artwork

Steam anlık oyuncu rekorları kırdı

3 yıl önce

0

Global pazardan henüz hak ettiğimiz payı aldığımızı söyleyemeyiz fakat Türkiye’nin oyuna dair hemen her alanda küresel rekabette öne çıkabilecek gücü var. Ekosistem özellikle oyun girişimciliği alanında çok hareketli. Uluslararası başarılara imza atan firmaların sayısı giderek artıyor ve artmaya da devam edecek. Elbette bu başarının normal seyrinde gelmesini beklemek olmaz; girişim ekosisteminin beslenmesi, bu alanda farkındalık yaratılarak ekosistemin daha fazla yatırım çekmesi sağlanmalı. Girişimcilik programımız Monster Gaming Lab’i devreye almamızın sebebi de bu. Hem bu konudaki farkındalığı artırmayı hem de oyun fikirlerinin ortaya çıktığı, geliştirildiği ve oyun dünyasıyla paylaşıldığı bir ortam oluşturmayı amaçladık. Oyun donanımları tarafında ise markalaşma ve global yaklaşımları edinme anlamında biraz zamana ihtiyaç olsa da rakip pazarlardan az kalır yanımız yok. Monster olarak global pazarda başarılı olmak adına yapılması gereken her şeyi yapıyoruz.

Pandemi, Monster Notebook olarak son yıllarda kaydettiğimiz ivmelenmeyi daha da hızlandırdı. Geçtiğimiz sene Monster Notebook’lar ve Monster Pusat markaları ile 100.000’den fazla ürün satışı gerçekleştirdik. Artan talebe yanıt vermekteki bu başarımız tesadüf değildi. Bu dönemde de en yeni teknolojileri kullanıcılarımıza ulaştırmaya devam ettik. Pandemi döneminin ilk aylarında INTEL 10. nesil i5 ve i7 işlemcili yeni modelleri tüm dünya ile aynı anda satışa sunduk. Bu sene yine 11. nesil işlemcili ürünlerle bambaşka bir seviyeye taşıdığımız yeni ürünlerimizi teknoloji dünyasıyla buluşturduk. Yüksek performanslı oyuncu aksesuarlarımız tarafında ise ürün gamımızı çeşitlendirdik ve 2021’in ilk yarısında PUSAT serisinin gelirlerinde %128 oranında büyüme elde ettik. Bunun yanı sıra bu dönemde evden çalışanların ihtiyacı olan monitör, webcam vb. ürünlerin de satışlarında artış görüyoruz. Monster markasının verdiği güvenle oyuncu olmayan, bizim SO-HO (Ev-Ofis çalışanları) adını verdiğimiz kitle de Monster markalı monitör, webcam, mikrofon, kulaklık gibi ürünleri almaya ve kullanmaya başladı.

Şüphesiz evde kalınan bu dönemde her zamankinden daha fazla oyun oynandı. Hatta kısmi karantina günlerinde Steam’deki anlık kullanıcı sayılarında rekor üstüne rekor gördük. Hayatın olağan akışı içinde bu rakamların yakalanması şimdilik çok kolay değil fakat her alanda olduğu gibi oyun ve eğlence sektörü de çarpıcı bir dönüşüm geçirdi. Oyun ve espor, yalnızca gelişmekte olan bir sektör veya kendi başına bir trend olarak algılanmamalı. Bilakis büyük bir kültürel olgu ile karşı karşıyayız. Şu an çoğunluğunu Z kuşağının oluşturduğu espor hayran kitlesi yakın zamanda bütün yaş gruplarını kapsayacak. Yeni jenerasyonlar, yediden yetmiş yediye herkesin mobilden, konsollardan ve PC’lerden oyun oynadığı, oyun kültürüne aşina bir dünyaya doğuyor. Yani aslında pandemi, zaten yükselişte olan oyun ve espor dünyasının büyümesinde katalizör rolü oynadı. Dolayısıyla son dönemdeki yükselişin kalıcı olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.  

Yapay zekâ, büyük veri, nesnelerin interneti gibi birçok alanda dünya çapında yaşanan gelişmeler hemen her sektör tarafından hızla benimseniyor. Oyun dünyası da bu gelişmelerle iç içe. Örneğin; 3D tarama ve yüz tanıma teknolojilerinin gelişmesi, önümüzdeki dönemde oyun karakterlerinin birebir oyuncuya benzetilmesini sağlayabilecek. Bunun yanında karakter, oyuncunun oyun oynarken yaptığı jest ve mimiklerinin aynısını yapabilecek. Buna sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin sunduğu deneyimi de ekleyin. Blockchain üzerinde oynanan oyunlar, NFT’ler ve daha birçok teknoloji hızla oyun dünyasına da girmeye başladı. Daha büyük ekranlar, daha hızlı reaksiyon veren cihazlar gaming dünyasını desteklemeli.

Markamızın ismine uygun olarak canavar gibi, yüksek performanslı bilgisayarlar üretiyoruz. Türk mitolojisindeki güç ve yenilmezlik ile özdeşleşmiş figürlerden ilham alarak tasarladığımız oyun bilgisayarlarımız ve oyuncu ekipmanlarımız ile her seviyeden oyuncuya en iyi oyun deneyimini sunuyoruz. Cihazlarımız aynı zamanda; savunma sanayi, mimarlık, grafik tasarımı, video içerik üreticiliği gibi alanlarda çalışırken yüksek performansa gereksinim duyan profesyoneller tarafından tercih ediliyor. Monster Notebook’lar “Gaming PC” kategorisindeki masaüstü cihazları saf dışı bırakan performans değerleri ile “güçlü bilgisayar masaüstü olur” tabusunu yıktı. Bugün en büyük espor organizasyonları artık masaüstü bilgisayarlar ile değil, Monster Notebook’lar ile oynanıyor. Türkiye’nin oyun bilgisayarı denilince akla gelen ilk markayız. Bu alandaki gücümüzü başka pazarlara taşımak ilk hedeflerimiz arasında. Monster Notebook olarak gaming sektöründe her alanda olmak, bu alanla beraber daha da büyümek istiyoruz. 

Göktuğ Okan Oğuz

Monster Notebook CMO’su

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 115. sayısında yayımlanmıştır.

Senin için
Tümünü göster
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: “Türkiye bölgesel bir üs…

T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türkiye’nin sunduğu yatırım fırsatlarını küresel iş...