Netflix’in dünyasında kral: İzleyici

7 yıl önce

0

Gideon Spanier, Netflix’in oluşturduğu reklamsız medya dünyasındaki ısrarının nedenini; reklamların, kullanıcı deneyimini engellemesi ve üyelik modeline bağlılık üzerine yazdı.

Netflix CEO’su Reed Hasting’e Mobile World Congress’te streaming servislerinin geleceği yönünde sorular sorulduğunda reklam konusu ele alınmamıştı. Fakat Netflix’in başarısı reklamverenleri, yayıncıları ve program yapımcılarını yakından ilgilendiriyor çünkü platform kullanıcılarına reklamsız bir medya dünyası sunuyor.

Netflix’in MWC sürecinde görüşmeler yaptığı, Barselona’ya yukarıdan bakan evde, Ürün Geliştirme Müdür Yardımcısı Todd Yellin, şirketin Spotify tarzı “freemium” modellerini, kullanıcılarla sürekli yaptıkları A/B testlerine rağmen denemeyeceğini kesin bir dille söyledi: “Bir bir reklam servisi değil bir abonelik hizmetiyiz. Beni 11 yıldır Netflix’te tutan şeylerden biri bizim tek bir ustamızın olması: O da müşteri.”

Yellin bu durumu Facebook ve Google’daki arkadaşlarının deneyimleriyle karşılaştırdı: “Onların iki tane ustaları var: Reklamveren ve müşteri. Ve bazen bunların çıkarları birbiriyle çatışıyor. Onların yaptıkları işi kıskanmıyorum. Belki de ben basitim. Sadece müşteriyi memnun etmek istiyorum.”

The Crown, Stranger Things ve House of Cards gibi yüksek kaliteli, orijinal içeriklere yatırım yapmak ve deneyimin reklamlarla bölünmesini engellemek, Netflix’e 94 milyon izleyici kazandırdı, ki bu da 2012’den bu yana kullanıcılarının 3 kat artmış olması demek. Yelling, “Reklamlardan kurtulmak hikaye anlatımını da etkiliyor” diyor ve ekliyor: “Amerikan televizyonlarında olan reklamların tümünü aldığınız zaman ‘sonu askıda bırak ve reklam arasını uzat’ yapısı hakkında yazman gerekir. Bunu yazmak zorunda olmadığın zaman yaratıcılığı özgür bırakırsın.”

Fakat Yelling, reklam filmlerinin düşüşe geçtiğini düşünmüyor: “YouTube’dan daha ötesine mi bakmalıyız?” diye soruyor. YouTube’un içeriği Netflix’inkinden çok farklı olsa da Yelling, “Birlikte iyi idare ediyoruz. O yüzden reklamların bittiği konusunda tahminde bulunmuyoruz” diyor. Yine de izleme, “daha iyi bir deneyim” olduğu için giderek daha fazla talebe bağlı hale gelecek.

130 ülkede izlenmelerin 2/3’si hala TV ekranından yapılıyor olsa da, Netflix için mobil, bir platform olarak büyüyor. Yalnızca Hindistan, Japonya ve Güney Kore’de mobilin kullanım oranı TV’den daha fazla. Netflix’in mobildeki en büyük kozu ise diziler. Çünkü Yelling’e göre şovlar sürükleyici ve kullanıcılar bir sonraki bölümü izlemek için sabırsızlanıyor.

Netflix’in on binlerce alt kategoriye ayrılan içerikle veriye yaptığı yatırım iyi biliniyor. Fakat şirketin aynı zamanda görsel kalitesi konusunda da takıntısı var. Yelling’in ekibi, ekranda piksellerin yoğunluğunu artırmak için video sıkıştırma teknolojisi ve daha az sayıda “bit” kullanıyordu ve bu da daha az bant genişliği ve veri harcıyordu.

Bunun yanında Netflix, tüm katalogunu kendi ofisinde biriktirmek yerine onları lokal internet hizmetlerine taşıyor. Bu da video sinyallerinin izleyiciye ulaştığı zamanı kısaltıyor.

Bir diğer gelişme de uyarlanabilir akışı içeriyor ki bu da genişbant kuvvetine ve veri başlıklarına uyması için görüntü kalitesini artırıyor ya da geliştiriyor. Şirket aynı zamanda Kasım ayında içerik indirmeyi mümkün kıldı ve menüsünü kolaylaştırdı.

Geleneksel yayıncılar, Netflix’in kendilerini kozlarını büyütme konusunda zorladığını itiraf ediyorlar. CNN’in global CEO’su John Martin ve Cartoon Network’ün sahibi Turner, “Netflix’in popüler olmasını bir sebebi harika bir deneyim sunması” diye bir itirafta bulunuyorlar. Yelling’e göre bunların hepsi kullanıcıya geri dönüyor. “İnternet TV çağında deneyiminizi kontrol etmek istiyorsunuz” diyor. Bu da reklamverenin endişelerini artırıyor.

Gideon Spanier

Haymarket

Head of Media

 

Bu yazı ilk olarak Campaign Türkiye Mart 2017 sayısından yayımlandı.