artwork

Kadınlar e-sporda da taciz ve hakarete uğruyor

1 yıl önce

0

Maybelline e-sporda kadın oyuncuların maruz kaldığı nefrete dikkat çekiyor

“Bataklığına geri dön”, “Seninle nasıl istersem öyle konuşurum.” Bunlar gerçekten duyulmuş hakaretler ve karşılıklı anlaşılsın ya da anlaşılmasın yapılan seks davetleri de bunları izliyor… Maybelline’in yeni farkındalık kampanyası da tamamen kadın oyuncuların karşılaştığı bu mide bulandırıcı ve iğneleyici sözlere odaklanıyor.

Tanınmış oyuncu Sunpi, The Independent’a 2021’de verdiği bir röportajda: “Tanımadığım bir adamın açık saçık fotoğraflar göndermediği bir gün bile geçmiyor.” dedi. İngiltere, Leeds’ten 23 yaşındaki tam zamanlı yayıncı Jasmine Jada, 2021’de verdiği BBC röportajında: “İnternette 10 kişiden dokuzu mutfakta olmamı söylüyor.” dedi. İstismar zaman zaman daha da rahatsız edici olabiliyor: “Onlara dikkat etmezsem beni ve ailemi öldüreceklerini söyleyerek beni rahatsız eden insanlar oldu.” “Erkekler her zaman ne giydiğimi tahmin etmeye çalışıyor.” Jada’nın deneyimine göre en kötü oyunlar; kadın düşmanlığı ile ilişkili, homofobik ve ırkçı hakaretler içeren Call of Duty, Counter-Strike ve Valorant. Asya’da yaklaşık 494 milyon kadın oyuncu var, bu da bölgedeki e-spor topluluğunun %38’ini oluşturuyor ve yılda iki kez artış yaşanıyor. Yine de Sunpi ve Jada gibi oyuncuların günlük olarak yaşadığı cinsel ve cinsiyetçi taciz hiçbir şekilde coğrafyayla sınırlı değil.

Reach3 Insights tarafından ABD, Çin ve Almanya’da 900 kadın oyuncu üzerinde yapılan son araştırma, kadınların oyun oynarken karşılaştıkları cinsiyete dayalı ayrımcılığın endişe verici seviyesini ortaya koydu. Olumsuz tecrübeler; lakap takmaktan manipüle etmeye, “git de bir sandviç yap” gibi cinsiyetçi alaylara ve daha tehlikeli tecavüz tehditlerine kadar uzanıyor. Sonuç olarak anket, kadınların %59’unun sesli sohbeti kapattığını veya %55’inin oynamak için kimliklerini maskelediklerini (cinsiyet belirtmediklerini veya erkek cinsiyetini kullandıklarını) ortaya koyuyor. Maybelline New York, bu rahatsızlık veren duruma ışık tutmak amacıyla Reachout* ile ortaklaşa “Through Their Eyes” kampanyasını başlattı.

Tanınmış Avustralyalı erkek oyuncular ve içerik oluşturucular Joel “JoelBergs” Bergs ve Drew “DrewD0g” Warne’ın bulunduğu kampanya, seslerini ve oyuncu profillerini daha kadınsı görünecek şekilde değiştirmek için deepfake teknolojisini kullanıyor. Tanınmış kadın oyuncular Amber “PaladinAmber” Wadham ve Luna “Luminumn” bu deneyi başka bir odadan izliyor ve ara sıra kendilerine yapılan ayrımcılıkla ürkütücü benzerlikleri çok net görebiliyorlar.

Bazı oyuncular “Seninle nasıl istersem öyle konuşurum.” diyen bir kullanıcıyla etkileşimde bulunmayı reddediyor veya sohbette çoklu oyun oturumunu hemen bırakıyor. Sansürlü yorumlar, rızaya dayalı olsun ya da olmasın sekse davettir.

