Melda Barkın ve Pınar Dülgerler Dinç reklamları yorumladılar

Campaign Türkiye’nin Temmuz 2015 sayısında Leo Burnett İstanbul CEO’su Melda Barkın ve Intel Türkiye Pazarlama Müdürü Pınar Dülgerler Dinç, farklı açılardan kampanyaları irdelediler. 

Cola Turka

Melda Barkın

(1) Cola Turka şişe ve bardaklarının Türkiye’nin 32 iline özel motiflerle süslenmesi güzel bir promosyon fikri olmuş. Rakip marka, şişelerin “kişiselleştirme” temasını uzun bir zamandır sahiplendiği için izleyicide “doğru marka ile özdeşleştirme”de sorun olabilir. Bu yüzden filmde branding oldukça yoğun kullanılmış. “Memleket” duygusunu sahiplenmek Cola Turka için doğru bir ayrışma noktası olmuş. İletişim stratejisinde “memleket özlemi” içgörüsünün yanı sıra “şehirler ve anılarımız” içgörüsünün kullanılması, fikri biraz katmanlaştırıyor. Promosyonun frekansını artırmak için “biriktirme” duygusunu tetiklemek istemişler sanırım.

Pınar Dülgerler Dinç 

(1) Cola Turka şişelerinin Türkiye’nin illerine özel motiflerle süslendiği kampanyasının ilk etapta  rakibinin geçtiğimiz yıl çok konuşulan isme özel şişe/kutular kampanyasıyla karşılaştırıldığını düşünüyorum. Hatta ilk anda bu aksiyonun da Coca Cola’dan gelmiş olması bekleniyor. Ramazanla birlikte Cola Turka da bu unsuru kullanmak istemiş. İster istemez rakibin “global düşün, yerel hareket et” mottosunu ne kadar doğru kullandığının da altını çiziyor bu reklam.

 

Panda

Melda Barkın

(2) Panda, “Abartılı vaatlerden uzak, sadece dondurma” önermesini tüketiciye esprili bir dille aktarmış. Seyir değeri yüksek, cesur bir iş olmuş. Dondurma, “lezzetten alınan haz” gibi bir özelliğin, neredeyse en önemli olduğu kategori. “Sadece dondurma” vaadi tüketici zihninde yeterli ayrışmayı sağlayamayabilir. Marka sonraki iletişimlerinde “abartıdan uzak olmayı” bir felsefe gibi sahiplenirse ve bunu ürün ve promosyon vaadinden daha üst bir noktaya taşımayı başarırsa  tüketiciyle duygusal bir bağ yakalayabilir ve rekabette farklılaşabilir.

Pınar Dülgerler Dinç

(2) Panda. Özellikle Y kuşağını yakından tanımaya ve anlamaya çalışan markalar artık, ‘abartı ve gerçek dışı klişeler’den uzak durmaya çalışıyor; bu samimi duyguyu yakalamış olmaları bence oldukça başarılı ve cesur. “Abartmış olmaz mıyız?” ile Panda klişelere gönderme yapmaya devam ediyor; “Abartılı vaatlerden uzak, sadece dondurma” sloganı ve hikayesiyle geçmişte Sprite’ın ters köşeye yatıran dili ve Old Spice’ın fenomen haline gelen ‘absürt’ reklam tarzını harmanlayan farklı bir kurgu sunuyor. Yakaladıkları bu doğru ve samimi kavram ve sloganı istikrarlı ve ‘abartıya kaçmadan’ sürdürmelerini dilerim 🙂

Ziraat Katılım Bankası

Melda Barkın

(3) Ziraat Katılım Bankası’nın yeni reklam filmi hedef kitlesine çok uygun, stratejik olarak çok doğru bir iş olmuş. “Paylaştıkça daha fazlası” çok güzel bir söylem ve hedef kitlenin kendisiyle çok kolay özdeşleştirebileceği bir hikaye üzerinden anlatılmış. Oyunculuk, müzik seçimi, yönetmenlik, senaryo, bence hepsi çok güzel. Bundan sonrasında markanın, katılımcılarına “daha fazla” ne sunduğunu görmeyi bekliyoruz.

Pınar Dülgerler Dinç

(3) Ziraat Katılım Bankası çalışması ülke olarak çok sevdiğimiz, izlenme rekorları kıran “Çağan Irmak sineması ve mahalle dizileri” tadında kurgulanmış, usta işi bir hikaye ve kurguya sahip. Özlediğimiz dayanışma kültürünü nostalji ve samimiyetle sunan yapısı ayrıca “yeni hikaye anlatıcılığının” güzel bir örneği. Oyunculuklar, hikaye akışı ve “sürprizli son” gayet sürükleyici ve akılda kalıcı, ancak bu son aynı heyecanı aylar sonra sunmasına engel teşkil edebilir.

