Keşif: Berkay Dağlar

76. sayımızın Keşif sayfalarının konuğu illüstratör ve grafik tasarımcı Berkay Dağlar oldu.

Saint-Joseph Fransız Lisesi’nde başladığı sanat eğitimine Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarım Bölümü’nde devam eden Berkay Dağlar, aynı zamanda ajanslarda freelance ve tam zamanlı olarak çalışarak adını duyurmaya başlamış. Dergiler ve markalar için birçok tasarım yapan Dağlar’ın tasarlamayı en çok sevdiği şey ise filmlere alternatif posterler yaratmak.

 

 

Tam olarak neler yapıyorsun anlatsana biraz?

10 senedir grafik tasarımın içindeyim ama son 3 senedir iki hayatım var diyebilirim. İllüstrasyon sanatçılığı görünen yüzü. Gündüzleri reklam ajanslarında art direktörlük yapıyorum. İki hayatım var dediğim o. Arada 2 sene gibi sadece freelance illüstratörlük yaptığım bir dönemim oldu. Yetişemediğimden ötürü işler çok arttı. Şimdi tekrar tam zamanlı illüstratörlüğe geri dönüyorum.

Çeşitli popüler kültür ögeleri için çalışmalar hazırlıyorsun, Arif V 216 için hazırladığın projede Cem Yılmaz’la bir araya geldin. Onun dışında Deadpool Movie çalışmanı paylaştı. Bu buluşmaların hikayesini bize anlatır mısın? 

Cem Yılmaz’ın fantastik filmlerinin benim tarzıma yakıştığını düşündüğümden her zaman bir filmine poster çizmek istiyordum. Arif V 216’nın fragmanını gördüğümde artık zamanı dedim ve kendisine önden ulaştım. Bir poster yapmak istediğimi söyledim ve onayı aldım. Kendisi ve ekipteki herkes posteri çok sevdi. Ben de posteri hediye etmek için kendisiyle buluştum. Sonrasında Ozan Güven’e de posteri götürdük. Kariyerimdeki en anlamlı ve heyecanlı anlardı.

Deadpool iş olarak 21th Century Fox’tan geldi. Zaten paylaşacaklarını biliyordum. Sonrasında çeşitli ülkelerde bu yaptırdıkları fan-art’ları sergilediler. Bir de Ryan Reynolds’dan posterimin imzalı, teşekkürlü bir baskısı geldi. Onu beklemiyordum. 🙂 Rutin olarak Hollywood’dan geliyor bu tür işler.

Nerelerden ve kimlerden ilham alıyorsun? Örnek aldığın, çalışmalarını beğendiğin birileri var mı?

Tam olarak belli bir ilham kaynağım yok. Zaten bilsek her şey çok daha kolay olurdu ama müzik ve fotoğraf en çok baktığım yerler.

Bir filme çalışıyorsam zaten ilham kaynağı belli olduğundan bir sıkıntı çıkmıyor ama orada beni cezbeden şey bu filmi en etkileyici şekilde nasıl gösterebilirim sorusu.

Benim için Drew Struzan tektir.

Çocukken sinemayı ve çizmeyi çok seviyorum bu ikisi nasıl buluşur dediğimde onu keşfettim. O bilmiyor tabii ama onun sayesinde poster sanatçılığına başladım galiba.

İllüstratör ve grafik tasarımcı olmanın iyi ve kötü yanları senin için nedir?

İkisini birlikte yapabilmek iyi yanı. İlkini Türkiye’de yapıp geçimini sağlamaya çalışmak kötü yanı. Ama umudumu hiç kaybetmedim.

Bu yazı ilk olarak Campaign 76. sayısında yayımlandı.

 

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.