David Fincher’ın gizemli Gap reklamları

The Social Network, Zodiac ve Fight Club gibi filmlerin titiz ve takıntılı yönetmeni olarak tanıdığımız David Fincher, Gap’in en son, esrarengiz olması amaçlanan ve siyah-beyaz çekilen reklamlarını yönetti.

Bu hafta görücüye çıkacak 4 reklam, Gap’in ağustos ortasında çıkarttığı, Anjelica Huston, Elisabeth Moss ve The Wire’dan tanıdığımız Michael K. Williams gibi isimlerin olduğu “Dress Normal” kampanyasının tamamlayıcısı olarak görülüyor.

Gap’in global pazarlama başkanı Seth Farbman’ın söylediğine göre, sloganın “bir bakıma, nazik kışkırtma” olması planlanıyordu ve bir kısmı teknoloji tarafından sürdürülen, hayatlarındaki  “kaosu geriye püskürten” Y jenerasyonuyla bağlantı kurmak için tasarlandı. “ Moda dünyasında, normcore denilen bu fikrin etrafında dönen bir trend ve muhabbet vardır” diyor. “Ben de bir bakıma, daha uç ama aynı gerçeği tanıyan bu moda trendini görmeye evrildim. Biz normcore değiliz ancak aynı gerçeği görüyoruz.”

Fincher’ın reklamları da bu düşünceyle hazırlandı. Ancak biraz daha gizemli ve bir hikayenin tamamını anlatmaktansa bir atmosfer yaratıyorlar. Sanki bir hikayenin ortasına atlıyoruz, başını kaçırıp sonunu da daha göremeden bitiyor:

“Kiss”

Fincher’ın tek bir sahneyi 50 kere çekmesi çok olası. Bu durumda, çoklu çekim, aktörün sakalının aktrisin yüzünü çizmesi anlamına geliyordu. Çözüm ise bütün sakalın kesilip yerine daha yumuşak bir sahte sakal koyulması oldu. Reklamda, başta kadının merdivenlerden inen birine baktığını düşünebilirsiniz ancak aslında aynadan kendisine bakıyor. Aynı zamanda reklamdaki adamın kadın için tutkusunun adil bir biçimde karşılık görmediğini de görüyorsunuz.

“Stairs”

Buradaki aktör o merdivenlerden 50 ya da 60 kere çıktı. (Farbman’ın söylediğine göre elemelerde aktörlerden 10 dakika boyunca koşmaları da istenmiş.) Video bir gecede çekildi ve Fincher merdivenlerden yukarı çekerken aktörü takip etmek için yeni bir karbon fiber kamera tasarladı. Çoğu kişi aksini düşünse de en sondaki gömlek aslında kadının gömleği. Arka planda Sons of Kemet’in Inner Babylon adlı şarkısı çalıyor.

“Drive”

Reklam tam anlamıyla merak uyandırıcı: Bu kadın neden ıslak? Neden altını çıkartıyor? Ön koltuktakiler niye sırıtıyor? Farbman’ın dediğine göre buradaki asıl aktris çok neşeli biri çıkmış ve Fincher sürekli ona gülümsemeyi kesmesini söylemek zorunda kalmış. Şarkı: L’amour LaMort – Martial Solal.

“Golf”

“Çok özgür bir düzende. Kadın dans ediyor ve erkeğin ilgisini çekmeye çalışıyor ama adam bakmamaya çalışıyor.” diyor Farbman. Los Angeles’da bir gecede çekilen reklamda golf oynayan aktör çok iyi bir golfçüymüş ve attığı bütün uzak atışları çok iyiymiş.

 

Künye

Reklamveren: Gap

Ajans: Wieden + Kennedy, New York

Baş Kreatif Direktörler: Susan Hoffman, David Kolbusz

Kreatif Direktörler: Stuart Jennings, Susan Hoffman

Reklam Yazarı: Sheena Brady

Art Direktör: Kim Haxton

İçerik Yapım Sorumlusu: Nick Setounski

Baş Yapımcı: Alison Hill

Yapımcı: Lisa Delonay

Marka Stratejisti: Erik Hanson, Hayley Parker

Hesap Takımı: Tamera Geddes, Dipal Shah, Patty Ehinger

İş İlişkileri: Lisa Quintela

Yapım Şirketi: Reset

Yönetmen: David Fincher

Baş Yapımcı: Dave Morrison

Baş Yapımcı: Jeff McDougall

Uygulayıcı Yapımcı: Laura Miller

Fotoğraf Yönetimi: Jeff Cronenweth

Yapım Tasarımcısı: Don Burt

Kostüm Tasarımcısı: Trish Summerville

Editing Şirketi: Work Editorial

Editör: Kirk Baxter

Post Yapımcı: Sari Resnick

Baş Post Yapımcı: Erica Thompson

Görsel Efekt Şirketi: Mill

Müzik: Drive
Şarkı: “L’amour LaMort”
Sanatçı: Martial Solal

Müzik: Golf
Şarkı: “Wait A Minute”
Sanatçı: Performed by Eddie Ray; licensed by Bank Robber

Müzik: Kiss
Şarkı: “Kiss”
Sanatçı: David Holmes

Müzik: Stairs
Şarkı: “Inner Babylon”
Sanatçı: Written by Shabaka Hutchings; performed by Sons of Kemet

 

Kaynak: Mashable

 

 

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.