artwork

Mecra kapasitesinin %1’ini kullanıyoruz

9 yıl önce

0

Dijital açıkhavanın kapasitesinin sadece %1’inin kullanıldığını belirten Clear Channel Dijital ve Kreatif Direktörü Keith Nilsen, Festival’de etkili dijital kampanyanın gerekliliklerini anlatacak.

Enformasyon tasarımı, prodüksiyon, görüntü ve dağıtım konularında tecrübeye sahip Keith Nilsen, son 10 yıldır dijital açıkhava alanında görev yapıyor. Bu alanda sürekli yeni ve inovatif fikirler peşinde koşarken ekran teknolojisi konusunda da daha etkili mecralar arayışını sürdürüyor. 2007 yılında Clear Channel’a giren ve 2014 yılından beri Dijital ve Kreatif Direktörü olarak görev alan Keith Nilsen ile dijital açıkhava alanındaki son gelişmeleri ve başarılı bir dijital açıkhava kampanyası için neler yapılması gerektiğini konuştuk.

 Didem Öner Başarılı dijital açıkhava kampanyaları uygulayabilmek için neler yapmalı?

Keith Nilsen Basit tutun! Lineer bir kampanya geliştirirken özellikle açıkhava ortamı için uygun hale getirilmiş iyi, net ve cesur yaratıcılığın değerini göz ardı etmeyin. 2015 Cannes Lions Açıkhava Grand Prix’sini Apple’ın durağan jpeg’e dayalı kampanyası kazandı! Benzer şekilde, eğer dinamik, data ile bütünleşik bir konsept geliştiriyorsanız, karmaşıklıktan uzak durmalısınız. İçerik geliştirmek ve kampanyayı oluşturmak için sıkı bir proje takımınızın olmasını sağlamak için müşterinin, kreatif ajansın ve medya ajansının kolektif deneyiminin avantajını kullanmaktan korkmayın. Hedeflerinizde açık olun ve proje yönetimi üçgenine önem verin.

Didem Öner Reklamverenlerin bu konuya yaklaşımı nasıl ve dijital kampanyaların onlar için avantajları nedir? Neden bu alanı tercih etmeliler?

Keith Nilsen İçeriğinizi dış mekan için kişiselleştirin ve dijital dış mekan reklamcılığın Print ya da TV olmadığını; bu ikisinin karışımından da öte bir şey olduğunu anlayın. Ayrıca, dijitalin sonsuz esnekliğini de unutmayın. Dataya bağlı konseptler söz konusu olduğunda mevcut data kaynakları nelerdir? Hedef kitlenize artırılmış bir anlam ve uyum sunacak kampanyayı yaratmak için datanın nasıl ve nerede birleştirilebileceğini ve dahası, çapraz referanslandırılabilecek paralel data setlerini (zaman, hava durumu, lokasyon, coğrafi koordinasyonlar vb.) keşfedin. Mükemmel bir şekilde uygulanmış veriye dayalı bir kampanya, neredeyse reklamcılıktan üstün olmalı!

Didem Öner Uyguladığınız yeni teknoloji ve trendler neler?

Keith Nilsen Tabii ki yeni yeni ortaya çıkmaya başlayan tüm teknolojik gelişmelerden haberdar olmayı sürdürmeli ve uygun olanları zekice kullanabilmeliyiz. Ama her yeni teknoloji parçasının da sektörümüzde tamamıyla bir devrim yapacağı inancından uzak durmalıyız. Şu sıralar ilgi odağı olan tüm trendlerden data entegrasyonu, dijital ev dışı reklamcılıkta en büyük ezber bozan gelişme olacak.

Didem Öner Açıkhava reklamcılığında en favori işiniz nedir?

Keith Nilsen Zekice bir tasarımı ve içeriksel olarak daimi bir anlamı birleştirip sunan tüm veriye dayalı, ölçülebilir konseptler ki bugüne kadar çok azı yapıldı.

Didem Öner 2000 yılından beri dijital açıkhava alanında çalışıyorsunuz. O zamandan bugüne ne gibi değişiklikler oldu?

Keith Nilsen En büyük değişiklik dijital yerleştirme maliyetindeki hızlı düşüş oldu.

Malzeme maliyetlerinin, tamamıyla operasyonel maliyet tasarrufuna dayanarak ekranların yerleştirilmesini sağlayacak kadar düşmesi de bundan sonra bardağı taşıran son damla olabilir.

Didem Öner Bu alandaki hedefiniz nedir?

Keith Nilsen Tüm dünyada dijital açıkhava kampanyalarının %99’u, reklamveren için neredeyse sıfır lokalize ve içeriksel olarak anlamlı bir konseptte, hep aynı döngünün içinde bir kitle yayını. Bu, mecramızın kapasitesinin sadece %1’ini kullandığımız anlamına geliyor. Bu nedenle eğer tüm dijital açıkhava kampanyalarının bu oranı en azından %10’a çıkardığını görebilirsem çok mutlu olacağım.

Kristal Elma’da Keith Nilsen

“Oturumda, istenilen çarpıcı dijital konsepti hayata geçirmek için gereken kreatif konseptin ve müşteri, kretif ajans, medya ajansı arasındaki işbirlikçi ortaklığın önemini konuşacağız.”

 

 

Senin için
Tümünü göster
Netflix Türkiye’ye karşı ayaklanma

Aynı yüzler, aynı hikayeler, aynı kalemler…...