artwork

Dijital dünyanın verimliliği artacak

2 sene önce

0

Grafi2000 Prodüksiyon’u 1999’un sonunda home-office olarak kurmuştum. O yüzden evde çalışmanın dinamiklerine fazlasıyla sahiptik. Pandemi başlar başlamaz tüm ekibi evlere taşıdık. Ardından teknolojinin çalışma ortamını bambaşka bir hale getirdiği, değişim hızının da her geçen gün arttığı “İnternet çağı”na hızlıca uyum sağladık ve hiç zorluk çekmedik. Hatta pandemi öncesine göre hız açısından verimimizin arttığını da söyleyebilirim. Zaten animasyon film çalışmalarımızın oluşum süreçlerinin tamamı dijital ortamlarda gerçekleştiriliyordu. Bilgisayarlarımız ile evden çalıştık, internet ile iletişim sağladık, toplantılarımızı hep dijital olarak gerçekleştirdik ve bu süreçte hem 2D animasyon dizi çalışmalarımızı sürdürdük hem de 3D TV filmleri hazırladık.

Evde kişisel olarak daha büyük bir yoğunlaşma ve konsantrasyon yaşayarak, yeni bir çizgi dizi “Süper 1 Takım” projesini de tasarlama imkanı buldum. Ardından, ekibimizle yine dijital çalışma koşullarında diziyi hızlıca hayata geçirdik. Pandemi ortamında sinema filmlerimiz vizyona giremediği için filmlerimizi yayınlayabileceğimiz dijital platformlara yöneldik. Pandemi ortamını anlatan Kral Şakir “Mikrop Avcıları” filmi ile denizlerin kirlenmesini konu alan “Cumburlop” TV filmlerini, Exxen dijital platformunda yayınladık ve sinema filmleriniz ile yakaladığımız başarıyı, aylarca zirveden inmeyen filmlerimiz ile dijital platformlarda da sürdürebildiğimizi gördük. Pandemi ortamında ilginç bir olay daha gerçekleştirdik. Bugüne kadar Kral Şakir’in Cartoon Network kanalında doğması gibi, yerli çizgi diziler çocuk kanallarında hayat bulabiliyordu ama biz “Süper 1 Takım” projemizi Exxen dijital platformunda hayata geçirerek, dijital platformların yeni yerli çizgi dizilerin oluşmasında önemli bir yer tutabileceğini de göstermiş olduk. Pandemi ortamında gerçekleşen dijital içerik patlamasının yansımasını, değişik kuruluşların bizimle olan iş birliklerinde de hissettik. Sosyal sorumluluk projelerimiz hızlı bir şekilde dijital olarak hayata geçti. Örneğin; Yeşilay iş birliği ile gerçekleştirdiğimiz “Teknoloji bağımlılığı” konusunda çocuklara uyarıda bulunduğumuz Kral Şakir animasyonları, milyonlarca kişiye sosyal medya hesaplarından dijital olarak ulaştı. Yine Kral Şakir ile katıldığım “KoçAilem” 23 Nisan etkinliği, YouTube kanalından canlı yayınlanarak milyonlarca çocuğa ulaştı. Eskiden il il dolaşarak gerçekleştirdiğim imza günlerim yerine D&R iş birliği ile “Sanal imza günleri” yaparak, yüzlerce çocuğa imzalı kitaplar ulaştırdık. Pandemi ortamında okulların, kuruluşların ebeveyn-çocuk kitlesi ile fazlasıyla zoom sohbetleri gerçekleştirdim. Ayrıca şu anda da influencer ebeveynler ile Instagram canlı yayınlarım tüm hızıyla sürüyor. YouTube Kids’in Türkiye lansmanı için de özel çalışmalar halindeyiz.

Pandemi ortamında hep yapmak istediğim bir oluşuma daha girdim. Online olarak bir “Çocuk fakültesi” kurduk ve çocukların küçük yaşta animasyon, astrofizik, müzik, avukatlık gibi birçok mesleği çevrimiçi olarak deneyimleyebilmelerini sağladık. Dijital dünya dijital veriler üzerine kurulu olduğu için, bu verilerin de büyük yararını gördük. Bağımsız araştırma merkezi araştırmalarında Kral Şakir’in açık ara bir numaralı çocuk-aile markası olduğu verilerle kanıtlandı. Bu verilerin sonucunu lisanslı ürünler konusunda da gördük. Pandemi öncesinde satışlarda büyük bir başarı grafiği gösteren Kral Şakir lisanslı ürünleri, pandemi ortamında çevrimiçi satışlarda da performansını fazlasıyla göstererek, dijital dünyanın olumlu rüzgarını arkasına almış oldu. Benim kişisel çalışmam olan dijital ortamda yaratılmış olan“Muix” çizimlerim de NFT’ye dönüştürülerek ilk kez sergilendi. Kral Şakir ve Fil Necati karakterlerimin ilk orijinal çizimlerini de bu online sergiye koyarak, kripto sanatla değerlenmesini sağlamış oldum. Kral Şakir şu an MENA bölgesinde 18 ülkede yayında. Dünyanın her yerine ulaşan global bir pazarlama için profesyonel olarak çalışmaya, dünyanın en büyük fuarlarında dijital olarak yer almaya başladık ancak hedefimiz sadece yayını satmak değil Kral Şakir’i global pazarlarda tüm unsurları ile bütünleşik bir marka olarak ihraç edebilmek. Dijital dünyadaki bu olumlu rüzgarın, pandemi sonrasında da katlanarak artacağını tahmin ediyorum. Bizim gelecek algımızda da yepyeni platformlar, yepyeni tüketim alışkanlıkları var. Bunlara evrilmeye başladık bile. İzleyici ile buluşabileceğimiz alanların giderek çeşitleneceğini görüyoruz. 

İyi içerik, insanlar var oldukça ilgi görmeye devam edecek.

Varol Yaşaroğlu

Grafi2000 Prodüksiyon Kurucu ve Yapımcısı

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 111. sayısında yayımlanmıştır.