Panel: How gaming will change the game?

CoFuture İnovasyon Festivali’nde ilk günün son paneli Wanda Digital’den Burak Günsev’in moderatörlüğünde gerçekleşen “How gaming will change the game?” oldu.

Panelin diğer konuşmacıları ise GroupM’den Başak Taşdemir, Netmarble’dan Barış Özistek ve Xbox’tan Mehmet Tür oldu. Burak Günsev ve konukları, pazarlamanın yükselen trendi oyun pazarının marka ve pazarlama stratejileri üzerindeki etkisini, önümüzdeki dönem beklentilerini örnekler ile paylaştılar.

Başak Taşdemir: “Gaming, sadece 15-17 yaş arası ergen erkek çocuk aktivitesi gibi gözükse de Türkiye’de yaş ortalaması 28.”

Başak Taşdemir – GroupM Gaming Lead

“Gaming, sizin kendiniz için yarattığınız paralel bir gerçeklik.”

“Marka iletişim stratejimizi, gaming ekosistemine tercüme ederek kullanabiliyoruz. Böylece oyun ve oyuncu arasına girmeden doğru şekilde reklam yapmayı öğrendik.”

“Oyunların, filmlerden daha fazla etkileşim elde ettiğini tespit ettik.”

Burak Günsev: “Gaming sektörü, artık endüstriler üstü bir hal aldı.”

Burak Günsev – Wanda Digital Yönetici Ortağı

“Gaming dünyasında eSporun yeri %3.”

“eSpor olimpiyatlara girmeden o saygıyı, ünü ve kabullenişi elde edemez.”

Mehmet Tür: “Xbox, Microsoft’un bir kolu olduğu için o gemi nereye giderse kendimizi ona göre konumlamak durumundayız.”

Mehmet Tür – Xbox Kategori Sorumlusu

“Önceden cihaz ve servis odaklı bir bakış açımız vardı ama yeni CEO’muz ile odağımız mobilite ve bulut oldu.”

“İnsanlar oyunları pek çok cihazda tüketiyorlar ve gelişen bulut teknolojisiyle oyunlarını bir platformdan diğerine taşımakta sıkıntı görmüyorlar.”

“Dokunduğumuz cihaz sayısını ve yarattığımız içeriklerin kalitesini ve sayısını artırmak istiyoruz.”

“İçeriğe verilen önemin artmasıyla oyun yatırımları da artacak.”

Barış Özistek: “Netmarble, dünyada free-to-play oyunu yayınlayan ilk firma. Free-to-play içerik tamamen ücretsiz ve gelir farklı ekipmanların satın alınmasıyla elde ediliyor. İlk yaptığımızda çok eleştiri aldık.”

Barış Özistek – Netmarble EMEA CEO’su

“Mobil hem oyundan kopup çalışma hayatına giren eski kitleyi oyuna döndürdü, hem de bu dünyaya hiç girmemiş bir kitleyi yarattı.”

“Türkiye’de 30 milyon aktif oyuncu var. Bizim aylık oyuncu sayımız da 5 milyon. Önemli bir nüfusa penetre ediyoruz.”

 

Panel, salondaki misafirlerin de katılabildiği bir “oyun” ile sona erdi. Oyunu kazanan ilk 3 kişiye ödülleri takdim edildi.

 

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.