artwork

Pandemi sırasında devam eden prodüksiyon hikayeleri

4 yıl önce

0

Koronavirüs pandemisinin yarattığı sıkıntılara rağmen, yaratıcılar zor da olsa eskisi gibi çalışmaya devam ediyorlar. Bu yazıda prodüksiyonların devam etmek için kısıtlamaların üstesinden nasıl geldiklerine dair hikayeler yer alıyor.

Sam Hawkey, Operasyon Müdürü, Saatchi & Saatchi London
“Elinde ne varsa, nerede olduğunla ilgilenmeyip sahip olduğunla üretmeye devam et.”

Şu anda üretimle ilgili konuşursak elinizde çok fazla bir şeyiniz yok gibi görünebilir. Tabii ki animasyon, illüstrasyon ve tasarım var, ama nereden geldiğimizi göz önüne alırsak, bu biraz kısıtlayıcı değil mi?

Şu anda, Zoom üzerinden çalışıyoruz. Yaratıcılıktan taviz yok, yüksek zanaat, düşük maliyet. Ben buna evden çalışma diyorum.

Kuşkusuz kritik olan, yaratıcı ve meraklı beyinler ile bunun arkasındaki enerji ve üretim.

Bu nedenle, geçmiş uygulamaları yürütmek ve bunları bugünle alakalı hale getirmek için görüntüler bulmaya, tasarımları yeniden kullanmaya, kanalları değiştirmeye ve eski içeriği yeniden düzenlemeye devam edeceğiz.

Sıfırdan yaratmamız ve her zaman yeni bir şeyler yapmamız gerekip gerekmediğini sormayı öğrendik, dünyaya sunduklarımız için daha düşünceli ve daha hesap verebilir hale geldik. 

Andy Nairn, Kurucu, Lucky Generals

Mevcut üretim kısıtlamalarına geçici çözüm bulmak için yaptığımız birçok şey var. Örneğin, Co-op, Paskalya için başka bir rotaya ihtiyaç duyduğuna karar verdikten sonra, bir şeyler yapmak için sadece sayılı günlerimiz vardı. İlk olarak, insanları Paskalya yumurtaları satın almaya teşvik eden olağan kampanya yerine, hepimiz başkalarını düşünme ve medya alanını, Co-op’un uzun yıllar boyunca çalıştığı, milyonlarca kişiye bağış yapan gıda yardımına FareShare’e bağışlamaya karar verdik.

Christopher Ringsell, yaratıcı yönetmen, Engine Creative

Fikrimizi sevecek, her şeye heyecan duyan bir yönetmen arkadaş (Max Fisher’ı) tanıyordum.

Bir saat içinde beşinci Zoom çağrısından sonra ve sürekli bir siren gibi WhatsApp uyarıları çaldıktan sonra, üretim süreci boyunca paylaşmayı iyi  bir şekilde yürüten bir takım olduk.

Hiç kimseyle yüz yüze görüşmeden bir hafta içinde yoğunlaşan benzeri olmayan bir süreç… İlk birkaç gün boyunca kendi kendine çekim, düzenleme, sürekli sohbet ve paylaşımda bulunduk.

Film şeridi ve çekim malzemelerinin yokluğunda, filmin anlatımı oldukça organik olarak gelişti fakat fikirlerimiz çok hızlı bir şekilde hayata geçti.

Çekimlerimize ve güçlü bir anlatım diline karar verdikten sonra, Zoom’u günlük olarak bu yeni süreçte kullandık.

Zoom… Rebecca Luff oturma odasından editörlük yaptı. Ben Leeves, ses tasarımını salonundaki stüdyo kurulumundan yarattı. James Bamford uzaktan yaptığı çalışmada renk işlemini halletti ve The Mill, mekanı şekillendirmeye yardımcı olmak için çeşitli boş odalarda çalıştı.

Marka ekiplerinden ve medya şirketlerinden gelen zorlu bir baskıdan sonra, bu işi yedi gün içinde hayata geçirdik. Ve bizim için son derece ilham verici bir yedi gün oldu! 

