artwork

Metaverse’te açıkhava reklamları başladı

2 yıl önce

0

Ocean Outdoor müşterileri, oyun içi reklam şirketi Admix ile bir ortaklık sağladıktan sonra, video oyunlarında ve metaverse’te dijital reklam panolarında reklam verebilecekler.

Bu adım, markaların hem fiziksel hem de sanal dünyalarda aynı anda dijital açıkhava yerleşimler satın almasına olanak tanıyacak ve markaların milyonlarca oyuncuya erişimini sağlayacak.

ITV dahil diğer medya sahipleri de reklamverenler için fırsatları araştırıyor.

Şimdilik bu büyük ölçüde, aylık 220 milyon aktif kullanıcısı olan Roblox’u; yakın zamanda bir sanal gayrimenkul arsasını 4,3 milyon dolara satan Sandbox’ı; kullanıcıların dijital arazi satın alabilecekleri ve içinde oyunlar ve deneyimler oluşturabilecekleri sürükleyici bir alan olan Somnium Space’i kapsıyor.

Admix’in oyun içi teknolojisi ile Ocean Outdoor UK’nin DOOH kampanyaları ve marka ortaklıklarındaki uzmanlığı birleşerek fiziksel ve sanal dünyaları harmanlıyor.

Ayrıca Ocean Labs, metaverse’te marka liderliğindeki deneyimleri yürütmeyi planlıyor.

Ocean Outdoor UK Ortak Genel Müdürü Phil Hall, müşterilerinin fiziksel dijital açıkhava yerleşimlerini sanal ile ilk kez paralel şekilde oluşturabileceklerini söyledi.

“Bunu evde oynanan dijital bir açıkhava oyunu olarak tanımlardım. Yolda veya bir alışveriş merkezinde yürüdüğünüzü ve Coca-Cola’nın reklamını gösteren billboard’ları gördüğünüzü, oyun oynarken avatarınızın sanal bir yolda yürüdüğünü ve aynı şeyleri gösterdiğini hayal edin.

Artık markalara gidip ‘aynı anda hem açıkhavada hem de evde dijital ekranda reklam vermek ister misiniz?’ diyebiliyoruz.” diye ekledi.

Admix CEO’su ve Kurucu Ortağı Samuel Huber, Ocean Outdoor UK ile ortaklığı “reklam endüstrisi için bir dönüm noktası, fiziksel ve sanal dünyaları ilk kez birleştiren gerçekçi reklam deneyimleri yaratan bir dönüm noktası” olarak nitelendirdi.

“Bu tabii ki başlangıç: Markaların tüketicileri metaverse’e dahil etmesinin milyonlarca yolu olacak ve Admix, markaların hedef kitleleri için dijital deneyimlerin geleceğini şekillendirmeye yardımcı olmayı hedefliyor.”

Markalar, Roblox gibi platformlarda moda evleri gibi deneyimler yaratabilecek.

Açıkhava için yeni bir ortam

Ocean Outdoor için oyun içi oyun, 2026 yılına kadar 50 milyar dolar değerinde olacağı tahmin edilen DOOH pazarına yeni ve potansiyel olarak kazançlı bir reklam mecrası açıyor.

Daha da önemlisi oyunculara, yani markaların ulaşmasının daha zor olduğu daha genç kitlelere ulaşmak için fırsat veriyor.

“Markalar sadece Londra, Manchester veya Birmingham’da değil, aynı zamanda Roblox, Sandbox ve diğer sanal şehirlerde de aktif olabilir.

Oyunlar daha sofistike hale geldikçe, gerçek hayattaki dış mekan yaratıcılığını sanal dünyaya nasıl aktarabileceğimizi keşfetmek istiyoruz.” diye ekledi Hall.

Ocean Outdoor müşterilerinin sanal dünyada DOOH alanı satın alabilmelerinin üç yolu var.

Belirli sitelerde ve belirli oyunlarda bağımsız Ocean Outdoor envanteri satın alabilirler. Ocean ayrıca gerçek dünya ve sanal dünya paketleri satacak. Örneğin; Westfield alışveriş merkezindeki bir ekranı, Nottingham’daki bir DOOH reklam panosunu ve Sandbox’taki sanal reklam panolarını kapsayabilir.

Varsayımsal bir örnek olarak; oyuncuların içeri girip sanal bir defile deneyimleyebilecekleri, e-ticaret web siteleri aracılığıyla sanal ürünlere bakabilecekleri ve çevrim içi ortamlarda çevrim dışı deneyimleri yansıtabilecekleri Gucci Evi verilebilir.