Yaratıcılık sınırları zorluyor

Campaign editörlerinden Gemma Charles karantina dönemine rağmen üretime devam eden yaratıcılara sözü bırakıyor ve bu süreçte başarılı işlere imza atmış isimlerin yaratıcılık söz konusu olunca zorluklara nasıl meydan okuduklarını ortaya çıkarıyor.

Dünya koronavirüs salgınıyla beraber durma noktasına gelirken bu garip döneme rağmen yine de çarpıcı reklamlar üretilmeye devam etti.

Birçok ülke bu yılın başlarında karantina ilan ettiğinde; markalar ve ajanslar evde çalışmaya hızlıca adapte oldu; aylarca süren pazarlama planları bir gecede terk edildi. Dünya durdu, ama yaratıcılık durmadı.

Pete Ioulianou Kreatif, Engine

 

Born Free: “Karantinada yaşam”

Bir gardırobun mükemmel bir seslendirme kabini olduğunu biliyor muydunuz? Hayır, ben de bilmiyordum. Gönüllülerimizle röportaj yaptığımızda kullanmak zorunda olduğu- muz şey buydu. İşleri daha önce yaptığımızdan farklı şekilde nasıl yapacağımız hakkında pek çok şey öğrendik. Ollie ve ben normalde yas- tıklarla yumuşacık hale gelmiş ajans koltuğu- muzda otururduk ve küçük bir fikir bulana kadar boş boş duvarlara bakardık. Ama bu sefer, mektup arkadaşları gibi evlerimizde WhatsApp üzerinden sohbet ettik.

Her şeyden önce sosyal mesafe kurallarını çiğnemek istemiyorduk, bu yüzden 2D resimli bir rotaya gitmemiz gerekiyordu. Ağız şekilleri, sesler ve mikrofon konumlandırması hak- kında kaç saat harcadık… Ama bu filmin gerçek cazibesi ve kalbi de sesler. Ülkenin dört bir yanından bir dizi insanla röportaj yaptık ve o zamanki ruh hallerini yansıtmalarını iste- dik. Karantinanın zirvesinde her şey uzaktan kaydedildi, bu yüzden cevapları mümkün old- uğunca ham geldi. Hiçbir şey senaryolaştırıl- madı.

Önümüzdeki yıllarda bu günlere geri dönüp baktığımda; ekmekler, tuvalet kağıdı, quizler, stres ve kaygı hakkında düşüneceğim. Ama küçük bir ekibin, gerçekten gurur duyduğu bir şeyi yapabileceğini kanıtlayan projesine de dönüp bakacağım. Mutfaklarımızda sıkışıp kalmamıza rağmen.

Rob Butcher, Creative Director, Publicis Poke

daCia: “daCia dahiyane yapımlar”

Tam olarak ne zaman gerçekleştiğini söylemek zor, ancak Nisan ayı civarında bir nokta- da durdurulan üretim, rafa kaldırılmış briefler ve sessizleşen Outlook bildirimlerinin benzersiz kombinasyonu, proaktiflik için na- diren bulunabilecek ve harika bir küçük alan yarattı. Müşterileri desteklemeye çalışan ajanslar, kendi brief lerini yazmaya başladılar ve birkaç hafta kendilerini YouTube’un algoritmik heveslerine teslim ettikten sonra, nihayet canını dişine takıp brieflere yanıt vermeye çalıştılar.

Dacia için hazırladığımız çalışmamız da böyle bir zamanda doğdu ve üstesinden gelmek zorunda kaldığımız birtakım engellerle geldi: Arabasız, lokasyonsuz, personelsiz bir otomobil reklamı.

Üretim, gerçek zorlukların ortaya çıktığı yerdi…

“Önümüzdeki yıllarda bu günlere geri dönüp baktığımda; ekmekler, tuvalet kağıdı, quizler, stres ve kaygı hakkında düşüneceğim. Ama küçük bir ekibin, gerçekten gurur duyduğu bir şeyi yapabileceğini kanıtlayan projesine de dönüp bakacağım.”

Guy hobbs, Kreatif, Bartle Bogle Hegarty

Burger King: “Tiny tinie Whopper’da Whoppa’yı seslendiriyor”

Karantina başlamıştı. Haberler bir felaket filminin görüntülerinden farksızdı. Dışarıda kaos hüküm sürüyordu. Ve içeride, yaratıcı ortağım ve ben ekranlara o kadar şaşkın bir hal- de bakıyorduk ki gerçek insanlar, hayalet gibi görünmeye başlamışlardı.

Sonra Tinie (Tempah), biz Burger King üzerinde çalışırken, birdenbire neşeli bir yaz hit şarkısı olan Whoppa’yı çıkardı.

Covid nedeniyle kapanmaya zorlanan herhangi bir işletme için zor bir dönemdi ve Burger King de aynı konumdaydı. Bu arada da Tinie, müşterimizin hamburgerine çok benzeyen bir parça piyasaya sürüyordu. Ortak bir çalışma yapmak için mükemmel bir fırsattı. Ancak pandemi sırasında ortaklıklar kurmak da zor- du.

Plan şuydu, insanlar bir Whopper Burger aldığında, nerede olurlarsa olsunlar Tinie’nin özel bir performansını aldılar. Canlı müziğin olmadığı bir dünyada, doğru fikir gibi geldi.

Şimdi, AR’de bir rapçiyi küçültmek ve bir burgerin tepesinde şarkı söylemesini sağlam- ak oldukça basit geliyor, ancak aslında oldukça zor ortaya çıkıyor. Özellikle karantina durumu düşünüldüğünde…

Tinie’yi bu iş için özel olarak tasarlanan dünyadaki birkaç stüdyodan birine götürmek zorunda kaldık. Çekimde iskelet bir ekip vardı.

Sonuç: Ortaya bir iş çıkarmak her zaman oldukça zordur. Küresel pandemiler bu sürece kesinlikle yardımcı olmamakla birlikte, daha küçük düşünmenize neden olabilirler. Ve bazen bu gerçekten iyi bir şey olabilir.

 

Gemma Charles

Editör, Campaign UK

 

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 105. sayısında yayımlandı.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.