artwork

Ozmo 15 yaşında

9 yıl önce

Çikolata ve çikolatalı ürünler sektöründe Biscolata, Luppo, Milango gibi markalara sahip olan Şölen, çocuk kategorisindeki markası Ozmo’nun 15’inci yılını yenilenen yüzüyle kutluyor.

Ozmo’nun Şölen’in çocuk kategorisinde sektöre kazandırdığı çok önemli bir marka olduğunu ifade eden Şölen CEO’su Elif Çoban, “Ozmo’nun arkasında 15 yıllık yoğun bir emek var. Tam 15 yıldır Ozmo’nun yurtiçi ve yurtdışındaki pazar hedeflerine ulaşması içinyatırım yapıyoruz. 180 milyon TL ciro büyüklüğüne ulaşan Ozmo, Şölen’in yurt dışında en çok beğenilen markası ve daha şimdiden komşu bazı ülkelerde pazar lideri oldu. Ozmo, doğal olmayan renklendirici ve aroma içermeyen ürünleriyle 15 yıldır çocukların hayatına lezzet ve eğlence katıyor. Ozmo’yu çocuk atıştırmalık pazarında bir dünya markası yapmayı hayal ediyoruz” dedi.

Elif Çoban, Ozmo Fun ile çıktıkları yolculukta bugün çikolatadan keke, bisküviden kahvaltılık gevreğe ve çikolatalı fındık kremasına kadar uzanan 11 alt markayla çocuklarla buluştuklarını belirtti. Çoban, “Dünyada sadece bir şirketin odaklandığı alanı Türkiye’de kategori olarak değerlendirip geniş bir ürün grubuyla sektöre bir ilk olarak adım attık. Ozmo ile evlerimizin küçük kahramanlarına tam da onların istediği gibi bir dünya sunduk. Ozmo Dünyası, lezzetli ürünlerin yanı sıra eğlence ve macera dolu oyunları ve kahramanlarıyla kapsamlı bir içeriğe sahip. Çatısı altında pek çok ürünü barındıran Ozmo, yenilikçi ürünleriyle fark yaratıyor. Ozmo, bizim yenilikçi ve sınır ötesini de hedefleyen vizyonumuzu çok iyi özümseyerek, dünyada da 15 yılda önemli bir yol aldı. Dünyadaki lider markalar arasına girmeyi başaran Ozmo yakın coğrafyadaki 2 ülkede ilk sırada yer alıyor. 15 yılda geldiği noktayla bizi cesaretlendiren Ozmo ayrıca çocuk atıştırmalık kategorisinde şemsiye marka olma özelliğini taşıyan ilk Türk markası olarak da bizi gururlandırıyor” dedi.

Elif Çoban

Turquality Programı’na ikinci kez seçilen Şölen’in Ozmo markası için yatırımlar yaptığının ve 25 ülkede reklam kampanyaları gerçekleştirdiğinin altını çizen Elif Çoban, böylece markanın sadece Türkiye’de değil dünyadaki tanınma ve tüketilme hedefinde önemli bir mesafe kat ettiklerini belirtti. Elif Çoban sözlerine şöyle devam etti: “Ozmo, Şölen’in marka yaratma heyecan ve becerisinin en iyi örneklerinden birisi. Ozmo, son 5 yılda ortalama %52 büyüme ile 180 milyon TL ciroya ulaştı. 59 ülkeye ihraç ettiğimiz Ozmo’yu çocuk çikolata pazarında bir dünya markası yapmayı hayal ediyoruz.”

Markanın 15 yıl önce ilk olarak Ozmo Fun ile sütlü, beyaz ve bitter çikolatalarla tasarlanan lolipop çikolatasıyla da önemli bir sıçrama yaptığını ifade etti. Ozmo’nun kısa sürede çocukların ve ailelerinin ilgi odağı haline geldiğini söyleyen Elif Çoban, “Bizim temel amacımız, alışkanlıkların ve beklentilerin ötesinde ürünler sunarak tüketicilerimizin gönlünükazanmak. Bu sebeple de geniş kitlelere ulaşan ürünlerimizi hazırlarken temel önceliğimize yenilikçiliği koyduk. Şekilli çikolata dünyada oldukça yaygın ancak hala genellikle küçük el kalıplarında üretiliyor, teknolojisi otomatik değil. Sadece Türkiye’de değil tüm dünyada otomatik tesislerde üretilen ilk lolipop çikolata Ozmo Fun oldu. Yine Türkiye’de bir ilk olarak külah çikolatayı Ozmo Cornet’le çocuklarla buluşturduk. Tasarımıyla fark yaratan Ozmo Cornet’ten sonra Ozmo’nun ürün portföyüne çocukların yakından tanıdığı Ogopogo, Go, Hoppo, Hoxi Poxi, Cream, Club, Space ve Choppy alt markalı ürünler eklendi. Hem Şölen’in diğer markaları hem de Ozmo için portföyümüzü her geçen gün geliştirmeye devam ediyoruz. Şölen çatısı altında çok yakında ülkemiz için de devrimsel nitelik taşıyacak bir ürünümüz daha piyasaya çıkacak” dedi.

