Ayşen Akalın ve Caner Apaydın yorumluyor

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya, Kurumsal İletişim, Dijital Pazarlama Müdürü Ayşen Akalın ve VMLY&R Yaratıcı Yönetmeni Caner Apaydın, 118. sayımızda ayın öne çıkan kampanyalarını yorumladı.


TÜRKİYE 

(1) Turkcell

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya, Kurumsal İletişim, Dijital Pazarlama Müdürü Ayşen Akalın

Hatırladığım en eski hikâyesi olan seri reklam, Yapı Kredi’nin “Pardon” kampanyası. Sonra dönem dönem benzer reklam serileri gördük. Bu da hikâyesi olan seri filmlerden. Mesaj hikâyenin içine iyi yedirilmiş ve hikayenin dengesi ayarında. Turkcell, filmde Pasaj’ın değişimini net veriyor.

 

VMLY&R Yaratıcı Yönetmeni Caner Apaydın

 İki ünlü ve 60 saniye süre olsa da bir GSM operatörü için marketplace reklamı yapmanın zorluğunu hissettiğimiz bir reklam olmuş. Ana mesaj için filmi sonuna kadar izlemek gerekiyor. Bu da daha dijital ağırlıklı iş fikirlerini yansıtan ve yoğun dijital medya kullanımı yapan reklamlar için risk hâline geliyor.

 


(2) Lay’s

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya, Kurumsal İletişim, Dijital Pazarlama Müdürü Ayşen Akalın

15 saniyede mesajı tertemiz veren, hap gibi bir film. Demet Evgar’ın varlığı reklamı daha görünür kılıyor. Hayatın tadını çıkaranlar, kendine özen gösterenler için ürünün akıllarda yarattığı soru işaretini en aza indiren ve ürünü kendi kategorisinin dışında farklı bir yere konumlamaya çalışan bir reklam. Bence çok da başarılı görünüyor.

VMLY&R Yaratıcı Yönetmeni Caner Apaydın

15 saniye için güzel ve mantıklı bir poster komedisi anı kurgulanmış. Mekânı ve karakteri tanıtmak için süreye ihtiyaç duyulmuyor. Çıtırtı esprisi kuvvetli ancak kamera dili, çekim açısı ve/veya dinamik kurgu ile çok daha altı çizilebilirmiş.

(3) MediaMarkt

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya, Kurumsal İletişim, Dijital Pazarlama Müdürü Ayşen Akalın

Black Friday dönemi gibi -ki artık uzun bir dönem diyebiliriz- bir kuşakta defalarca arka arkaya çıkıp, hepsi birbirinin neredeyse aynı mesajları vererek seyircinin beynini çorbaya çeviren reklamların olduğu dönemde MediaMarkt, farklılaşmaya çalışmış. Reklamın verdiği mesaj insana “çok doğru söyledi” dedirtiyor. Başı karmaşık ve gürültülü başlayan reklamın ikinci yarısının sunduğu karmaşadan uzak ve huzurlu görüntü, MediaMarkt’ın vaadini destekliyor.

VMLY&R Yaratıcı Yönetmeni Caner Apaydın

Kuvvetli bir painpoint gayet güzel işlenmiş. Kampanyanın diğer reklamları da ilgi çekiciydi. Prodüksiyon olarak biraz zayıf duruyor. Bunun birçok farklı nedeni vardır eminim. Bence süre/saniye optimizasyonu ve cuma kirliliği arasında mantıklı bir stratejiyle başarılı bir kampanya oluşturulmuş.


GLOBAL

(1) Coca-Cola

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya, Kurumsal İletişim, Dijital Pazarlama Müdürü Ayşen Akalın

Yeni yıl reklamları dendi mi akla gelen markaların başında Coca Cola gelir. Bu yıl da geleneği bozmayan Coca Cola, 2,5 dakikalık büyük bir prodüksiyonla yine karşımızda. Görsel dünyası, yılbaşı sihrini taşıyan müziği, masalsı havası ile şu dönemde çok ihtiyaç duyduğumuz güzel şeyleri hatırlatarak yüzümüze gülümsemeyi getiriyor. Mutluluk vaadine dostluk, birlikte olmak, yardımlaşma mesajlarını da eklerken artık sihri masallarda değil gerçek hayatın içinde yakalamaya vurgu yapıyor. Reklam filminin ilk 1,5 dakikasında Coca Cola’yı görmesek de bunun bir Coca Cola reklamı olduğunu anlamamak imkansız. Son dönemlerde olduğu gibi reklam, kapsayıcılığı da ihmal etmemiş.

VMLY&R Yaratıcı Yönetmeni Caner Apaydın

Hikâyelere bayılırız. Günlük reklam üretiminde her geçen gün sayısı azalsa da hikâyeci reklamların etkisi bir başka. İzlediğimiz Coca-Cola reklamı bunun en iyi örneklerinden mi tartışılır. Birçok farklı değişkeni de göz önüne alırsak asla vasat bir örnek değil. İçine alıyor fakat anlatılan hikâyeye göre de sürenin biraz uzun kaldığını düşünüyorum. Daha kısa ve daha etkili hâle gelebilirmiş.


(2) Amazon

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya, Kurumsal İletişim, Dijital Pazarlama Müdürü Ayşen Akalın

Pandeminin başındaki duygu yüklü, dayanışma ve birlikte zorlukları yenme temalı reklamlar, sürecin uzaması ile yok oldu. Ama asıl zorluğu ve pandeminin üzerimizde yarattığı baskı ve olumsuz etkileri yeni yeni deneyimlemeye başladık. Bu nedenle, reklamın bu fikri işlemesi bana çok güzel bir içgörü gibi geldi. Adele’in harika müziği ve sesi, sinema tadında çekim filmi izletiyor. Paşabahçe’nin “Hayat en büyük hediye” sloganını çok severim. Burada da bir benzeri, “Nezaket en büyük hediye” kullanılmış. Film biraz karanlık da olsa duygulara hitap etmeyi başarmış.

VMLY&R Yaratıcı Yönetmeni Caner Apaydın

Kuvvetli bir strateji, etkili laf, güzel bir fikir. İyi bir reklam için olması gereken her şey var; Adele bile… Hikâyeli reklamların bir zorluğu da işi optimum sürede tutmak. Filmin her saniyesi anlatılan hikâyeye bir şekilde hizmet etmeli. Burada neden yer aldığını anlayamadığım planlar var. Onlar sürükleyiciliği biraz zorlasa da çok sık görmediğimiz keyifli bir reklam izliyoruz.


(3) Heineken

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya, Kurumsal İletişim, Dijital Pazarlama Müdürü Ayşen Akalın

Bir “pandemide insan” hikâyesi daha. Sonu sürprizle biten, harika 3 dakikalık uzun metrajlı reklam olmuş. Heineken’in tüm filmleri gibi içinde birden fazla unsuru barındırıyor ve keyifle izleniyor.

VMLY&R Yaratıcı Yönetmeni Caner Apaydın

Heineken son birkaç yıldır ne yapsa çok güzel yapıyor. Pandemi ile birlikte mecra bağımsız yaptığı hemen hemen her iletişimle çıtayı bir yukarı taşıyor. “A lockdown love story” de bunun en iyi örneklerinden. Hikâye ve karakterler sizi hemen içine alıyor, kurgu ve çekim dilinin doğallığı reklamdan koparmıyor, sondaki twist ve mesajla da kuvvetli bir final yapıyor.

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 118. sayısında yayımlanmıştır.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.