artwork

Türk esporunun lokomotif takımıyız

3 yıl önce

0

Fenerbahçe Espor Başkanı Sina Afra yazdı…

Fenerbahçe Spor Kulübü’ne hizmet amacıyla kurulan ve kurulduğu günden bu yana camia için başarılı, yenilikçi ve sürdürülebilir projelere imza atan 1907 Fenerbahçe Derneği, 2016 yılının sonunda dünyada ve Türkiye’de yükselen trendi ile dikkatleri üzerine çeken spor dalı ‘espor’a giriş yaptı. Global ölçekte en hızlı büyüyen yeni nesil bir spor dalında Fenerbahçe isminin de mutlaka olması gerektiğini düşünüyorduk.

Hedefimiz Fenerbahçe Spor Kulübü’nün tarihi boyunca elde ettiği sayısız başarıyı espor alanında devam ettirirken, aynı zamanda da espor ekosistemini geliştirmek ve ülkemizi uluslararası arenada temsil etmekti. Bu hedeflerimizi daha ilk yılımız içerisinde gerçekleştirmeyi başardık. Şimdi ise Türk esporunun lokomotif takımı olarak ekosisteme olan katkımızı sağlamaya devam ediyoruz.

Tecrübeli ve genç oyuncu dengesinden, yerli yabancı oyuncu dağılımına, şampiyonluk için iddialı bir kadro olmamıza ve taraftar beklentileri gibi elementlerin hepsine büyük önem gösterdik. Ekosistemde en çok takip edilen oyun olan League of Legends’ta 2017, 2019 ve 2020’de şampiyonluklar kazandık. Diğer oyunlarımızda da sayısız şampiyonluklar ve kupalar elde ettik.

Bildiğiniz gibi League of Legends dışında toplam 10’dan fazla oyunda rekabet ediyoruz, ekibimizde 100 kişiden fazla oyuncu ve koç bulunuyor. 

Sadece anlık değil uzun vadeli başarılar elde edecek takımlar kurmayı hedefliyoruz. Tabii ki bunların hepsinin başında Fenerbahçe’yi bilen, renklerimize vermesi gereken önemin farkında oyuncuları seçmek geliyor. 

Öncelikle profesyonel olarak esporla uğraşmak isteyen bir oyuncunun kendini amatör alanda kanıtlaması gerekiyor. Bunun için düzenli bir antrenman programı ve süreklilik gerekecektir. Bunun yanında her ne kadar geleneksel spor dallarına uzak gözükse de esporcuların da diğer sporcular gibi bazı mental ve fiziksel özelliklere sahip olması gerekiyor. Oyuncularımız performans koçları eşliğinde zihinsel ve fiziksel formlarını geliştirecek aktivitelerde bulunuyorlar.

Türkiye’deki espor takımları bütçeler ve mücadele ettikleri rekabetçi oyun sayısı bakımından uluslararası alanda geride kalıyor. Yurt dışındaki takımlar birçok oyunda farklı kadrolarla mücadele ederken, ülkemizdeki takımlar bir veya iki oyunda mücadele etmekle yetinebiliyor. Bu yüzden biz 1907 Fenerbahçe Espor olarak büyüyeceğini ve gelişeceğini düşündüğümüz her rekabetçi arenada mücadele ediyoruz. 13 farklı takımla 11 farklı oyunda, 100’den fazla oyuncu ile Türkiye’de esporun gelişmesine öncü olmaya çalışıyoruz.

Fakat unutmadan eklemem gereken çok büyük iki başarı var. Daha birkaç sene önce genç akademi oyuncuları kabul edilen Can ve İrfan, şimdi Amerika ve Avrupa League of Legends sahnesinde çok büyük işlere imza atıyor. 

İrfan, Avrupa Ligi’nde üst üste ikinci defa şampiyon olarak tarihe geçerken, dünyanın en prestijli liglerinden biri olan Amerika Ligi’nde (LCS) ise Can hem şampiyon olmayı başardı hem de turnuvanın en değerli oyuncusu seçildi. Kariyeri boyunca bu tempo ile devam edebilirlerse bu iki genç isim belki de Türkiye spor tarihinde en önemli işlerden birine imza atacak. 

Espor dünya genelinde her yıl gelişmekte olan bir sektör. Ekosisteme yapılan yatırımlar her sene daha da artıyor. Türkiye’de de espora verilen önemin artmasıyla mücadele edilen rekabetçi platform sayısında, düzenlenen organizasyon ve turnuva sayısında, mücadele eden takım ve oyuncu sayısında artış olacağını düşünüyorum. Bunun sonucunda da espor ekosistemi gelişmeye, büyümeye ve yenilikçi projelere ev sahipliği yapmaya devam edecektir. Aynı zamanda mobil oyunların gelişimi de sektörün pozitif yönde ilerlemesine fayda sağlayacaktır.

Sina Afra

Fenerbahçe Espor Başkanı

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 115. sayısında yayımlanmıştır.

Senin için
Tümünü göster
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: “Türkiye bölgesel bir üs…

T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türkiye’nin sunduğu yatırım fırsatlarını küresel iş...