Sosyal medya stratejileri yeniden değerlendirilmeli

We Are Social’dan Mobbie Nazir, pandemiyle birlikte değişen sosyal alışkanlıklar ile markaların yepyeni kültürlere ve alt kültürlere erişmesi için bir yolu olduğunu söylüyor.

Karantina, sosyal medya açısından neredeyse 1 yılı aşkın bir deney gibiydi. Son on yılda birkaç dev tarafından domine edilmesine rağmen durum, çok sayıda yeni platformun açılmasını da beraberinde getirdi.

Clubhouse’un kullanıcı tabanı giderek güçleniyor ve TikTok artık kurulu platformlarla rekabet ediyor. Fortnite ve Among Us gibi oyun platformları tüketicilerin ve markaların ilgisini çekti. Dispo, Roblox ve Rec Room’un beğenileri artıyor.

Yerleşmiş platformlar ayak uydurmak için çabalıyor. Twitter’ın canlı ses özelliği Spaces artık Android için de mevcut; Clubhouse’u önemli bir büyümeye iten sesli sosyal medyaya olan ilgiden daha fazla yararlanmak istiyor. Facebook, oyun teklifini sürekli olarak artırıyor. Aslında geçtiğimiz yıl sosyal medya alanında hem yeni hem de eski platformlardan her zamankinden daha fazla yenilik gördük.

Çoğu yeni platformlarda belirli özelliklerin popülerliğiyle öne çıkan sosyal medyada belirli tüketici davranışlarının belirmesi, markaların bu alandaki stratejilerini geliştirirken dikkat etmesi gereken bazı önemli sonuçlar doğuruyor.

Ses: Yeni nesil sosyal katılım

Sesli meme’ler karantinada virale dönüştü, Alexa güldürdü. Clubhouse – anın platformu – tamamen çevrim içi sesli diyalog ile ilgili.

Sesli sosyal uygulamalar daha önce vardı ancak hiçbir zaman kitlesel sosyal izolasyon döneminde olmadı ve Clubhouse, dinleyiciliğinizi kazanmaya çalışan tek uygulama değil. 

2015 yılında piyasaya sürülen ve 100 milyon kullanıcıya sahip olan Discord, bu yıl oyuncular için bir ses platformu idi ancak yeniden markalaşma ile herkes için bir sesli platform olmaya karar verdi (yeni slogan: “Your place to talk”).

Bazı hızlı düşünen markalar, suları test etmenin bir yolunu buluyor. Örneğin; IKEA yakın zamanda izleyicilerle evdeki yeni alışkanlıklar hakkında sohbetlere ev sahipliği yapmak için Clubhouse’daki “rooms”u kullandı.

Ancak ses, sosyal ortam için fazlasıyla gecikmiş bir ekleme olsa da, markalar için en kolay olanı değil. Markanızı yansıtan influencer’ları veya seslendirme sanatçılarını bulmak, yapay zeka gibi seçeneklere bakmanın yanı sıra birçok kişinin gündeminde olacak.

Oyun ana akımlaştıkça metaverse güçleniyor

Benim için son aylardaki en önemli değişimlerden biri, oyunun ana akıma sıçraması oldu (ya da daha doğrusu, pazarlamacıların sonunda popülerliğini keşfetmesi).

Dijital 2021 raporumuza göre; dünyadaki insanların yaklaşık %87’si oyun oynuyor. Günümüzde oyun oynamak isteyenler için pek fazla bir engel yok; çeşitlilik var, ucuz ve herkesin bir oyun alıp arkadaşlarıyla oynaması için elverişli.

Geçen yıl boyunca, oyun platformlarını rekor sayıda kullanan insanlar gördük ve oyuncu olmayanlar ise genellikle bu kültürün bir izleyicisi; oynayanlar tarafından eğlendiriliyor, etkileniyor ve bilgilendiriliyorlar.

Oyunlar artık sadece oyun oynama amacına hizmet etmiyor; insanların bağlantı kurduğu ve eğlenceyi bulduğu sosyal alanlar haline geldi. Fortnite gibi platformlar aslında kendi metaverse sürümlerini oluşturuyor: İnsanların çevrim içi olarak buluşup oyalandığı sanal bir dünya.

Oyun alanlarından yararlanmak isteyen markalar için artık mesele sadece oyuncuları kutlamak veya onlara imkan sağlamak değil. Aynı zamanda platformlarda meydana gelen yeni sosyal etkileşimleri anlamak ve bu bağlantı duygusunu geliştirmeye yardımcı olmak veya eğlence biçiminde değer yaratmakla da ilgili.

Yeni kültürel tuvallerde oynayın ve yaratın

Markalar, bu platformların ev sahipliği yaptığı benzersiz kültürlerden ve alt kültürlerden yararlanabilir. Örneğin; Amazon Prime, bir grup arkadaşın Fransa’nın kültürel mirasını keşfetmek için uygulamayı nasıl kullandığını gösteren ve TikTok için özel olarak yaratılan bir dizi olan Cités’i piyasaya sürdü. Platform üzerinden yürütülen diziler için casting ile içerik, TikTok’un dans ve müzik gibi yaratıcı araçlarından ve trendlerinden yararlanıyor.

Platformlar hem sanal bir heyecan duygusu yaratmak için hem de ürünleri sergilemek için kullanılıyor. Nike, Roblox kullanıcılarının avatarlarını kendi ögeleriyle kişiselleştirmelerini sağlıyor ve orada yeni ürünler piyasaya sürdüğünde çılgınlık platforma hızla yayılıyor. 2020 Noel’inde Lidl, Animal Crossing’de çok aranan Noel kazağını bile yaptı. Halkla ilişkiler faydaları bir yana, mağazalara dağıtım yapmadan önce markalar, kültürel açıdan bilgili büyük bir dijital topluluktan hayati ürün geliştirme içgörüleri edinebilecek.

Kültür, sosyalleşme hızında hareket ederken gelişmekte olan platformlardan yararlanmak, markalara ayak uydurma fırsatı veriyor.

Mobbie Nazir

We Are Social, Stratejiden Sorumlu Üst Yönetici

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 118. sayısında yayımlanmıştır.

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.