artwork

Pandemide ne kadar yaratıcıyız?

3 yıl önce

0

The Drum Yazarı Olivia Atkins, pandeminin yaratıcı çalışmaları nasıl yönlendirdiği ve çalışanların yeni düzene nasıl uyum sağladığına dair ajans ve marka tarafından görüşleri bir araya getiriyor.

Reklamcılıkta yaratıcılığın sınırları pandemi sürecinde test edildi; markalar ve yaratıcılar, kitlelerinin değişen ihtiyaçlarını karşılamak için davranışlarını ve stratejilerini uyarlamak zorunda kaldılar.

Bu belirsiz zamanların yaratıcılık için tasarlandığını söyleyen Shutterstock Yaratıcı Direktörü Flo Lau: “Birçok ilham kaynağına, içeriğe ve araca erişimin olduğu dijital bir dünyada yaşadığımız için şanslıyız.” diyor.

Yaratıcılık, kaotik zamanlarda hayatta kalmak ve gelişmek için neden önemli?

‘Yaratıcılığın daha iyi bir gelecek yaratmaya etkisi’ başlıklı bir panelde konuşan Lau, pandeminin başlangıcında yaratıcı endüstrilerdeki herkesin işleri yürütmek için alternatif yollar aradığını ve bulduğunu ekliyor. “Uyum sağlamamıza, yaratıcı ve üretken kalmamıza olanak tanıyan araçların ve altyapının zaten mevcut olduğunu gördük.”

COVID-19 elbette daha önce yaşadığımız hiçbir şeye benzemiyor. Yaratıcı ajans Barbarian’ın Global CEO’su Steven Moy’a göre bu; markaların ve işletmelerin tamamen farklı bir dünyaya uyum sağlamaları ve daha yenilikçi kazanımlar için kendi düşünce biçimlerini değiştirebilmelerine yardımcı olacak yaratıcı adımlar atması gerektiği anlamına geliyor.

Yaratıcılığın, önemli ölçüde yaratmaya yardımcı olacak yeni taktiklere ihtiyacı var

Lau, kimsenin belirli bir kalıptan yola çıkarak çalışmadığını ve sürekli olarak kendimizi yenilememiz gerektiğini vurguluyor. Trendleri tahmin etmenin bir yolu olarak, reklam sektöründekilerin dünyada olup biten her şeyden haberdar olmasını öneriyor. Şubat ayında COVID-19’un patlak vermesinden bu yana Shutterstock, anahtar kelime aramaları aracılığıyla pazarlamacıların ilgi alanlarında hızla bir değişiklik tespit etti. Başlangıçta, pandemi, el yıkama ve COVID-19 vektör çizimleri için yapılan aramalar popülerdi ve bu durum mart ayı sonlarında değişti. İnsanlar yeni rutinlerine alışmaya ve ev yemekleri, evden çalışma, sanal arka planlar, boş sokaklar ve eğitim gibi ifadeleri kullanarak yeni gerçekliği en iyi yansıtan görsel içeriği aramaya başladı.

Droga5 New York Metin Yazarı Stacy-Ann Ellis: “Yaratıcıların iyi bir gözlem yapması ve nasıl ilerleyeceklerini anlaması önemli. Bütün bu eğilimleri, kültürel ve fiziksel değişimleri gözlemliyoruz; düşünceli bir şekilde yaratabilmek önemli.” diyor.

Pandemi, Black Lives Matter ve mevcut kısıtlamaların dünyaya bakışımızı nasıl şekillendirdiğine değinen Ellis: “Reklamınızın yanlış anlaşılmasına veya yanlış okunmasına yer yok. Yaratıcı çalışmanın arkasındaki niyete odaklanmalıyız. Ne söylememiz gerektiğini bulmak için markalarla çalışmak, yaratıcılar olarak bizim sorumluluğumuz. Artık tüketicilerle bağlantıyı koparmaya yer yok.”

Pandemide bir dilim yaratıcılıktan fazlasını bulmak

Asıl soru şu: Birbirinden ayrı çalışan yaratıcı ekiplerinize krizin inovasyon için iyi olduğunu nasıl açıklarsınız? Ya da evden çalışırken yaratıcı kalarak ekipler arası iş birliğinin en iyi şekilde  nasıl çıkarılacağına ilişkin hangi yeni yönergeleri oluşturuyorsunuz? Lau, evden çalışmanın Shutterstock gibi bazı şirketlere fayda sağladığını söylüyor çünkü bu, işletmenin daha esnek ve yaratıcı bir şekilde çalışmasına olanak tanıyor. “Normal 9-5 rutinine bağlı kalmak yerine, sabahın erken saatlerinde veya gece geç saatlerde aramaları yanıtlayabilir ve işleri halledebiliriz.” diye ekliyor.

Bu yaklaşım daha verimli görünebilir ancak Moy, müşterilerin şu anda iki hafta gibi kısa bir sürede tamamlanacak işler aradığını vurguluyor. Yine de artan zaman kısıtlamaları ile reklamlara hızlı bir şekilde yanıt vermek zorunda oldukları için yaratıcıların, daha farklı yöntemler ile düşünebileceklerine inanıyor.

Moy, doğru iletişim araçlarına sahip olmanın, yüksek kalitede çıkarılan işin bir öncelik olarak kalmasını sağlamanıza izin vereceğini savunuyor. Örneğin; dergiler, fotoğraf çekimini evden, ekran aracılığıyla yöneten bir sanat yönetmeni ve fotoğrafçı ile tamamlıyor. Karantinadayken kendi GQ kapağını çeken Robert Pattinson örneğini veriyor. Moy: “Hiç böyle bir şey görmedim ama yaratıcılıkla sıra dışı tedbirlere başvuruyoruz. Tecrübe ediyoruz ve risk almaya hazırız. Pandemiden önce her şey bir gün içinde, hatta bazen iki saat içinde teslim ediliyordu ama Amazon bile şu anda bunu yapamıyor.”

Ellis, artan müşteri talepleri nedeniyle sürecin bazı yaratıcıları hüsrana uğrattığını kabul ediyor ancak bu aynı zamanda ilginç bir mücadele de olabilir: “Beyninizin, kullanmak zorunda kalacağınızı asla düşünmediğiniz farklı kısımlarını dahil ediyorsunuz. Günün hangi saatinde olursa olsun, çalışma arkadaşınızla oturup, onu nasıl daha ileriye taşıyacağınızı düşünüyorsunuz. Başkalarının çabalarını nasıl daha iyi hale getirebiliriz? Bu, kendinizi zorlamak için bir egzersizdir ve nihayetinde bizi daha güçlü yaratıcılar yapar.” diyor.

Lau: “Yaratıcılar olarak bizim için de gerçekten heyecan verici” diyerek sözlerini sonlandırıyor. “Büyüyen müşteri tabanını ve taleplerini karşılamak için daha fazla içerik oluşturma talebimiz olacağından, yaratıcıların dijital içerik üretimiyle daha yaratıcı olmaları gerekecek.” diye sözlerini sonlandırıyor.

The Drum Yazarı

Olivia Atkins

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 112. sayısında yayımlanmıştır.

Senin için
Tümünü göster
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: “Türkiye bölgesel bir üs…

T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türkiye’nin sunduğu yatırım fırsatlarını küresel iş...