artwork

Spor pazarlamasında hikaye anlatıcılığı

2 yıl önce

0

Octagon Bölgesel Yaratıcı Yönetmeni Lizi Hamer; Uber Eats ve Mastercard gibi markaların, insan duygularını, canlı sporların öngörülemezliği ve heyecanıyla birleştirerek nasıl etki yarattığını anlatıyor.

Spor pazarlaması güçlü bir etki oluşturabilir. Irkla ilgili hızlı diyaloglardan, eşitlik ve çeşitlilikle ilgili tutumları değiştirmeye kadar spor, olumlu değişim yaratmak için toplumsal yelpazenin sınırlarını aşabilir. Şu anda insanların birlikte deneyim yaşamaya özlem duymasıyla canlı spor, büyük miktarda pazarlama potansiyeli taşır ancak aynı zamanda sponsorlar, billboard’lar, reklamlar ve promosyonlardan oluşan tıkanmış bir mayın tarlasıdır. Çarpıcı bir etki için markaların, sporun duygusal gücünü yaygın taraftar katılımıyla harmanlayan yaratıcı kampanyalara ihtiyacı var. Başka bir deyişle markaların canlı hikaye anlatımına ihtiyacı var.

Canlı hikaye anlatımının özünde ne var?

Hikaye anlatımı, geleneksel bir spor pazarlama taktiğidir. Örneğin; bir sporcunun reddedilme, hayal kırıklığı ve tersliklerin üstesinden gelmekle ilgili hikayesini kullanmak, hayranlara ilham verebilir ve marka ile tüketici arasında olumlu bir bağlantı kurabilir. Canlı hikaye anlatımı bunu bir adım daha ileri götürür.

Canlı sporların öngörülemezliği ve heyecanı ile insan duygularını birleştiren canlı hikaye anlatımı, canlı spor etkinliği boyunca izleyicilerin ilgisini çeken ve hafızalarında uzun süre yaşayan, heyecan verici, değişken, senaryosuz bir anlatı örüyor.

Canlı hikaye anlatımı iş başında

Standard Chartered: LFC Soundboard 

2019-20’de Liverpool, 30 yıl sonra ilk şampiyonluğuna doğru ilerliyordu ancak uzun süredir acı çeken taraftarların etkinliği canlı olarak yaşamasını engellemeye kararlı COVID-19 salgını gündemdeydi.

Resmi kulüp sponsoru Standard Chartered’ın başka fikirleri vardı. Taraftarların kalan maçların yanı sıra izlemesi için canlı bir YouTube kanalı oluşturan Standard Chartered, Liverpool şarkıları çalarak, gerçek zamanlı tezahüratlar yaparak ve taraftarlara çığlık atma, tezahürat yapma ve diğer taraftarlarla birlikte kutlama yapma şansı vererek stadyum deneyimini onların kanepelerine taşıdı. Gerçekten düzenlenmemiş, planlanmamış, paylaşılan duygusal bir deneyimdi.

Uber Eats: Australian Open

2019’da Naomi Osaka ve Novak Djokovic, Avustralya Open’da galip geldi ancak benim için gerçek kazanan, canlı maçlar gibi görünen reklamlar sunan Uber Eats oldu.

Uber Eats bunu başarmak için gerçek oyuncular, görevliler, kalabalık çekimler ve yorumcular kullandı. Gerçek etkinlik grafiklerini kopyaladılar, sahadaki canlı logo yerleşimlerini yansıttılar ve aynı yayın ekibi ve kameralarla filme çektiler.

O zaman bile Uber Eats, izleyicilerin tenis maçlarına dönüldüğünü düşünmelerini sağlamak için reklam arasının son dilimini kullanmak zorunda kaldı (yalnızca oyuncunun Uber Eats aracılığıyla akşam yemeği sipariş etmesi için). Bu şekilde 14 maçta her reklam arasında izleyicileri tetikte tuttu ve Uber Eats’in dünya çapında 13 milyondan fazla izleyicinin aklında kalmasını sağladı.

Rugby World Cup’ta Mastercard

Japonya’daki 2019 Rugby Dünya Kupası’nın sponsoru olan Mastercard, “paha biçilmez” markasını paha biçilemez bir Maç Kupası Oyuncusu ile eşleştirdi. Özel teknoloji ile Japon mirasını harmanlayan her kupa, maç sırasında origami ile şekillendirildi ve hayranların seçtiği en iyi anların yorumlarıyla yansıtıldı. 45 maç, 12 stadyum, altı hafta ve binlerce gösterim…

Sınır yok

Mastercard kampanyasının bölgesel yaratıcı yönetmeni olarak, spor pazarlamasında canlı hikaye anlatımının potansiyelini bizzat gördüm; canlı bir maç ve ilgi çekici bir canlı anlatımla güçlü bir şekilde birleştiğinde, hayal gücünü etkileyerek yeni izleyicilere nüfuz edebiliyor.

Benim için en heyecan verici şey gelecek. Spor pazarlamasında canlı hikaye anlatımı yolculuğunun henüz başındayız ve teknolojik gelişmelerle birlikte canlı hikaye anlatımı olanakları sınırsız. Spor sponsorluğu artık CEO’nun favori takımı ya da formaya logo yapıştırmakla ilgili değil, gerçek bir geçiş için canlı bir etkinlik sırasında tetikte bekleten, heyecanlandıran, umut uyandıran hikayeler yaratmakla ilgili. Şimdi, bu bir nakavt darbesi.

Lizi Hamer

Octagon Bölgesel Yaratıcı Yönetmeni 

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 117. sayısında yayımlanmıştır.

Senin için
Tümünü göster
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: “Türkiye bölgesel bir üs…

T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türkiye’nin sunduğu yatırım fırsatlarını küresel iş...