Sonuca baktığımızda ekibimizle gurur duyuyoruz

5 sene önce

0

Yapı Kredi'nin "Türkiye'nin Dijital Bankası" mottosuyla başlattığı ve Motion Capture teknolojisiyle Türkiye'ye bir ilki yaşatan yeni kampanyasını, Anima İstanbul Partneri ve Stüdyo Direktörü İlhan Poyraz yorumluyor.

Motion Capture izlerken etkileyici olsa da yaparken bir hayli zorlu olsa gerek. Sizin için de bir ilk olan bu sistemi kurmak ve üzerinde çalışmak nasıl bir deneyimdi? Böyle bir çalışmanın içinde yer almış olmaktan dolayı nasıl hissediyorsunuz?

Yeni teknolojileri, farklı yöntemleri deneyimlemeyi seviyoruz. Motion Capture, 3D bir karakteri hareket ettirmenin en hızlı yolu. Gerçek zamanlı olarak sonucu görebiliyorsunuz fakat sonrasında kaydedilen hareket bilgisini kusursuz bir hale getirmek için işlemek gerekiyor. Bu aşamada birçok farklı yöntem var. Robot Gary ile Metin projesi sayesinde çok dar bir zamanda ve çok yoğun çalışarak baştan sona bu yöntemleri deneyerek en uygun olanını bulma şansımız oldu. Ürünün yurt dışından ithalatından sete girene kadar olan süreç gerçekten zor ve bir o kadar da eğlenceliydi. Çıkan sonuca baktığımızda ekibimizle gurur duyuyoruz.

Yapı Kredi kampanyasında bu teknolojiyi kullanmaya nasıl karar verdiniz ve süreç nasıl ilerledi?

Projenin içinde Ahmet Kural gibi vücut dilini çok ustaca kullanan bir oyuncu olduğu için ilk günden beri kendimize koyduğumuz hedef; yaptığımız karakterin ve karakterin hareketlerinin Ahmet Kural’ın vücut dilini olduğu gibi yansıtacak şekilde olması gerektiğiydi. Ayrıca filmleri çok hızlı bir şekilde üretmemiz gerekiyordu. Bu yüzden projeyi motion capture teknolojisi kullanarak yapmaya karar verdik. Dünyada bugüne kadar üretilmiş birçok motion capture sistemi var. Bu sistemlerin birçoğunun şu an adı bile anılmıyor. VFX – animasyon endüstrisi tarafından şu an kullanılan iki farklı sistem ve bu sistemi üreten birçok marka var. Bu sistemlerin ve markaların hepsini teker teker inceleyip en sorunsuz çalışacağımız en iyi sistemi seçtik.

Bu süreçte ne gibi zorluklarla karşılaştınız?

Motion capture ile kaydettiğimiz hareket bilgisinin oyuncunun hareketleri ile bir piksel bile hata olmadan örtüşmesi gerekiyor. Dünyada bunu hiçbir işlem yapmadan olduğu gibi kaydedebilen bir motion capture sistemi henüz yok. Yani kusursuz bir sonuç için hareketi kaydettikten sonra kayıt sırasındaki sapmaları ve hataları düzeltmeniz gerekiyor. Bu gerçekten çok emek isteyen ve vakit alan bir süreç. Bunu hızlıca yapabilmemiz için bir iş akışı oturtmamız gerekiyordu ve çok az vaktimiz vardı. Üzerine en çok çalıştığımız ve en zor kısım burasıydı. Fakat çalıştıkça iş akışımız oturdu ve artık çok daha konforlu bir şekilde bu işi yapabiliyoruz.

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye Mayıs 2017 sayısında yayımlandı.


Kampanya filmlerinin yönetmenliğini yapan Filmpark Film ve Medya Yapım Film Yönetmenin kampanyayla ilgili yorumlarına buradan ulaşabilirsiniz.