artwork

Ofis tasarımı: Rafineri

9 yıl önce

0

2001’de kurulan Rafineri, Pera’da yer alan tarihi binaya modern dokunuşlar yaparak binayı dört katlı bir kreatif merkeze çevirmiş.

Giriş… Asansörle ikinci kata çıktığınızda sizi danışma masası ve güleryüzlü Sema Toker karşılıyor.

Türkiye reklamcılığının öne çıkan ajanslarından biridir Rafineri. 2001’de %100 Türk sermayeyle yola çıkan Nil Bağcıoğlu, Aslı Yorgancıoğlu, Ayşe Bali ve Murat Çetintürk’ün kurduğu ajans aradan geçen 13 yılda müşteri sayısını katlayarak 50’ye yakın markaya hizmet veriyor. Yakın zamanda şirkete ortak olan Kreatif Direktör Emre Kaplan’ı da bünyesine katan Rafineri, İstanbul Pera’daki Meşrutiyet Caddesi’nde bulunuyor. Bölgedeki diğer binalar gibi tarihi bir yapı olan 99 numaradaki Union Française’de konumlanan ajans, Alexandre Vallaury tarafından 1896 yılında inşa edilen binanın 5 katından dördünü kaplıyor. Binanın diğer katında da Autobahn’ın bulunduğunu söylemekte fayda var.

Murat Çetintürk… Toplantı odasında 2011’de hayatını kaybeden ajansın kurucusunun fotoğrafı yer alıyor.

Düğün salonundan reklam ajansına

Yüksek bir bodrum kat üzerine üç katlı kagir binanın iç tasarımı günümüzde orijinaline oranla biraz değiştirilmiş vaziyette. 19’uncu yüzyılda İstanbul’da yaşayan Fransız kolonisi için lokal olarak inşa edilen binada bundan 50-60 yıl öncesine kadar düğün ve balolar yapıldığını öğreniyoruz. Bugün ise içerisi oldukça ferah ve yaklaşık 95 kişilik bir ajansa ev sahipliği yapıyor tarihi bina.

Kafeterya… Bir yanda kanepeler, bir yanda ödüller, ortada ise langırt.

Binaya girerken renkli bir ofisle karşılacağımızı tahmin ediyorduk fotoğrafçı arkadaşım Gürkan Çağlar’la fakat bu kadar modern olmasını beklemiyorduk. Ofis için Aslı Deren ve Ayşem Boyacıoğlu’nun kurduğu She Mimarlık’la çalışan Rafineri’nin girişinde, mermer zemin ve mor tavan ışıklandırması karşılıyor bizi. Büyük masaların ağırlıkla yer aldığı katta yönetim, müşteri temsilcileri ve santral bulunuyor. Bu kat, kreatif ve dijital ekiplerin bulunduğu katlar kadar olmasa da oldukça renkli. Ajansın kurucularından Nil Bağcıoğlu ve Aslı Yorgancıoğlu’nun da odalarının bulunduğu katta ahşap detaylar gözden kaçmıyor.

Ahşap sevgisi…

Kuşbakışı kütüphane

Binanın üçüncü ve Rafineri’nin ikinci katıysa strateji, film prodüksiyon, sosyal medya ve grafik bölümlerinden oluşuyor. Fakat ajansın bu katta yer alan en dikkat çekici noktası kütüphane. Beyaz zeminle birlikte aydınlanan kütüphanede sadece reklamcılık üzerine değil tasarım üzerine kitap ve dergilere ulaşmak da mümkün. Kreatif ve dijital ekiplerin yer aldığı kattan aşağı bakınca kütüphane ve alan rahatlıkla görülebiliyor. Asma kattan elde edilen bu yükseklik sayesinde güneş ışığından daha fazla faydalanılabiliyor.

Kütüphane… Kreatif ekibin olduğu katın altında yer alan ve oldukça aydınlık olan kütüphanede tasarım, reklamcılık ve iletişim neşriyatlarına rahatlıkla ulaşılabiliniyor.

Dışarıya çıkmak zorunda değilsin

Rafineri’nin en eğlenceli yeri kuşkusuz kreatif ve dijital ekiplerin yer aldığı dördüncü kat. Burada kreatif direktör Emre Kaplan ve Ayşe Bali’nin ofisleri yer alırken, bunlar yatay ahşaplarla kapatılmış durumda ve kapıları yok. Kaplan’ın ofisinden yapımı devam eden SoHo Club görülürken odasındaki el yapımı kılıçlar ve balta dikkat çekiyor.

Kılıç… Kaplan’ın kılıçları Almanya ve İspanya’dan.

Bir kılıcın Almanya’da diğerinin ise Toledo, İspanya’da yapıldığını söyleyen Kaplan “Güzel ve tarihi” olarak tanımladığı binanın ve ofisin avantajlarını şöyle özetliyor: “Ajanslarda kreatiflerin sıkıntısı, dışarıya çıkmak zorunda kalmalarıdır. İçerisi karışık olabilir, odalar karanlık olabilir. Fakat burada oda büyük camlı ve dışarı çıkmadan burada çalışabiliyorsun.”

Emre Kaplan… Kreatif Direktör yeni odasının aydınlık ve ferah olmasından son derece memnun.

Kreatif katında ajansların olmazsa olmazı elektro gitarın yanı sıra masaların üzerindeki oyuncaklar ve tespihli Hulk dikkat çekiyor.

Ya sabır… Alaturka Hulk.

Kanepede sohbet ve kampanya

Ajansın dördüncü katında finans departmanı ve fotoğraf stüdyosu yer alırken, rahat kanepeler ve yemekhane göze çarpıyor.

 

Bu haber Campaign Türkiye’nin Aralık 2014 sayısında yayınlanmıştır.