artwork

Bilge Kıran ve Ercan Akkaya yorumluyor

2 yıl önce

0

Vaillant Group Türkiye Marka ve Müşteri Deneyimi Direktörü Bilge Kıran ve Publicis Groupe Kreatif Direktörü Ercan Akkaya  125. sayımızda ayın öne çıkan kampanyalarını yorumladı.

TÜRKİYE

Hepsiburada

Vaillant Group Türkiye Marka ve Müşteri Deneyimi Direktörü Bilge Kıran

Dijital alışveriş platformlarının yaşadıkları en büyük zorluk, markaların yoğun reklam frekanslarından izleyicinin bunalmış olması olarak gözüküyor. Bunu aşmak adına içeriklerin artık samimi ve farklı olmaları gerekiyor. Bu anlamda Bergüzar Korelin annelik, hamilelik yolculuğu süreçlerindeki samimi paylaşımlarından dolayı doğru bir anne-çocuk reklam yüzü olduğunu düşünüyorum. Ancak dezavantaj olarak değerlendirilebilecek nokta ise Korelin çok fazla markanın reklamında yer almış olması. Bunun yanı sıra reklamda eğlenceli olmak için yoğun yaşanan annelik yolculuğunu aktarmak adına seçtiği yüksek tempo vurgusunun duygusal bağ kurmayı zorlaştırdığını düşünüyorum. Bu anlamda istediği etkiyi yaratmakta eksik kaldığı görüşündeyim.

Publicis Groupe Kreatif Direktörü Ercan Akkaya 

Hepsiburada gibi ürün çeşitliliğinin bol olduğu, tüketicinin kategoriler arasında koşturduğu bir platformda, hedef kitleyi nokta atışı bir adrese çekecek doğru bir iş olduğunu düşünüyorum bu filmin. Anne-çocuk ilişkisinin sürprizlerle dolu dünyasında, Hepsiburadanın her an oralarda bir yerlerde olduğu mesajı anlaşılır slice of life anlarıyla gösteriliyor. Direkt ama doğru. Bazı filmler buna ihtiyaç duyar. Bu da onlardan biri.

Hepsi burada başlar” pay offu da kreatif stratejinin nadide örneklerinden biri bana kalırsa. Çok yerinde bir buluş. Marka ismine gelen tek bir yüklem tüm briefi adeta çözmüş.

Vodafone

Vaillant Group Türkiye Marka ve Müşteri Deneyimi Direktörü Bilge Kıran

Vodafone Red gençlere sunduğu ayrıcalıkları eğlenceli, görsel olarak izlemesi keyifli ve şarkısı da bir o kadar akılda kalıcı bir şekilde aktarmış. Reklamda genç hedef kitlenin iç görülerini doğru işlemiş ve içerik olarak da doğru noktalara temas etmiş. 

Publicis Groupe Kreatif Direktörü Ercan Akkaya

Aynı ünlüleri, yakın dönemlerde, farklı farklı markaların reklam yüzü olarak görmekten yorulduğumu itiraf etmeliyim. Ama benimki anlamsal doygunlukla alakalı biraz. 

Vodafone Red dünyası rahatlıkla, zarafetle ve fırsatlarla kaynıyor, zengin vaatlerde bulunuyor. Bu hoş sesli kadın da aynı zenginlikle sesine hükmediyor. Derdini iyi anlatan sözler, marka kimliğine uygun stilize bir dünya… Umarım etkili sonuçlar alır.

Meyhanedeyiz.biz

Vaillant Group Türkiye Marka ve Müşteri Deneyimi Direktörü Bilge Kıran

Her zaman günceli çok iyi yakalayan, hedef kitlesinin iç görülerini çok doğru bir şekilde ortaya koyan meyhanedeyiz.biz, bu sefer de gündemin çok yoğun olarak ekonomi olduğu bir dönemde ekonomik terimleri merkeze alarak izlemesi keyifli içerikler üretmiş. Meyhanedeyiz.biz, her zamanki olduğu gibi izleyince insanı mutlu eden ve iyi hissettiren güzel bir reklam filmi ortaya koymuş.

