Benim evimde hâlâ Daft Punk çalıyor

Amplify Kurucusu Jonathan Emmins, Fransız elektronik müzik meraklılarının ‘Random Access Memories’ albümü ve benzersiz anlatı yaratma biçimlerini konu alıyor.

Bazen elinizdeki şeyin değerini, o şeyi sizden aldıklarında anlarsınız. Daft Punk’ın veda olarak paylaştığı “Epilogue” videosu, sosyal medyada 24 saat içinde 1,4 milyon etkileşim aldı. Ancak bu ayrılık, üretkenliklerini yeniden gözden geçirmemiz için ve Daft Punk grubundan çıkarabileceğimiz bazı dersler için bizlere güzel bir fırsat verdi.

Revolution 909

Daft Punk’ın deneyime yaklaşımı genelde bütünsel ve çok yönlüydü. Faaliyet alanı geniş olsa da Daft Punk, çeşitli bölümlerde anlatılan ve çok sayıda olsa da tutarlı bir hikâyeye sahipti. Çift, dinleyicilerine sadece şov değil, yeni dünyalar da yarattı.

Get Lucky

Aslında utangaçlıkla başa çıkma ve birey olarak müziğe yeniden odaklanma aracı olarak karşımıza çıkan maskeleri bile, üzerine inşa edecekleri gösterinin gizem yaratması için oluşturulan tesadüfi ve dâhiyane bir fikirdi.

Face to Face

Daft Punk’ın vizyonunun özü, iş birliğinin gücüne olan inançta yatıyordu. Hayranlık duydukları David Bowie ile paralellikler kurarak statü ve şöhretlerini; yeni ortaya çıkan Avustralyalı grup Parcels, Nile Rogers ve Pharrell Williams, Kanye West, Weeknd ve Japon anime ustası Leiji Matsumoto gibi sanatçılarla kültürel iş birliği yapmak için bir platform olarak kullandılar. Bu iş birlikleri, her iki taraf için de yeni izleyicilerin dikkatini ve hayranlığını çekmek için faydalı oldu.

Around the World

Kaydettikleri iki canlı albüm, müziklerine olan bağlılıklarını gösteriyordu (Birmingham’s Que Club’da Alive 1997 ve 10 yıl sonra zirvede oldukları dönemde Alive 2007 albümleri).

Sahneye ilk çıktıkları Coachella, etkinlik organizatörlerinin takip etmesi gereken standartları belirledi. İkili, ekranlar ve göz kamaştırıcı LED ışıklarla kaplı 24 fit uzunluğundaki alüminyum piramidin içinde imza niteliğindeki robot kıyafetleriyle performans sergiledi. Dans ve eğlencenin önde gelen medya şirketi Mixmag’in belirttiği gibi: “Piramit prodüksiyonları, tüm zamanların en popüler ve mitolojik eylemlerinden biri olarak onları dans müziği tarihine yazdı.”

Harder, Better, Faster, Stronger

Daft Punk, aynı kalıplara sıkışıp kalmaktan hiçbir zaman mutlu olmadı. Bu eser de her albümde konsept bir yaklaşım benimseyerek kendilerini sürekli yeniden keşfederek, beklentilere meydan okuyarak, yeni ve heyecan verici olmayı vurgulamak için yapıldı. Tamamen stüdyo ekipmanlarıyla oluşturdukları ve oldukça zorlandıkları ilk albümleri Homework’ü, çoğunlukla canlı olarak kaydedilmiş ve pürüzsüz son albümleri Random Access Memories ile karşılaştırın.

Yaratıcılıklarını; moda şovlarına (Yves Saint Laurent), sergilere (Philharmonie de Paris), pop-up mağazalara (LA’da), film müziklerine (Tron: 85 parçalı bir orkestra ile tamamlanan Legacy), video oyunlarına (DJ Hero), reklamlara (Gap için Juliette Lewis ve adidas için Star Wars ile), animasyonlara (Cartoon Network) ve hatta oyuncak figürlere ([email protected] / Medicom) aynı ölçüde uyguladılar. 

Televizyon kitleyi yönetir

Filmlere olan katkıları ve hakimiyetleri göz ardı edilemez. Homework’taki ilk çıkışlarından beri müzik videoları ayırt edici karakterler içeriyordu ve müzikal performans yerine hikaye anlatıcılığına vurgu yapıyordu. Tüm zamanların en sevdiğim müzik videosu olan Around the World filmini yöneten Spike Jonze, Roman Coppola, Seb Jania ve Michel Gondry gibi gelecek vadeden yönetmenlerle çalıştılar. Bunu, 2003’te uzun metrajlı animasyon Interstella 5555 ve bu haftanın 8 dakikalık Epilogue videosunda referans gösterilen, yönetmenliklerini yaptıkları 2006 yapımı Electroma izledi.

Yolun sonu

Daft Punk’ın en iyi yaptığı şey, sürekli olarak heyecan verici olmak ve hakkında konuşulmasını sağlamaktı. Daft Punk 28 yılı aşkın bir süredir beklentileri görmezden geldi ve onlara meydan okudu. Sanatsal olmaları, müzikleri, görüntüleri, iş birlikleri, gösterileri ve yan projeleri ikilinin inanılırlığını kanıtlayan geniş bir hayran kitlesine sahip olduğu ve kitlenin birbirini dışlamasına gerek olmadığı anlamına geliyordu. Daft Punk, ilk albümlerindeki Teachers adlı parçada sanatçılara saygı duruşunda bulundu ve bu, Bryan Wilson, George Clinton ve Jeff Mills gibi müzisyenlere ilham verdi. Şüphesiz bundan sonrasında da ilham verdikleri kişilerin hayatlarını etkileyeceklerdir.

Jonathan Emmins

Amplify Kurucusu

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 110. sayısında yayımlanmıştır.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.