Sanatçı Leyla Emadi’den yeni kişisel sergi: Diken Üstünde

Sanatçılar ve sanat severler arasında kalıpların dışına taşan yaklaşımıyla köprüler kuran Vision Art Platform’da yeni sezon, 10 Eylül – 25 Ekim 2022 tarihleri arasında Leyla Emadi’nin kişisel sergisi Diken Üstünde ile başladı. Sergide sanatçının beş ana bölümde kurguladığı ve Türkiye’de kadın olarak var olabilmeyi ele aldığı üretimler izlenmeye devam ediyor.

Emadi’nin güncel üretimlerinden oluşan Diken Üstünde, bir travmayı dönüştürmenin adımlarını somutlaştırıyor ve çeşitli üretim biçimlerini bir araya getirdiği bir dönüşümü izleyicilere sunuyor. Leyla Emadi’nin sıklıkla kullandığı malzeme olan beton, bu serginin de yapı taslarından olup, tekstil, video, karakalem ve yerleştirme gibi tekniklerle de zenginleştirilmiş. Yüzleşme, idrak, kabullenme, arınma ve dönüşüm olmak üzere beş adımda izleyiciyi diken üstünde olma hissinin derinliğinden geçirerek olumlu duygulara doğru bir yolculuğa çıkarıyor.

Çalışmalarının her birinde gerçek hayattan direkt alıntılara yer verirken ortaya koyduğu üretimlerini daha derin ve sorgulatıcı kılmak adına Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu ile iş birliği yapıyor. Diken Üstünde sergisi süresince sergi mekânında bulunan üç boyutlu yazıcıdan 21 gram ağırlığını sembolize eden ağırlık formu üretilecek ve bu formların satışından elde edilecek gelirin tamamı Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu’na bağışlanacak.

Sanatçı metnini kaleme alan Eleştirmen ve Küratör Beral Madra, Emadi’nin Diken Üstünde sergisi için, ‘ürkeklik ve çekingenlik yaşayan geniş kitle için görünmez olanı görünür kılma ve tüm olumsuzluklara karşın boyun eğilen düzeni sorgulamaya davet etmek vardır. Emadi’nin sunduğu görsel bilgi tartışmalı veya zorlu konularda düşünmeyi ateşlemeye yardımcı oluyor. Sanat üretiminin karşı koyma, direniş ve çözüm için her zamankinden daha önemli ve sıklıkla kullanılan bir parçası olmasını tetikliyor’ sözleri ile tanımlıyor.

Leyla Emadı’nin Diken Üstünde adlı dördüncü kişisel sergisi Vision Art Platform’un Akaretler’de yer alan sergi mekânında izleyicilere bütünsel bir deneyim sunmayı hedeflerken sanatçının incelikle oluşturduğu beş ayrı dönüşüm bağlamı tam da diken üstünde hissedilen anları sorgulatmaya, bu konularda derinlemesine düşünmeye itiyor.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.