Anita Osborne, Üretim Direktörü, Above & Beyond

Ekipler, fikirleri yeniden paylaşmaya, yeniden kullanmaya ve yenilemeye devam ettikçe, her ajansın cephanesinde güçlü bir silah olacak: Yapımcı.

Yapımcılar ve reklamlar her zamankinden daha fazla bir araya gelmeli.

En iyi yapımcılar doğal sorun çözücülerdir ve muazzam şekilde yaratıcı düşünürler. Her ikisi de şimdi her zamankinden daha önemli olan temel beceriler…

Yakın zamanda tamamladığımız iç çamaşırı çekimini örnek olarak vermek istiyorum.

Çalışma sekiz ayda geliştirildi. Ancak COVID-19’un ülkede hızla artmasıyla zorlu bir engelle karşılaştık.

Müşterimize koronavirüsle ilgili herhangi bir finansal sonuç veya yer değiştirme, erteleme veya iptalin sorumlulukları olacağını kabul ettirmek için yeni Reklam Üreticileri Derneği’nin belgeyi imzalaması gerekiyordu. Bu büyük bir sorundu, ancak önemli bir çabadan sonra müşterimiz imzaladı.

Bir sonraki görevimiz, önümüzdeki birkaç haftanın ne getirebileceğinden korktuğumuz için tarihi ileriye ertelemekti.

Sonra işler zorlaşmaya başladı. ‘Londra karantina altına alınacak’ söylentileri, müşterimizin çekime katılmayacağı anlamına geliyordu; yaratıcı direktörümüz kendi kendini izole etmek zorunda kaldı ve yönetmen boğaz ağrısı ile ateşle mücadele etti. CCO arandı ve görüntü yönetmeninin, setteki yönetmen yardımcısıyla video konferans yoluyla çekimi yönetebileceğine karar verdik.

Her yerde maskeler, eldivenler ve dezenfektan ile bir Holby City seti gibi görünmesine rağmen, çekim oldukça sorunsuz geçti.

Çok garip bir zamanda yaşıyoruz. Yaratıcılığa her zamankinden daha fazla ihtiyaç var. Zoom’larda kaybolan tüm reklam fikirlerinden ilham alın, bu parlak fikirlerin akmasını sağlayın ve yapımcılarınızla bir an önce konuşun. Bazı fikirlerin ölmesi gerekmez, sadece farklı şekilde üretilmeleri gerekir. Gösteri – eğer güvenli ise – durum ne kadar belirsiz olursa olsun devam edecek.

Jidé Maduako, CEO, Yoke Network

TikTok influencer’ları ile içerik üretmek, bu karantina zamanında reklamverenler için oldukça faydalı bir seçim. Influencerların çoğu, kendi evlerinde hızlıca bir şeyler oluşturabilir, birkaç saat içinde içerik üretebilir ve gönderebilir. Üstelik bu son derece düşük maliyetli bir seçenek.

TikTok üzerinde “nasıl yapılır” videoları bulunur. Yoke’un, influencer Bobby Moore ile yarattığı içerik Pazar günü, 48 saat içinde iki milyon görüntüleme elde etti.

TikTok için bir başka başarılı yaratıcı çözüm, izleyiciler için bir meydan okuma oluşturmayı içeriyor. Fotoğraf düzenleme uygulaması AirBrush için CringeCarter ile bunlardan biri üzerinde tekrar çalıştık. “AirBrush meydan okuma” olarak adlandırılan ünlü makyaj eğitimlerini taklit etti ve yarım milyondan fazla görüntülemeyle sonuçlandı.

Bu tür kampanyalara olan talep artıyor ve bütçeler üzerinde çok fazla baskı olduğu bir zamanda markalar için de iyi bir çözüm oluyor. Markalar, her bir gönderinin elde ettiği etkileşimleri görebilir ve tıklama oranlarını izleyebilir.