Ozmo ürünlerinin dünyanın en üstün teknolojisiyle, en iyi hammaddeler kullanılarak hazırlandığını ifade eden Elif Çoban, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çocuk çikolata kategorisinde önceliğimiz değişmedi, güvenli ve eğlenceli gıda ile çocukların ilgisini, annelerin onayını kazandık. Ozmo’nun kahramanları Ozo ve Ozli projenin en başından beri çocukların hayatında yer alıyor. Bu dünyanın çok hassas olduğunu bildiğimiz için en başından bu yana çocuklarla iletişim kurarken dünya standartlarını bilen uzman danışman şirketler ile çalışıyoruz. Ozmo ürünlerinin ve web sitesi içeriğinin eğlenceli olduğu kadar güvenilir de olduğunu çocuklar kadar anneler de biliyor ve markamıza güveniyor. Ayrıca ürünlerimizi hazırlarken asla doğal olmayan renklendirici ve aroma kullanmıyoruz. Üretim hatlarımızın hijyeninde uluslararası kalite standartlarını uyguluyoruz. Tüm hatlarda olduğu gibi Ozmo hatlarında da el değmeden hijyenik üretim yapılıyor. Hatta örnek vermek gerekirse hava bile özel filtrelerden geçtikten sonra üretim hattına veriliyor.”

Ozmo’nun 15. yılında çocuklar arasında yapılan araştırma sonucunda logosu ile Ozo ve Ozli karakterlerini yenilediğini söyleyen Çoban, çocukların web sitesi üzerinden oyunlar oynayabildiğini ve diğer çocukları arkadaş olarak ekleyerek onlarla oyunlar vasıtasıyla iletişime geçebildiklerini belirtti. Reklam filmleri ve web sitesinde çocukların hayallerini süsleyen; eşyaların, canlıların ve araçların çikolatadan olduğu bir rüya şehri sunduklarını belirten Çoban şöyle devam etti: “Karakter geliştirmelerini yaparken etrafımızdan başlayıp araştırmalarla desteklenen seçimler yaptık. 2009 yılında muhtemelen kategorimizde yapılan en geniş kapsamlı araştırmayı yaptık ve gördük ki cinsiyete, yaş gruplarına ve gelir seviyesine göre tüketici tercihleri büyük değişiklik gösteriyor ancak çocukların segmentleri ve beklentileri ülkeler arasında farklılık göstermiyor. Çocuk her yerde çocuk. Biz iletişim yaptığımız tüm ülkelerde Ozmo’yu eğlenceli, güvenilir ve çocukların kahramanı bir marka olarak konumluyoruz. Şu anda web sitemize kayıtlı olan 280 bin çocuk, reklam filmlerinden ezbere bildikleri sihirli ‘Ozmo, Ozmo, Ozmo’ sözleriyle eğlenceli Ozmo Dünyası’na adım atıyorlar. Bu dünyada birbirinden keyifli oyunlar oynayabiliyor, yeni dostluklar ediniyor ve sevimli kahramanlarla tanışıyorlar. Ozmo, çocuklara eğlence ve macera sunarken, yarattığı dünyada çocukların sorun çözme ve liderlik becerilerini de geliştiriyor.”

15. yılını Ozmo’yu tercih eden ebeveyn ve çocuklara teşekkür etmek amacıyla büyük bir kampanya ile kutlayan Ozmo, çocukları hediyelerle sevindirmeyi amaçlıyor. Ozmo paketlerinden çıkan kodu mesajının başına OZMO yazıp, ürün kodu, ad-soyad ve adres bilgilerini aralarında boşluk bırakarak SMS ile 6270’e gönderenler çekiliş hakkı kazanıyor. Kampanyaya aynı şekilde Ozmo’nun web sitesinden de katılmak mümkün. Kampanya sonunda yapılacak çekiliş ile 5 aile Europa Park tatili, 15 kişi Apple iPad Mini ve 150 kişi Salcano bisiklet kazanma şansı yakalıyor. 17 Nisan’da başlayan kampanya 15 Haziran’da sona erecek. Ozmo, ayrıca 15. yıl coşkusunu kutlamak için çeşitli alışveriş merkezlerinde ve satış noktalarında çocuklarla bir araya geliyor. Yıl boyunca farklı illerde devam edecek etkinliklerde bugüne kadar 300 binden fazla kişiye ulaşıldı.