Yeterince gerçek mi? Metaverse’ü deneyin

Metaverse geldi ve insanların sanal dünyada en iyi hayatlarını yaşamalarına izin verdi. Sue Unerman, gerçeklik ve fantezi arasındaki geçiş noktasının nerede olduğu sorusunu gündeme taşıyor.

Altı yaşındayken aşık oldum hatta evlenmek istediğim adamı televizyonda buldum. Kaptan Scarlet benim ilk aşkımdı. Yakışıklı, delici mavi gözleri var ve yok edilemez. İşler kötüye gittiğinde ona güvenebilirsin, defalarca insanlığı kurtardı ve Cary Grant gibi konuşuyor. Abim buna çok çabuk tepki verdi. Kaptan gerçek bir erkek olmadığı için Bayan Scarlet olmamın hiçbir yolu olmadığını söyledi.

Ne hakkında konuştuğu ile ilgili hiçbir fikrim olmadığını açıkça hatırlıyorum. Abimin Kaptan Scarlet’ın kimliğinin gelecekteki evlilik planlarım için bir sorun olduğunu düşünmesine şaşırdım ve hayal kırıklığına uğradım. Benimle onun arasındaki ilişki hiçbir yere gitmedi; beni fark ettiğinden bile emin değilim ancak sözde “gerçek dünya” ile fanteziyi yaşamak arasındaki bulanıklık sadece daha güçlü ve daha yaygın hale geldi.

Metaverse geldi ve sanal dünyada hayallerinizi, fantezilerinizi ve en iyi hayatınızı yaşayabilirsiniz. Evet, TV hâlâ harika bir kaçış yolu ama şimdi Fortnite, Roblox, Animal Crossing ve diğerlerinde insanlar kelimenin tam anlamıyla başka bir dünyaya dalmış durumda. Yalnız da değiller; arkadaşlarıyla ve aileleriyle bu sanal hayattalar, giderek de daha fazla insan katılıyor. 

Fast Company dergisi, Squarespace ve The Harris Poll tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, Z kuşağının %60’ının ve Y kuşağının %62’sinin kendilerini çevrim içi ortamda nasıl sunduğunun gerçek hayattakinden daha önemli olduğuna inandığını ortaya koydu.

Geleneksel sosyal medya ve web siteleri hâlâ çoğunlukla kullanılıyor olsa da metaverse platformları ana akıma giderek daha fazla yerleşiyor ve dijital benliğinizi donatmak için avatar kreasyonlarında ve pazar alanlarında bir hareketlilik yaratıyor.

Bu yılın başlarında sanal bir spor ayakkabı satışı yedi dakikada 3,1 milyon dolar topladı.

Wunderman Thompson tarafından hazırlanan bir raporda; İngiltere, ABD ve Çin’den “ortalama” katılımcıların sanal bir ev için 76.000 dolar, orijinal sanat eseri için 9,000 dolar ve sanal tasarım el çantası için 2.900 dolar ödemeye istekli oldukları belirtiliyor.

Bazı yorumcular, sürükleyici oyunlar ve metaverse arasındaki çizgiler hakkında sorular soruyor. Bence cevap, katılımcılara ne kadar gerçek hissettirdiği ve insanların buna ne kadar zaman ve para vermeye hazır olduklarında yatıyor. Teknoloji hızla yayılmaya devam edecek. Şu anda PC’nizde Decentraland veya Cryptovoxels’da olabilirsiniz ancak yakında bir çift akıllı güneş gözlüğüyle katılacaksınız.

Bu arada metaverse’de zaten bir hakimiyet savaşı var. Epic Games’in kurucusu ve Fortnite’ın yaratıcısı Tim Sweeney, günümüzün Silikon Vadisi seçkinlerinin imparatorluklarını metaverse’e genişletmesini durdurmaya kararlı olduğunu söylüyor ancak The Economist’in blogunda “tüm teknoloji devlerinin pazarın diğer oyuncularına karşı açık rekabet için savaşmaya başladığını ve daha sonra zaman içinde liderlik konumları güçlendikçe heveslerinin azaldığını” yazıyor.

Bağımlılık yapan herkes için metaverse karanlık bir tarafa sahip olacaktır. Yazılım şirketi Icertis’in Kurucusu Monish Darda’nın dediği gibi: “İnsanların asla içinden çıkmak istemedikleri sanal bir dünyaya yakalanma tehlikesi” var.

Metaverse ne olursa olsun, reklam ve medyada yeni kurallar, deneyler ve etkinlik gerektiren yeni bir ticari ve pazarlama oyun alanı. Kaptan Scarlet hayalim çocukken benim için kişiseldi. Metaverse ile gelen en büyük fark; gerçek arkadaşlar, sanal arkadaşlar ve aile için hep birlikte gerçeklerden kaçışı kolaylaştırması.

Sue Unerman

MediaCom Chief Transformation Officer

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 118. sayısında yayımlanmıştır.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.