Site icon Campaign Türkiye

Türkiye hak ettiği yerde değil

İlk bilgisayar oyununun 1947 yılında yapılışından bugüne çok şey değişti. Atari’nin Astroids’i ve Namco’nun Pac-Man’i 1980 yılına damga vurmuşlardı. Yine 80’li yılların kült oyunları olan SimCity, Microsoft Flight Simulator, Mario Brother ve daha birçok oyun, bugün geldiğimiz noktaya doğru çok önemli adımlardı. Küresel pazarda özellikle mobil ödeme yöntemlerinin gelişmesi ile pazarda gelir imkanları çeşitlendi ve yatırımlar giderek arttı. Mobil, konsol ve PC oyunları olarak 3 ana kategoriye ayırabileceğimiz sektörde odaklandığımız PC oyunları kategorisi, yıllık 30 milyar dolarlık bir gelire doğru ilerliyor ve toplam oyun pazarının 5’te biri olmuş durumda. Özellikle gelişen internet bağlantı hızları ve veri iletimi sayesinde büyüyen espor, küresel olarak 450 milyon izleyici ve 1 milyar dolarlık gelire ulaştı. Bu gelir büyümesi aslında geleceğin nasıl şekilleneceği hakkında da fikir veriyor.

Türkiye’de oyun pazarı

Yurt dışı pazarları

Oyun pazarında oyuncu sayısı ve gelir bakımından en büyük ülke; 202 milyon oyuncu ve 13,2 milyar dolarlık hacme sahip olan Çin’dir. Onu 50 milyon oyuncu ve 5,1 milyar dolar gelir ile Amerika Birleşik Devletleri takip ediyor. Sonrasında ise Almanya, Japonya, İngiltere gibi ülkeler geliyor.

Monster’ın pazar payı ve gelecek hedefleri

Monster’ın pazar payı %30’lara yakın ve bu rakam her geçen gün artıyor. Gelecek dönemde en yeni ürünleri en iyi fiyatla pazara sunma stratejimizden ödün vermeden ürün yelpazemizi genişletmek ve uluslararası pazarda yer almak istiyoruz.

Şu anda Dubai’de satış ofisimiz, Kıbrıs’ta mağazamız var ve bu yaz sonuna doğru Berlin’deki mağazamızı da hizmete sokacağız.

Bir oyun bilgisayarının özellikleri ne olmalı?

Kişilerin oyun zevklerine göre ve oynadıkları oyunların genel sistem ihtiyaçlarına göre karar vermeleri çok önemli.

Aksi durumda düşük konfigürasyonlarda sorun yaşamaları mümkün. Bütçe tabii ki önemli, bu sebeple CPU, GPU, RAM ve ekran (monitör) özellikleri, ilk etapta dikkat edilmesi gereken konular arasında.

İlhan Yılmaz,
Monster Notebook CEO’su    

 

 

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 89. sayısında yayımlandı.

Exit mobile version