2021’de evde zaman geçirme eğilimleri

COVID-19’un Hollywood’u altüst ettiği bir yılın ardından 2021, eğlence sektörünü eve taşıyan yöneticiler için büyük soru işaretlerine sebep oluyor.

Salgın, yayınların izlenme artışını hızlandırdı ve sinema salonlarının kapanması nedeniyle Premium Seç-İzle (PVOD) servisini ekonomik ve lojistik bir gereklilik haline getirdi.

2020’de, Disney’in (canlı aksiyon) “Mulan”, Universal / DreamWorks Animation’ın “Trolls World Tour” ve Warner Bros.’un “Scoob!” filmleri en büyük yapımlardı. Stüdyolar, PVOD’dan VOD’a sorunsuz bir şekilde geçerek eve kıstırılmış izleyicileri fırsat olarak gördü ve yeni yapımlarını pazarlamak için yaratıcı yollar buldu.

Warner Bros. Home Entertainment Başkanı Jim Wuthrich: “COVID-19 eğlence sektörüne yeni trendler getirmedi ancak mevcuttakileri canlandırdı.” diyor.

Aşıların piyasaya sürülmesiyle birlikte asıl soru; işlerin ne zaman normale döneceği veya yaşanan değişimin Hollywood’un asla eski yöntemlerine dönmeyeceği kadar keskin olup olmadığıdır. Rüzgar hangi yönden eserse essin sektördeki yöneticiler; PVOD ile atılan adımların, ülkenin çoğu aşılandıktan sonra bile tersine dönme ihtimalinin düşük olduğunu ve sinema salonlarının her yerde yeniden açılmasının güvenli olduğunu söylüyor.

Redbox CEO’su Galen Smith: “COVID-19 daha fazla eğlence tüketimini eve taşımayı hızlandırdığı gözle görülür bir gerçek. Teatral modelin tam anlamıyla pandemi öncesi haline döneceğine inanmıyoruz. Geçen yıl yaşanan evrim, yeni ürünlerin tanıtımıyla tüketicilere ve içerik üreticilerine yaradı – PVOD gibi ürünler varlığını sürdürecek. PVOD, stüdyoların uzun yıllardır eklemek istediği bir modeldi ve 2021’de daha fazla PVOD içeriği görmeyi umuyorum. Bu, müşterilere seçenek sunmanın başka bir yolu ve hem onlar hem de sektör için yararlı.”

Ev eğlence sektöründeki yöneticilerin yapması gereken; sektörün ve tüketicinin nabzını tutmak, daha fazla değişiklik ve belirsizliğe hazırlıklı olmaktır.

Paramount Pictures Worldwide Home Entertainment President Bob Buchi: “2020’de gördüklerimiz bir anomali idi ancak aynı zamanda mevcut ve en mantıklı olan dağıtım stratejileri ve platformları aracılığıyla içeriğimize dikkat çekerek bize gelir elde etmeye devam etme yeteneği de kazandırdı. Tüm bu seçenekler salgın sonrası dünyada bir arada var olmaya devam edecek.” diyor.

The Digital Entertainment Group (DEG) CEO’su ve Başkanı Amy Jo Smith, sektörün bir şeyleri “normale dönüş” veya “yeni normal” olarak kodlamayı bırakması gerektiğini söylüyor.

“Pandemi dağıtım modelleri ile geç kalınmış deneyler için mükemmel bir ortam yarattığından, işimiz şu anda hızlandırılmış bir evrim aşamasında. Pek çok stüdyo, içeriklerini tüketicilere yeni yollar ile sunma hedefiyle bu eşsiz fırsatı değerlendirmeye çalışıyor ve tüketiciler bu değişikliği benimsedi. Son teknoloji bir sinema salonunda film izleme deneyiminin yerini hiçbir şey tutamaz ancak içerik sahiplerinin, eğlence severlerle yeni içerik tüketmeyi seçebilecekleri her yerde buluşmaya devam etmelerini bekliyoruz.” diye ekliyor sözlerine.