Bu taciz bağımsız ajans Hero’nun yaratıcı ekibine de şok yaşattı. Metin Yazarı Anneliese Sullivan ve Sanat Yönetmeni Charlotte Smith nihayetinde bunları herkesin görmemesinin çok önemli olduğunu hissetti ve Maybelline’in orijinal “oyun pazarında sıçrama yapma” biref’ine odaklandılar. “Kadın oyunculara yönelik ayrımcılık, toksik ve saldırgan davranış istatistiklerini biliyorduk ancak bunun boyutunu tamamen farkında değildik. Çekimde buna şahsen tanık olduğumuzda biz de şaşırdık.” diyor Sullivan.

“Tiktok’ta kadınların mikrofonlarını nasıl kapatmak zorunda kaldıklarını gördüm ve bu dünyanın derinliklerine dalmak şok edici. Ben bir oyuncu değilim ancak oyun oynamanın bir amacı da gerçeklikten kaçmaktır; bu alanda bile kadınların gerçek kimliklerini gizlemek zorunda olduklarını bilmek rahatsız edici.” diye ekliyor Smith.

Hero’nun Yaratıcı Yönetmeni Shane Geffen: “Oyun dünyasının içine girdikçe bunun; kadın, trans ve non-binary oyuncular için zehirli bir ortam olduğuna dair daha fazla kanıt bulduk. Tamamen kontrolsüz.” diyor.

Üç dakikalık film, Maybelline’in sosyal medya kanallarında gösterimde ve markanın mart ayında Avustralya’daki canlı oyun turnuvası Eyes Up Cup’ta gösterilecek.

“Çünkü (oynamayı) seviyorum. Erkekler kulübü ya da kızlar kulübü olması gerekmiyor. Oyun herkes için ve herkes tarafından deneyimlenmeli.” diyor Amber. Ama burası bir erkekler kulübü haline geldi ve eğer erkekler buranın sahibiymiş gibi davranıyorlarsa, sebebi tam da bunu empoze eden bir video oyunu endüstrisiyle büyümüş olmalarıdır. Daha fazla kanıta ihtiyacınız varsa, (o zamanlar) popüler bir yayın olan Electronic Gaming Monthly’de yer alan “Hit Her Game Spot”a bakın.


*: Avustralya’da gençlerin anonim olarak sohbet etmeleri ve destek alabilmeleri için güvenli bir alan sağlayan çevrim içi akıl sağlığı hizmeti.

Künye
Müşteri: Maybelline New York
Pazarlama Direktörü: Alexandra Shadbolt
Dijital Pazarlama & İletişim Lideri: Alana Pozzebon
Dijital Marka Yöneticisi: Dawid Zastawnik

Ajans: Hero
Yönetici Yaratıcı Yönetmen: Shane Geffen
Yaratıcı Yönetmen: Andrew Woodhead
Sanat Yönetmeni: Charlotte Smith
Reklam Yazarları: Anneliese Sullivan, Will Fox
Kıdemli Tasarımcı: Aaron Wickers
Strateji Başkanı: Tallon Mason-Kane
Grup İş Direktörü: Charlie McDevitt
Yapımcı: Grace Quinn
Editör: Joel Sharpe
Online Editör: Adrian Katz

Prodüksiyon: Truce Films
Yönetmen: Jessica Barclay Lawton
Yönetici Yapımcı: Elise Trenorden
Yapımcı: Carla McConnell

 

Çeviri ve Uyarlama: Necla Eylül Durukan
Kaynak: Campaign Asia

Senin için
Tümünü göster
Barilla’dan Sevgililer Günü İçin Romantik Bir Dokunuş

Barilla ile Sevgililer Günü: Makarna ile Sevgiyi İfade Etmek...

Happy People Project üst üste ikinci sene Super Bowl’da

Happy People Project imzalı reklam filmi iki senedir dünyanın en...

Disney’den Epic Games’e 1,5 milyar dolar yatırım

Eğlence endüstrisinin en büyük şirketlerinden Walt Disney, video oyunu geliştiricisi...