THY

Melda Barkın

(4) THY’nin yeni filmi izleme değeri yüksek, kısa film tadında bir reklam. Detaylarıyla insana her izleyişte yeni bir şey keşfettiren başarılı bir iş. Hikayelerin, yeni havaalanlarının bulunduğu bölgedeki insanlar üzerinden anlatılması, merkeze çocukların (Türkiye’nin geleceğinin) hayallerinin konması THY için ortak bir iletişim dili oluşturuyor. Devamlılık açısından çok doğru buldum. Filmlerin sonunda ortak bir söylem duymak tüketici zihninde daha net bir fayda algısı oluşturabilir.

Pınar Dülgerler Dinç

(4) THY gerçekten bir dünya markası olmayı hak ediyor ve daha önceki iletişiminde de global düşünen güçlü bir yerel marka olarak, güven ve sevgi eksenlerinde bize ilham vermeyi başardı. Yeni teması “hayallerine sıkı sıkı sarıl, vazgeçme”, yeni nesil için öyle mi emin değilim ama genel iç görü olarak bizde son derece karşılık bulacak bir tema olabilir. Ancak ben bu imaj reklamını, benzerlerini özellikle içecek veya telekom gibi büyük reklamveren markalardan çok gördüğümüz iyi yapılmış “yeni bir diğeri” olarak gördüm. Güzel bir hikaye anlatımı, büyük bir yapım ve çok da duygusal. THY sadece bizlere değil dünyaya reklam yapıyormuş gibi düşünmeli.

Yapı Kredi Play

Melda Barkın

(5) Yapı Kredi Play için hazırlanan kampanya, markanın ana vaadi ile güzel örtüşen ve paylaşma değeri yüksek bir iş olmuş. Bence filmde yaratılmak istenen sürpriz etki izleyiciye daha iyi yansıtılabilirdi. Yine de futbol, baba-kız ilişkisi, Ali-Feyyaz-Metin üçlüsü duygusal bağ yaratmak için çok güçlü öğeler.

Pınar Dülgerler Dinç

(5) Yapı Kredi Play’in “Olur mu olur” temasıyla başlattığı kampanya projesi, sosyal medya iletişimi olanaklarını da gözden kaçırmadan genç ve etkili bir yaklaşımla sürüyor. Özellikle banka şube kepenklerine grafiti yapmak fikri bence çok cesur ve yenilikçi. İmaj filminde kullanılan ‘vinyet’ tarzı yani, sözleri ilgili görsellerle destekleyen farklı karelerle akıtarak film yapma konusu maalesef işlemiyor, burada da aynısı olmuş. Ama Babalar Günü sürprizi, duygusal, odaklı ve etkili. Sulu göz bir duygusallığa düşmeden umut veren samimi diliyle de fikri ustaca işlemişler.

Kliksa

Melda Barkın

(6) Kliksa fırsatlarını duyuracağı iletişimlerde kullanacağı “patlangaç” görselini yaratıcı ve seyir değeri yüksek bir filmle tanıtmış. Tüketicilerin aklında “patlangaç” görselinin kalacağından hiç şüphe yok. Çok farklı ve esprili bir anlatım olmuş. “Patlangaç”ın tüm film boyunca kişinin hayatını negatif etkilemesi “patlangaç”ın sembolize edeceği fırsatlarla biraz ters düşüyor. Filmde bu mizahi bir dille anlatılsa bile akılda pozitif bir unsur olarak kalmama riski var. Bunu zaten devam filmleriyle çözeceklerdir diye düşünüyorum.

Pınar Dülgerler Dinç

(6) Kliksa’nın Patlangacı Twitter’da sıkça gördüğümüz “parodi hesapları” gibi bazen absürt ama çok eğlenceli bir deneyim sunuyor. Üstelik pazarlama mecralarında uzun yıllardır vazgeçilmez ama sıkıcı şekilde var olan kampanya patlangacını da ete kemiğe büründürüyor ve dalgasını da geçiyor; bu canlandırmayı son derece yaratıcı buldum. Patlangaç üzerinde kurulan bu eğlenceli bakış açısının farklı alternatiflerini önümüzdeki dönemde de göreceğimizi tahmin ediyorum.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.