Publicis Groupe Kreatif Direktörü Ercan Akkaya

Bu kampanyanın bağlamıyla ilgili soru işaretlerim var. Evet, her yerde ekonomi konuşuyoruz ama neden rakı masasındaki muhabbetin finansal terimler üzerinden analojiyle anlatıldığının somut bir karşılığı yok. Marka duruşundan bağımsız söylüyorum, mekansal okuryazarlık ilişkisi hiç bitmeyen zamlara bir taşlama niteliğinde olsaydı daha anlamlı olabilirdi belki. Şu haliyle kelime şakalarıyla dolu, eğlenceli bir içerik olmaktan öteye gidemiyor maalesef. Neden?” sorusunun cevabını bulamıyorum. Ama belki hedefledikleri genç kitle bulur.

GLOBAL

Magnum

Vaillant Group Türkiye Marka ve Müşteri Deneyimi Direktörü Bilge Kıran

Magnum dondurmaları yılları aşan bir klasik ise Kylie Minogueun Cant Get You Out Of My Head şarkısı da aynı şekilde yıllara meydan okuyan, her dinlendiğinde insana ayrı keyif veren, zihinlerden çıkmayan bir klasik. Peggy Gou ile modern bir yorum getirilen şarkı gibi Magnum da klasik tadına yeni yorumlar getirerek güncelliğini her daim koruyan bir tat ve marka. Bu anlamda çok güzel bir birliktelik olduğunu söyleyebilirim.

Publicis Groupe Kreatif Direktörü Ercan Akkaya

Magnum Duet gibi remixlenen bir dondurma için iyi bir şarkı ve klip remixi olmuş.

Bir pop klasiğinin yeni nesil popüler bir DJ ile birlikteliği pek sürreal sayılmaz. Ama 2000lerden taşarak günümüze gelen bu klip, yarattığı sürreal dünya ile görevini yerine getiriyor. Pleasure” konuşan bir marka için Kylie Minogue da çok yerinde bir tercih.

Allianz

Vaillant Group Türkiye Marka ve Müşteri Deneyimi Direktörü Bilge Kıran

Sigortacılık, sunduğu ürün gereği olumsuz durumları çağrıştıran içerikler üzerinden derdini anlatmak ve mesajını vermek zorunda.  Ancak son yıllarda sigorta şirketleri çok eğlenceli ve pozitif içerikler üzerinden ürünlerini tanıtıyor. Allianz 130. Yıl filmi de bunun güzel örneklerinden biri olmuş. Sigortalı olmanın kişiyi özgürleştirdiğini, hayatı daha güzel bir şekilde yaşamayı sağladığını, izlemesi keyifli bir film ile aktarmış. 

Publicis Groupe Kreatif Direktörü Ercan Akkaya

İyi bir içgörü yalın bir anlatımla ne kadar etkileyici olabilir, bu filmde görüyoruz. Sigorta gibi temelde tedirgin edici izler bırakabilecek bir kavramı, son derece naif ve pozitif bir gerçeklikten yola çıkarak, çocukluğumuzdaki güven alanlarımıza dokunarak işlemesi takdire şayan. Film resmen serinletiyor.

Puma

Vaillant Group Türkiye Marka ve Müşteri Deneyimi Direktörü Bilge Kıran

Z kuşağının hareketli, kısa ve eğlenceli video içeriklerini ne kadar çok tükettiklerini düşünürsek Pumanın fütüristik, ünlü kullanımı ön planda ve bilim kurgu filmlerini aratmayan özel efektleri ile göze, zihne hitap eden reklamının çok doğru bir iş olduğunu söylemek mümkün. 

Publicis Groupe Kreatif Direktörü Ercan Akkaya

Nike ve Wieden+Kennedy 2000lerin başında yeni bir reklam janrı yarattı. Özellikle Secret Tournament kampanyasıyla başlayan ve Joga Bonito ile devam eden süreç sonraki reklam anlayışını derinden etkiledi. Hala da bu dönemin izlerini farklı markaların reklamlarında görebiliyoruz. Tabii ki çekim teknikleri değişti, yeni kurgu biçimleri doğdu ama hıza ve rekabete dayalı dinamik anlatım hayatımızda yer etmeye devam ediyor. Spor kategorisinde çok fazla benzer iş görüyoruz bu nedenle.

Pumanın bu filmi de bahsettiğim dönemin günümüzdeki yansımalarından biri gibi. Ama artık şöyle bir farklılık hissediyoruz. 20 sene öncesinde olduğumuzdan daha bireysel, daha biriciğiz. Film tam da bu kuşağın kaçınılmaz mantalitesine hizmet ediyor, ürünü bu duygudurum değişikliğine paralel şekilde sunuyor.  

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 125. sayısında yayımlanmıştır.