Stratejimiz, geleceğe hazır olmak

Günümüzde internet, milyonlarca kişinin bilgi ve hizmetlere erişmesi, birbiriyle iletişim kurması ve sosyalleşmesi, mal satması ve eğlenmesi için ana giriş noktasıdır.

Meta veri deposunun bu değer önermesini tekrarlayacağını tahmin ediyoruz ancak ana fark şu ki; çevrim dışı ve çevrim içi olma arasındaki ayrımı tanımlamak çok daha zor olacaktır. 

Bugün itibarıyla, meşru bir şekilde meta veri deposu olarak tanımlanabilecek hiçbir şey yok.

Teknoloji uzmanları, internetin önünde sonunda bir sonraki büyük bilgi işlem platformunu temsil edecek olan metaverse’e dönüşeceğini söylüyor, gerçekten de bu konsept hayata geçirilebilirse toplum ve sektör için cep telefonu kadar dönüştürücü olacaktır.

Meta veri tabanının ayrıca gerçek dünya ekonomisiyle güçlü bir bağlantısı olması ve sonunda bunun bir uzantısı olması bekleniyor. Başka bir deyişle metaverse, şirketler ve bireyler için bugün olduğu gibi ekonomik faaliyete katılma yeteneğine sahip olacaktır. Basitçe söylemek gerekirse bu; ürünler, mallar ve hizmetler inşa edebilmek, ticaret yapabilmek ve bunlara yatırım yapabilmek anlamına gelir.

Bir dereceye kadar bu, değer yaratmanın temeli değiştirilemez token’lara (NFT’ler) dayanabilir.

Bir NFT, bir blok zincirinde depolanan benzersiz, değiştirilemez bir dijital varlık için sahiplik iddiasıdır. NFT’ler bu tür malların ticareti için yaygın olarak benimsenen bir araç haline gelirse, insanların dijital ekonominin unsurlarını çevrim dışı yaşamlarıyla birleştirmek için gittikleri yerlerle genişletilmiş gerçeklik ekosistemlerinin kullanımını hızlandırmaya yardımcı olabilir.

Oyun dünyası için henüz tüm diğer alanlarda olduğu gibi ne olduğu ya da olacağı konusu tartışmalıdır ancak bence ne olmadığı daha önemli bir sorudur. Örneğin; Fortnite, metaverse’ün birçok unsuruna sahiptir.

Birden çok kapalı platforma yayılan tutarlı bir kimliğe sahiptir; bazıları tamamen sosyal olan sayısız deneyime açılan bir kapıdır; oyuncuları içerik oluşturmak için teşvik eder vs. ancak Ready Player One’da olduğu gibi ne yaptığı, ne kadar genişlediği ve hangi “işin” gerçekleşebileceği (en azından şimdilik) çok dar kalır.

Metaverse bazı oyun benzeri hedeflere sahip olabilir, oyunlar içerebilir ve oyunlaştırmayı içerebilir, ancak kendisi bir oyun değildir ve belirli hedeflere yönelik değildir. 

Dolayısıyla metaverse bir bilim kurgu masalı olmaktan çıkıp ayakları yere basmaya başladığında, ki birkaç yıldan söz ediyoruz; platformların, sosyal ağların, cihazların, kullanıcıların ve bugün ayrı ayrı kullanıp ayrı kimliklere sahip olduğumuz mecraların birleşerek  birlikte yaşadığı bir IP’ler dünyası yani bir metaverse dünyasına dönüşecektir.

Oyun dünyasının yine buna en hızlı adapte olan kategori olacağına şüphem yok açıkçası… Özellikle Unity gibi oyun motorları sayesinde çok daha hızlı yayılabileceği geniş bir geliştirici topluluğuna sahip, dolayısıyla belki de bu yeni dünyanın şekillenmesinde öncülük etme seviyesine beklenenden önce ulaşabilir.

Biz de Zynga olarak her zamanki gibi geleceğe hazır olma stratejimiz çerçevesinde, konu ile yakından ilgileniyor ve hazırlıklarımızı ona uygun olarak yapmaya çalışıyoruz.

Buğra Koç

VP, Zynga Turkey General Manager

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 118. sayısında yayımlanmıştır.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.