artwork

Sayımız daha da artacak

3 yıl önce

0

Bocconi Üniversitesi, Uluslararası  Ekonomi ve İşletme Bölümü’nden 2020 Aralık ayında mezun oldum. Mezuniyetimin hemen sonrasında eğitimime devam ederken uzun dönem staj yaptığım çok uluslu bir firmada çalışmaya başladım. Hobi olarak kendi oyunlarımda kullanmak için 3D modeling çalışmalarımın görsellerini paylaştığım oyunculardan oldukça pozitif yorumlar alınca kendimi bu konuda nasıl daha donanımlı bir hale getirebileceğimi araştırdım. Oyunların mekaniklerini öğrendim. Edindiğim tüm bu bilgileri yaratıcılığımla birleştirdiğimde, bu işte deneyim ve bilgi sahibi kişilerin de verdiği cesaretle beni çok heyecanlandıran bu alana yoğunlaşmaya karar verdim ve çalıştığım firmadan ayrıldım. Şu anda kurduğum ekip ile Sims 4, imvu ve GTA V oyuncuları için Bergdorfverse adı altında içerik yayınlıyorum ve bu içeriklerin indirilme sayısı güncel olarak 1 milyonu aştı.

Özellikle life simulation oyunlarında oyuncular gerçek hayatta sahip oldukları veya sahip olmak istedikleri ürünlerin 3 boyutlu dijital uyarlamalarını kullanmak istiyorlar. En popüler life simulation oyunlarına baktığınızda en fazla ünlülerin ya da influencer’ların giydiği ürünleri görebilirsiniz. Sanal gerçeklikteki içerikler gerçek hayattakileri bu şekilde takip ediyor. Bu da markaların ürünlerinin bilinirliliğini artırıyor. Bu sebeple markalar son yıllarda gaming alanında da ürünlerinin var olması için çeşitli iş birlikleri yapmaya başladı ve ben de bu alanda beğendiğim parçaların sanal uyarlamalarını paylaşmaya başladım. Şu ana dek en severek ürettiğim içeriklerden biri Kendall Jenner’ın giydiği Vatka isimli bir Türk markasına ait olan Lokum pantolon serisi. Sayfasında gördükten sonra çok beğenip oyunda karakterlerin giyebileceği versiyonunu yarattım, bugüne kadar yaklaşık 50.000 oyuncu tarafından indirildi. Oyunculardan ve markanın kendisinden pozitif geri dönüşler aldım. 

Yaptığım iş user generated content olarak geçiyor yani oyun firmalarından bağımsız olarak oyuncuların indirebildiği başka oyuncular tarafından yaratılan içerikler. Oyuncular benim yayınladığım içeriklere çevrim içi oyunlarda “marketplace” adı verilen sanal alışveriş platformlarından ulaşıp çevrim içi alışveriş yapar gibi indirip oyunlarında kullanabiliyorlar. Gittikçe büyüyen gamer kitlesi, metaverse adı verilen sanal realitede karakterleri üzerinden yaşadıkları hayatta da gerçek hayatlarında sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri ürünleri talep ediyorlar. Artan talebi ve sürekli yenilik isteklerini karşılamak için farklı oluşumlar kurup hacim artırmaya yönelik organizasyonlar oluşturuyorum. Farklı ülkelerde bulunan 12 kişilik bir ekip yönetiyorum ve önümüzdeki dönemde sayımızın daha da artacağını öngörmekteyim. 

Her şeyden önce zaman kavramını yitirecek derecede sevdiğim işi yapmak beni mutlu ediyor ki en önemlisi de bu… 

Gülşah Sarpoğlu

Bergdorfverse Kurucu ve Sahibi

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 115. sayısında yayımlanmıştır.

Senin için
Tümünü göster
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: “Türkiye bölgesel bir üs…

T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türkiye’nin sunduğu yatırım fırsatlarını küresel iş...