Microsoft Dijital Mağazalar Kategori Yönetimi Kurumsal Başkan Yardımcısı Dametra Johnson-Marletti de aynı fikirde. “Virüs bulaşma riski sıfıra yaklaştığında birçok tüketicinin sinema salonlarına dönmekten heyecan duyacağını düşünüyorum. Bununla birlikte PVOD’un da özellikle gişe rekorları kırması beklenmeyen filmler ve belirli bir izleyici kitlesi için varlığını sürdürmeye devam edeceğini düşünüyorum.” diyor.

Benzer şekilde, yayınların devam eden yüksek büyüme oranlarına sahip olması muhtemel. DEG’den Smith, NPD Group tarafından yapılan son araştırmalar aracılığıyla edindiği şu bilgiye dikkat çekiyor: Ortalama bir ABD tüketicisi yedi farklı video yayın hizmetini kullanıyor (nisan ayında beşti). “Bu, halihazırda sürmekte olan bir eğilimi hızlandıran başka bir salgın vakası. Tüketicilerin farklı fiyatlar ile sunulan bu kadar çok yayın seçeneğine sahip olması ve farklı içeriklere ulaşabilmesi harika.” diyor ve DEG’nin D2C Alliance Steering Committee’sinin ‘tüketiciler eğlence deneyimlerini kişiselleştirmeye devam ettikçe abonelik ve reklam destekli hizmetlerin, genel veya daha özel içerik sunan hizmetler gibi güçlü bir şekilde büyümeye devam edeceğine’ inandığını ekliyor.

2021 eğlence sektörünün eve taşınması açısından en işlevsel dönem olabilir ancak bu, bazı riskli durumların olmadığı anlamına gelmez.

Johnson-Marletti, Microsoft’un filmleri ve TV’deki satın alım hareketlerinin daha çok yeni gişe rekorları kıran içerikle geliştiğini söylüyor. “Yılın büyük bir kısmında prodüksiyonun kepenkleri kapatması ve en iyi içeriklerin 2021’e ertelenmesi ile, TVOD işlerimizi kesinlikle olumlu etkiledi. Ekibimiz, büyüme için benzersiz yollar bulmak üzere stüdyo ortaklarımızla birlikte çalışırken çok yaratıcı ve agresif olmak zorundaydı. Tüketicilerin daha kolay erişebilmesi için ‘hayranların favorileri’ ve ‘klasikler’i öne çıkararak kataloğumuza daha fazla odaklandığımız bir strateji izledik. Ayrıca harika tematik ve sezonluk koleksiyonlar oluşturmaya odaklandık.” diyor. Ayrıca 2021’in ilk iki çeyreğindeki TVOD yansımasını, geçen yılın eğilimlerinin bir devamı gibi göründüğünü düşünüyor.

“Aşının benimsenmesinin yaygınlaşması, dünyanın ‘açılması’ (örneğin sinemaların açılması gibi) ve yeni çıkan yapımların tümü, 2021’in ikinci yarısının nasıl olacağına dair kilit veriler olacak.” diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor Johnson-Marletti: “Kesinlikle [2020’de benimsediğimiz] yaklaşımın yeni yılda müşterilerimize, ortaklarımıza ve işimize iyi hizmet vermeye devam edecek uygulanabilir bir dizi yöntem olduğunu düşünüyorum”.

PVOD’un ortaya çıkmasına ve yayınlardaki büyümenin devam etmesine rağmen bazı gözlemciler, ülkenin çoğu aşılandıktan sonra sinema sektörünün canlanmasını bekliyor.

Paramount Stüdyo Şefi Jim Gianopulos’un geçtiğimiz kasım ayında, Japonya ve Çin’de sinemaların yeniden açıldığında dikkat çektiği gibi Buchi: “İzleyiciler toplu halde geri döndü ve mevcut filmler için büyük gişe hasılatı getirdi. Açıkçası ekranlar ve tüketici davranışları değişiyor ancak sinema da varlığını sürdürecek.” diyor.

Warner’dan Wuthrich de aynı şekilde düşünüyor: “Tüketicinin güçlendirilmesi sektör için iyi ve bizim hedefimiz, hayranlarla bulundukları yerde buluşmak (sinemalar, OTT, dijital…). Kesin olan tek bir şey var; eğer ilgi çekici hikayeler yaratma konusunda başarılı olursak hayranlar bizi takip etmeye devam edecek.”

Thomas K. Arnold

Media Play News Yayın Yönetmeni

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 111. sayısında yayımlanmıştır.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.