Muhsine Küçük ve Hande Matban yorumluyor

Sepaş Enerji Kurumsal İletişim Yöneticisi Muhsine Küçük ve Medina Turgul DDB Copywriter’ı Hande Matban, 116. sayımızda ayın öne çıkan kampanyalarını yorumladı.


TÜRKİYE 

(1) Maximum Kart 

Sepaş Enerji Kurumsal İletişim Yöneticisi Muhsine Küçük

Oyunculuk çok güzel olsa da oyuncunun aynı zaman diliminde iki farklı markanın yüzü olması izleyici için bir karışıklık yaratır mı sorusunu akıllara getiriyor. “Nostaljiye” yapılan göndermeyle geniş bir kitleye hitap edildiğini düşünüyorum. Film, özellikle son sahnelerde, sanki farklı hedef kitlelerini yakalamak için zorlama bir senaryo oluşturulmuş gibi hissettiriyor.

 

 

Medina Turgul DDB Copywriter’ı Hande Matban

Son zamanların en ses getiren işlerinden. Zeki Müren’i taklit etmek çok tartışıldı. Ben olumlu bakan taraftayım. Kendisi de yıllar önce “Taklidi yapılan insan var olan insandır” diyerek bunu dostça karşılamış. Müziği kadar nahifliği, jantiliği ve kibarlığıyla ünlü birini günümüze taşımak bize bu değerleri de hatırlatır diye düşünüyorum.

 

 

(2) Aygaz 

Sepaş Enerji Kurumsal İletişim Yöneticisi Muhsine Küçük

Karşımıza çıkan imaj filmi örneklerinden biri de Aygaz. Amaçlandığı gibi, filmin genel izleyici kitlesini yakaladığı görüşündeyim. Marka hikaye tadındaki reklam filmlerinin gereksiz sahnelerle uzatılması tuzağına düşmemiş. Kurguda risk alınmamış. Sloganı ise her yaştan izleyiciyi yakalıyor.

Medina Turgul DDB Copywriter’ı Hande Matban

Bir enerji kaynağının 60. yaşında enerjikliği ve güncelliğinden yola çıkmak çok nokta atışı olmuş. Genelde Aygaz’ı nostaljik tüplerle hatırlarız; bu filmde bunlara girmemişler ve bu da değişik bir çıkış noktası vermiş. Oldukça tatlı.

(3) Meyhanedeyiz.biz 

Sepaş Enerji Kurumsal İletişim Yöneticisi Muhsine Küçük

Eski günlere dönüşün sinyalini veren film, müziği ve koreografisiyle izleyiciyi kendine çekmeyi başarıyor. Filmin yayınlandığı dönemde pandeminin hala devam ediyor oluşu filmin coşkusunu yaşamamıza engel oldu. Fatma Turgut’un güçlü sesine rağmen, kulaklarımız aşina olduğumuz Ajda Pekkan yorumunu aradı. Fatma Turgut’un oyunculuğunun tadı ise damağımızda kaldı.

Medina Turgul DDB Copywriter’ı Hande Matban

Rakıya atfedilen ağırlığı hep haksızlık olarak görmüşümdür. Öğle rakısı, Türkçe popla dans edilen yeni nesil meyhaneler ve kutlama rakılarının daha görünür olmasını isterdim hep. O yüzden en etkilendiğim Meyhanedeyiz.biz işi oldu. Zaten pandemide rakı sofralarını, beraber söylenen şarkıları özlemeyen kalmadı. Umuda ve coşkuya hasret kalmışız.


GLOBAL

(1) PlayStation

 

Sepaş Enerji Kurumsal İletişim Yöneticisi Muhsine Küçük

Film, oyun tutkunlarına hitap ederken neredeyse her sahnede sürpriz detaylar izleyiciyi bekliyor. Şehirdeki satranç oyunu sırasında çeşitliliğe vurgu yapan çok sayıda sahne var. Ana karakterin kıyafetinden duvarlardaki resimlere kadar incelikle işlenmiş bir kurgu söz konusu. Niş bir kitleye hitap eder gibi görünse de oyun sektörünün büyüklüğü göz önüne alındığında global anlamda çok kültürlülük, çeşitlilik ve sınırların daha çok zorlanabileceğini anlatıyor. Tam da günümüz dünyasını anlatan dikkat çekici bir iş olmuş.

Medina Turgul DDB Copywriter’ı Hande Matban

Son zamanların en iyilerinden. Müthiş bir dinamiği var. Satrancın artan popülaritesiyle, bu rüzgârı iyi yakalamışlar. Sinematografisi, kostümleri, karakterleri ve akışıyla harika bir seyir zevki yaratıyor. Uzun metraj olsa sinemada bile izlenir.


(2) Jägermeister

Sepaş Enerji Kurumsal İletişim Yöneticisi Muhsine Küçük

Ünlü rapçi Post Malone’un yer aldığı film, global ölçekli kampanyanın bir parçası. Gece hayatı sektöründen para kazanan farklı kesimden birçok prototip gözümüzün önüne gelirken, sahne arkası olmadan sahne önündekilerin de olamayacağını anlatıyor. Filmde Post Malone girdiği barın boş olduğunu görünce sokaklara çıkarak insanları çağırıyor. Herkesin kadehini tokuşturduğu sahnede ise Malone’un sözleri pandemiyle geçirilen zor zamanlara vurgu yapıyor.

Medina Turgul DDB Copywriter’ı Hande Matban

“Hadi Jager’ler gelsin”li gece hayatına bayağıdır uzak kaldık. Kendisi eğlence ortamlarının jokeridir, hareketlendirir. Bu yüzden marka ve filmin ana fikri bağdaşıyor. Nitekim o dinamik gece hayatı hissiyatını geçirmedi bana. “Bir araya getirme” iddiası ve dostane tavrından dolayı, markayı bilmesem yeni nesil bir viski reklamı diyebilirdim. Hazır Post Malone bu konuda yetkili bir abiyken daha dinamik ve genç bir film çıkabilirmiş.

(3) Apple

Sepaş Enerji Kurumsal İletişim Yöneticisi Muhsine Küçük

Sinematik mod özelliğine sahip iPhone 13 için daha güçlü bir reklam düşünülemezdi. Oscarlı yönetmen Kathryn Bigelow ve ödüllü görüntü yönetmeni Greig Fresar’ın imzasını taşıyan filmde, farklı türlerden film sahneleri ve bu sahnelerin kamera arkasını aynı anda izliyoruz. Bu ikili gösterim sayesinde film, kameranın birçok özelliğini bize göstermiş oluyor. Apple; Hollywood masal dünyasının büyük bütçeli işlerinin cebimize sığacak kameralarla da yapılabileceğini göstererek oyunun kurallarını değiştirdiğini bir kez daha dünyaya ilan ediyor adeta.

Medina Turgul DDB Copywriter’ı Hande Matban

İçgörü doğru olsa da biraz “overpromising” buldum. iPhone ile çekilen çok kaliteli yapımlar var ama Hollywood prodüksiyonu diye bir gerçek de var. Zaten bu filmler sermayeye daha az bağlı olduğu için daha indie’ler, güzellikleri de buradan geliyor. Kampanyanın iddiası bu olsa çok daha güzel olurdu. Bu arada müziğine bayıldım.

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 116. sayısında yayımlanmıştır.

 

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.