artwork

Oyun teknolojisinin markalara etkisi

6 ay önce

0

Oyun tasarımcısı Colin Rivett, markaların müşterilerini memnun etmek ve heyecanlandırmak için oyun teknolojilerini ve 3D kullanımlarını her zamankinden nasıl daha yaratıcı şekilde kullanabileceğini anlatıyor.

Markalar, mevcut ve potansiyel yeni müşterilerini memnun etmek ve heyecanlandırmak için her zamankinden daha muhteşem ve yaratıcı marka deneyimleri yaratmanın yollarını arıyor.

Bunu yapmak için, tiyatrodan davranış bilimine ve aradaki her şeye kadar ipuçları ve ilham veren çok sayıda platformda etkileşimli ortamları keşfettiler. Ancak artık bu deneyimleri tasarlama süreci, marka alanlarını tasarlamaya yardımcı olmak için oyun teknolojisinin uygulanmasıyla dönüştürülüyor.

2D çizimlerden 3D konseptlere geçiş her zaman önemli miktarda zaman, çaba, kaynak ve hayal gücü gerektirmiştir. Ancak tasarımcılar, Unreal Engine gibi gerçek zamanlı yazılımları kullanarak oyun ve film endüstrisinin tekniklerini tasarım deneyimine uygulayabilirler. Bu, pek çok fırsatın önünü açıyor; özellikle de pazarlamacılar ve markalar, tasarım tartışmaları ilerledikçe daha aktif bir şekilde katılıp katkıda bulunabiliyor.

3D görselleştirmenin tasarım aşamalarına getirilmesiyle sürece yeni bir işbirliği düzeyi getiriliyor, bu da süreci daha erişilebilir ve işbirlikçi hale getiriyor; bu da daha kaliteli tasarım çözümlerine yol açıyor.

Unreal’da tasarım yapmak, tasarım ekibinin gerçek zamanlı olarak gezinilebilen ve değiştirilebilen fotogerçekçi görseller (bir tasarımın bilgisayar modelinden yazılım tarafından oluşturulan görüntü) oluşturabileceği anlamına gelir; malzemeler değiştirilebilir, ışıklandırma değiştirilebilir, hava durumu ayarlanabilir veya farklı bir yöntem uygulanabilir. Tüm bunlar, tasarımı müşterilerle ve daha geniş tasarım ekibiyle tartışırken yapılabilir. Bu, markalar ve pazarlamacılar için oyunun kurallarını değiştiren bir şeydir. Sonuç, nihai tasarım çıktısına açık bir fayda sağlayan daha anlamlı etkileşimler, tartışmalar ve tartışmalardır.

Yeni etkileşim seviyeleri

Duyusal deneyimsel projeler üzerinde çalışan çok disiplinli bir tasarım ekibinin parçası olan bu teknoloji platformu, çok sayıda girdinin birleştirilip test edilmesine olanak tanıyor. Unreal, nihai inşaatta hayata geçirilen fiziksel prototiplerle karşılaştırıldığında 3D görselleştirme ortamında daha etkileşimli ve sürükleyici deneyimler sağlar.

Peki bu nasıl kullanıldı? MLB tarafından Trafalgar Meydanı’na beyzbol topu atıldığında ilk düşüncemiz, paha biçilmez mimariyi nasıl koruyacağımız, herkesi güvende tutacağımız ve sınırlı alanda nasıl bir saha yaratacağımız oldu. MLB ve onun Londra Serisi Trafalgar Square’i devralmak için , fiziksel bir vuruş kafesi içindeki toplara vurarak tetiklenen, Unreal “Home Run Derby X The Cage”de yerleşik bir oyun icat ettik. Bu mümkün oldu çünkü yaratıcı ekibimiz oyun tasarımcılarımızla kolayca işbirliği yapabiliyordu. Fikir alışverişinde bulunan multidisipliner ekip aynı dili konuştu ve fiziksel ve dijital ortamları birleştirdi.

Etkileyici kişiler ve halk, vuruş kafesinde sıralarını alırken, oyunun ikonik fiziksel ortamı, Nelson Sütunu’nun eteğindeki devasa LED ekranda canlandı. En yeni top takip teknolojisi, fiziksel topun hızını ve yörüngesini ölçtü; bu veriler doğrudan Unreal Engine’e beslendi ve vurucuya fiziksel ve dijitali birleştiren gerçek zamanlı görsel geri bildirim sağlandı. Animasyonlar tetiklendi ve oyuncular sayı vuruşları, sıcak seriler ve hedef vuruşları için ekstra puanlarla ödüllendirildi.

Meta’nın VR ve AR şubesi Reality Labs’in geçen yıldan bu yana 21 milyar dolar kaybettiğine ilişkin son raporlara ve metaveriye yaptığı yoğun yatırımın inceleniyor olmasına rağmen VR, tasarımcılar için hala güçlü bir araç.

Pek çok marka, hayranları ve toplulukları canlı deneyimin tutkusuna ve heyecanına daha da yakınlaştırmak amacıyla Unreal Engine aracılığıyla dijital ikizleri sosyal platformlara ve VR’ye göndererek deneyimlerini şahsen katılamayacak olanlar için daha erişilebilir hale getirdi. Gelecekte, karma gerçeklik dünyasında birden fazla reklam öğesinin katkıda bulunacağı ve birbirleriyle etkileşime gireceği bu ortamları VR ve karma gerçeklik içinde oluşturmayı umuyoruz.

Bu teknolojiyle sürecin demokratikleşmesi söz konusu. Tasarımcıların ve müşterilerin tasarım süreci içindeki düşünce ve fikirlerini paylaşmalarına olanak tanıyor, böylece doğası gereği tasarım planlarını tercüme edemeyen kişiler bile artık konuşmanın bir parçası olabiliyor.

Colin Rivett

Imagination Head of 3D – Imagination