Olasılıkları görmek farklılaştırıyor

adidas olarak sporun hayatları iyi yönde değiştirme gücünden ilham alıyoruz. İnsanlara sınırlarını aşmaları ve potansiyellerini gerçekleştirmeleri için ilham vermeyi amaçlıyoruz. Bunu yaparken odaklandığımız üç ana alan var; sürdürülebilirlik, kadın ve inovasyon. Bu alanlarda hem marka olarak aksiyonlarımızla farkındalık yaratıyoruz hem de dünyanın en iyi spor ürünlerini üretiyoruz. En iyi tüketici deneyimini sunmak ve sürdürülebilir bir gelecek için çabalıyoruz.

Tüm çalışmalarımız güvenilirlik, kapsayıcılık ve sürdürülebilirlik odaklı. Bu yıl iyimser yaklaşımımızı vurgulayan ve herkese kendi potansiyelini gerçekleştirmesi yolunda ilham veren “Impossible Is Nothing” kampanyasını yeni bir jenerasyonla tanıştırmak üzere yeniden canlandırdık. Olasılıkları görmeye ve sporun hayatları değiştirme gücüne dayanan, iyimserliğe odaklanan bir çatı kampanya bu, aynı zamanda uzun dönemli marka vaadimizin de başlangıcı olarak konumlanıyor.

“Hareket Sırası Bizde”, “Run For The Oceans” gibi büyük kampanyalara da imza attık. “Hareket Sırası Bizde” yaklaşımımızla yaşı ve bedeni ne olursa olsun her kadının spor yaparken kendini özgür, güvende ve rahat hissetmesini amaçladık. Her vücut tipiyle uyumlu “Formotion” koleksiyonunu, full-cover yüzme ürünleri ve kadınların regl dönemlerinde rahat spor yapmasına yardımcı olan “Stay In Play” koleksiyonunu tanıttık. Sadece sunduğumuz yenilikçi spor ürünleriyle değil, BJK Kadın Futbol Takımı’na ürün tedariği sağlayarak da kadınların sporda oluşunu destekliyoruz.

Parley iş birliği ile başlattığımız “Run for the Oceans” hareketi ile bu yıl dünya çapında 8 milyondan fazla koşucu bir araya geldi ve globalde plajlardan, adalardan ve kıyı şeritlerinden 500.000 pound ağırlığında atığın temizlenmesine vesile olduk. 2015’ten bu yana Parley Ocean Plastic ile sahil ve kıyı bölgelerinden toplanıp geri dönüştürülen plastiklerden 30 milyondan fazla çift ayakkabı ürettik. Bu yıl Türkiye olarak, #yarıniçinbugünkoş sloganıyla yaklaşık 580 bin plastik şişeye denk gelen miktarda atığın toplanmasına katkı sunduk.

Marka olarak tüm hedeflerimizi, tutumumuzu destekleyici nitelikte sürdürülebilir bir yaklaşımla hayata geçiriyoruz. İmkansızlıklar arasında olasılıkları görmek bizi farklılaştırıyor. İyimser yaklaşımımızı, aldığımız aksiyonlarla da destekliyoruz. Örneğin; “Hareket Sırası Bizde” kampanyamızda spordaki en büyük tabulardan birine dikkat çektik ve her dört kadından birinin regl döneminde sporu bıraktığı bilgisine ulaştık. Bu bilgiler ışığında kadınlara regl döneminde de spordan vazgeçme dedik ve Stay In Play techfit periodproof taytları ürettik. Son olarak 3D baskı teknolojisiyle üretilen orta tabanlı yenilikçi spor ayakkabılarımız arasına 4DFWD’yi ekledik. 4DFWD uzun yıllara dayalı sporcu verileri dikkate alınarak geliştirildi. Sektördeki ilk orta taban yeniliği sayesinde sporcu en iyi ileri hareket ivmesini yakalayabiliyor.

Güvenilirlik, tüketici deneyimi ve sürdürülebilirlik konularına ağırlık vermeyi sürdüreceğiz. “Impossible Is Nothing” önümüzdeki 5 yıl daha çatı kampanyamız olmaya devam edecek. Sporun gücünü kullanarak daha iyi bir gelecek yaratma hedefimizi ürünlerimizin yanı sıra üretim ve operasyonel süreçlerimize de yansıtmayı sürdüreceğiz. 2025’te her 10 üründen 9’unun geri dönüştürülebilir olmasını, 2050’de tamamen karbon-nötr olmayı hedefliyoruz. Kadın konusu yine odağımızda olacak, yenilikçi ürünlerimizin yanı sıra kız çocuklarının sporda daha fazla temsil edilmesi alanında özel projelerimiz de planlarımız arasında.

Onur Demircan

adidas Kıdemli Pazarlama Direktörü

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 114. sayısında yayımlanmıştır.