Oyun sektöründe yapay zekâ

Organon Analytics COO’su Emrah Anayurt, InGame Group ile iş birliklerinden yola çıkarak oyun içi satın almalarda yapay zekanın yarattığı faydalara ve süreçte yaşanan problemlere nasıl çözüm getirdiğine değiniyor.

Oyun sektörü Türkiye’den çok başarılı girişimlerin çıktığı ve önemli sektörlerden biri olarak görülüyor. Ülkemizdeki bu alanda başarılı işlere imza atan şirketlerden birisi de InGame Group.

Türkiye’de ve dünyada 30 milyon oyuncusu bulunan, sevilen yerli MMOFPS oyunu ZULA’nın geliştiricisi InGame Group; iletişim, dijital eğlence ve finans sektörlerinde deneyim sahibi olan Türk yatırımcılar tarafından 2012 yılında kuruldu. Türkiye’nin dünya çapındaki “Oyuncu Şirketi” olma hedefiyle yola çıkan InGame, büyüyen dijital oyun endüstrisine yatırımlar ve inovasyonlarla katkıda bulunuyor. Şirketler grubu, bugün 3 farklı kıtada, 10 bölgede, 11 farklı dilde oyunlar üretiyor. 

Oyun şirketlerinin en önemli gelir kaynaklarından birini oyun içi satın almalar oluşturuyor. Bu durumda oyuncunun tercihlerine özel tekliflerin oluşturulması ve bu tekliflerin doğru kullanıcılara gösterilmesi, yapay zekânın fırsat yaratabileceği önemli bir çalışma alanı olarak ortaya çıkıyor. Birlikte oluşturduğumuz yapay zekâ tabanlı teklif oluşturma ve kişiye özel teklif sunma sürecinin önemli faydalar yarattığını gördük. 

Bu problem ve detaylarından bahsetmek istiyorum. 

İş Problemi: InGame bünyesinde bulunan bir oyunda kullanıcılara birçok farklı teklif sunulabiliyor. InGame’in amacı ise bu tekliflerin geri dönüş oranını artırarak oyun içerisindeki etkileşimi ve gelirlerini artırmak. 

Amaç: Kullanıcıların satın alması muhtemel tekliflerin yapay zeka tarafından oluşturulması ve kullanıcıların tercihlerine uygun tekliflerin sunulması isteniyor. 

Kullanılan Veriler: Kişinin geçmiş oyun istatistikleri, geçmiş satın alma davranışları, etkileşimde bulunduğu oyuncuların satın alma davranışları, incelediği ürünler ile ilgili tıklama verileri kullanılıyor.  

Bu iş problemini çözerken belirlediğimiz yaklaşımdan bahsetmek istiyorum. Öncelikle eğilim modelleri oluşturularak kullanıcıların teklifleri satın alma ihtimali belirlendi. Sonrasında ise kullanıcıların harcama kapasiteleri tahmin edildi. 

Eğilim modelleri ve harcama modellerinden elde edilen sonuçlar bir optimizasyon algoritması ile harmanlanarak kişiye özel teklifler üretildi. 

Projenin başarısını ise rassal olarak seçilmiş kullanıcıların bazılarına yapay zekâ tabanlı sistemin ürettiği teklifler, bazı kullanıcılara ise kural tabanlı sistemin teklifleri öneriliyor. Sonrasında iki farklı önerinin getirilerinin karşılaştırılması, sistemin başarısını gösteriyor. 

InGame Genel Müdürü İlker Ergen ise projeyi ve başarısını şu şekilde özetliyor:

“Organon ile yürüttüğümüz yapay zeka ile teklif kişiselleştirme projesindeki amacımız; hem iş sonuçlarını iyileştirmek hem de iş gücünde tekrarlayan ve manuel ilerleyen süreçleri azaltıp verimliliği artırmaktı. Kontrol grubu ile oluşturduğumuz sistem üzerinden, iletişim yapılan kullanıcılardan elde edilen gelirin %20 – %50 arasında değişen seviyelerde arttığını gördük. Başarı oranının bu kadar yüksek olmasındaki en büyük nedenlerden biri, her bir oyuncunun oyun stilinin ve oyunu oynama motivasyonunun, dolayısıyla oyun içerisinde ihtiyaç duyduğu ürünlerin birbirinden farklılaşması ve bu ihtiyacın zaman içerisinde de değişim göstermesi. Manuel ve statik bir segmentasyon bu ihtiyaca karşılık veremiyor ve yapay zeka destekli, gerçek zamanlı bir çözümü zorunlu kılıyor.” 

Organon ve InGame Group olarak yapay zekâ ve oyun sektöründeki güçlerimizi oyunlardaki başka konularda genişleterek devam etmeyi planlıyoruz. 

Organon Analytics COO’su Emrah Anayurt,

InGame Group Genel Müdürü İlker Ergen

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 118. sayısında yayımlanmıştır.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.