artwork

Markalar yaratıcılığı neden artırmalı?

3 yıl önce

0

Markalar, oyun endüstrisini görmezden gelerek kendilerini tehlikeye atıyor. Bu nedenle Campaign, önde gelen sektör uzmanlarına bazı sorular sormak için sanal bir yuvarlak masa toplantısı düzenledi: Gamer’ların seveceği pazarlamayı nasıl yaratırız?

COVID-19 sırasında, global oyun endüstrisinin değeri %39 artarak 170 milyar ABD dolarına ulaştı. Dünya çapında 2,7 milyar gamer var ve oyun kültürünün etkisi, şu anki topluluk sınırlarının çok ötesinde hissediliyor. Günümüzün en büyük oyun influencer’ları yüz milyonlarca aboneye sahip olabilir, çok daha fazlasının beğenilerini ve eğilimlerini oluşturmaya yardımcı olabilir.

Campaign’in sanal oyun yuvarlak masasındaki katılımcılardan birinin konuşmasına bakarsak, oyunun artık “niş” olmamasına şaşmamak gerek. Campaign ve Dentsu, sektörün önde gelen pazarlamacılarından bazıları ve gamer’lara pazarlama alanında çalışan uzmanlar arasında bir tartışma düzenledi.

Katılan hiç kimse, oyuncuların bir hedef kitle olarak öneminden şüphe duymuyordu. News UK Ajans Geliştirme Ortağı James Brook, grubun duygularını özetleyerek: “Oyun artık bir uç değer değil” dedi. Oyun kitlesi son derece çeşitli olmakla kalmıyor, aynı zamanda oyuncular, oyun ve teknoloji alanının çok dışında faaliyet gösteren markalar için bile kazançlı bir segment. Örnek olarak Brook, saatlerce PC veya konsol başında olan oyuncular ile atıştırmalık sektörünün pazarlama hedefleri arasındaki köprüye dikkat çekti.

Tüm gamer’lara uyacak bir kalıp yok

DGame Müşteri Ortağı Peter Jacobs: “En iyi yaklaşım, markanız için doğru hedef kitleyi ve gamer pazarlamasına giden doğru yolu bulmaya çalışmaktır.” dedi. Pek çok reklamveren hala “PR için verimliliği yüksek bir uygun an” aradığını açıkladı. Bu, bazı bağlamlar için doğru olsa da, çoğu durumda ters etki yapabilir – kitleyi yabancılaştırabilir ve uzun vadede çok az etki yaratabilir. Daha iyi bir yaklaşım, sizin için doğru olan oyun nişini belirlemek ve ardından markanızı ölçeklendirmeden ve kitlesel ilgiyi çekmeden önce bu niş için bir A/B test içeriği geliştirmeye çalışmaktır.

DGame’de bir diğer müşteri ortağı olan Luke Aldridge de aynı fikirde. “Hem çok niş hem de çok geniş kitlelere ulaşmak mümkün. Yaratıcılığın bunda önemli bir rolü var, neredeyse her şeyi bir oyuna kodlayabiliyorsunuz: Tek sınırınız bütçeniz ve hayal gücünüz.” dedi.

Ancak oluşturduğunuz her içeriğin özgün hissettirmesi gerekir ve her oyun alt kültürünün kendi sözlüğü ve paylaşılan kimliği vardır. İstenen etkiye sahip olması bekleniyorsa, reklamınız bunların içine kolayca oturabilmelidir. Ayrıca oyun içinden canlı yayına, e-spora, YouTube’a veya daha fazlasına her şey, olabilecek ortama göre uyarlanmalıdır.

​​Oyun kültüründe yaratıcı ilerlemeler yapmak

TikTok Veri ve Pazarlama Yöneticisi Alex McIlvenny, yaratıcı ajansların gamer’larla ve oyun sektörüyle olan etkileşimini artırdığından bahsetti. Ayrıca ajanslar, yaratıcı stratejiler geliştirmek ve test etmek için platformlarla çalışarak oyuncular ve oyun influencer’ları arasında organik büyümeyi sağlamada giderek daha fazla başarı elde ediyor.

Sky Global Ortaklıklar Denetleyicisi Matt Polley, Google Stadia’nın oyunun kurallarını değiştireceğini tahmin ediyor. Kullanıcıların bulutta barındırılan en son sürümleri, mevcut donanımlarında oynamalarına olanak tanıyan oyunlar için bir yayın hizmeti olan Stadia, oyunları her zamankinden daha büyük kitlelere ulaştırmayı vadediyor.

Artık oyunlarda sahnelenen konserler ve diğer kültürel etkinliklerle, daha önce gerçek dünyadaki içeriğin sanal alana taşındığını görüyoruz. Markaların ve reklam sektöründekilerin bu alanla etkileşim kurma ihtiyacı her zamankinden daha acil. Oyun içeriği çok büyük ve onu yaratan oyunları hızla geride bırakıyor. Bu gelişmeyi görmezden gelen markalar, kesinlikle kazanmak için oynayan rakiplerine yenilme riskiyle karşı karşıya.

Kate Magee

Campaign Yardımcı Editörü

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 115. sayısında yayımlanmıştır.

Senin için
Tümünü göster
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: “Türkiye bölgesel bir üs…

T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türkiye’nin sunduğu yatırım fırsatlarını küresel iş...