artwork

Ünlü kreatiflerin gözünden 2014’ün en yaratıcı reklamları

9 yıl önce

0

Wieden+Kennedy, Y&R, The Martin Agency, Genius Steals ve Huge’un kreatifleri, uzun tartışmalar sonucunda 2014 yılının en kreatif çalışmalarını ortaya koydu.

2014 yılını tamamlamaya yaklaştığımız şu dönemde Campaign, kreatiflere reklamcılık alanında yıl boyunca dikkatlerini en fazla çeken işlerin ne olduğunu sordu. Verilen cevaplarla, 2015’te yapılacak işlere de ilham olması umulan, 2014’ün en iyi çalışmaları listesi oluşturuldu.

Always, #likeagirl kampanyasıyla farkında olmadığımız önyargılarımızı yüzümüze vuruyor.

David Kolbusz, Wieden+Kennedy New York – Yönetici Kreatif Direktör

Ben genelde diğer insanların yarattığı kampanyalara karşı bir kıskançlık besleme eğiliminde değilimdir. Daha çok, endüstrimize kattıkları zekice işlerle endüstriyi ileriye götürdükleri için meslektaşlarıma minnattarlık duyar ve onları kutlarım.

Ama bu yıl bir iş canımı acıttı. Heat’in madden NFL 15 adına yaptığı iş – özellikle Wayne McClammy’nin “Madden Season” filmi- beni her adımda kıvrandıran uzun formlu bir içerik oldu. Girişteki “Dave Franco’s House” başlığının tanıtılma şeklinden, absürd şarkı sözlerini “blah blah blah” şeklindeki rap nameleriyle değiştiren şantöze dek, bu çalışmanın her anı benim kıskançlık duygumu harekete geçiriyor.

Mimi Cook, Y&R California – CCO

Always ve #likeagirl kampanyası. Bu işte beni heyecanlandıran kısım “Devam et kızım” mesajı değil, verdikleri mesajın başını okşayıp şefkat gösterir bir duygu yaratmaması. Hoş olmayan bir gerçekliği yakalıyor ve gözlerimizi basit ve yalın bir şekilde açıyor.

Şimdilerde bizim “sosyal deneyim” diye kibarca adlandırdığımız şey benim için, daha önce izlediğim “Candid Camera”nın yeniden yayınlanması durumunda olacağı kadar ilgi çekici. Bize insan olduğumuzu gösteriyor. Kuruntulu (Prudential), güvensiz (Dove) ve aşırı derecede eğlenceliyiz (#fuckthepoor). Bir reklamı, reklam gibi hissettirmeyen muhteşem bir gerçek – ama yine de işin sonunda ortaya çıkan bir logo var. Fakat ben – bir marka da olsa – beni daha zeki yapan ya da önemli bir meseleyi ortaya çıkaran şeylere her daim zaman ayıracağım.

Reklamcılıkta daha çok gerçek var.

Joe Alexander, The Martin Agency – CCO

Komik. İnternete göz atıp oldukça harika işler buluna dek 2014’ün mükemmel bir yıl olduğunu fark etmemiştim.

IKEA’nın “Beds” reklamı, Sainsbury’s’in “Holiday 2014”ü; John Lewis için yapılan “Monty the Penguin” çalışması; Arby’s’in tam isabet çalışması “We Have Pepsi”;Newcastle’ın Anna Kendrick’li Super Bowl çalışması; Honey Maid’in yaptığı yeni “Wholesome” tanımı ve markanın gücünü gerçek anlamda yakalayabilen, Apple’ın “The Song”u.

Bu yıl ki favorim mi? Honda’nın, iki hikaye arasında geçiş yaşatan “The Other Side” isimli interaktif videosu. Standart Civic’inde çocuğunu okuldan almaya giden bir baba var ve sonra aynı aktör, Civic R’la bir sanat eserleri kaçakçılığı operasyonun kahramanı. Eğlence nerde mi? İki hikaye arasında geçiş yapabilmek için sadece klavyedeki R tuşuna bas. Bu zanaatla Honda, Cannes Cyber Grand Prix’nin favorisi.

Honda’nın Civic ve Civic R modeli için hazırladığı interaktif kampanyada bir tuşla iki hikaye izlenebiliyor.

Faris Yakob, Genius Steals – Kurucu Ortak

Reklamlar neden vardır? Bu hileli bir soru değil. Reklamlar, genellikle insanların fikirlerini değiştirmek yoluyla, onlara bir şeyler yaptırtmak için tasarlanmıştır. Birinin fikrini değiştirmenin en iyi yolu nedir? Onlara bir şeyler yaptırtmak.

Aksiyonlarımız fikirlerimizi değiştirir çünkü bilişsel uyumsuzluk rahatsızlık verir. Bu yüzden, filmler tarafından istila edilen, Cannes’daki Cyber Kategori gibi ödül törenlerinde temsil edildiği gibi az sayıda bulunan interaktif fikirleri seviyorum.

Filmler harikadır ancak onlar aksiyona değil sadece izleyicilere gereksinim duyarlar. Bu yüzden benim bu yılki favori reklamım kredi kartınızı okutabildiğiniz dijital billboard. The Social Swipe insanların direkt iletişim kurarak, para bağışlayarak yaratabilecekleri etkiyi görmelerini sağlıyor.

Yaptığımız işin geleceğinde, etkileşim kurmaya değecek fikirler yaratmak var.

Ve benim için en akılda kalıcı iş, ve en iyi medya iddia mekanı, internet yayını “Serial”ın sponsorluğundaki MailChimp’ti. Marka sektöre adım attığında pek bilinmiyordu. Spontane paylaşımlar sonucunda, tüm zamanların en çok dinlenen yayını haline geldi.

Anna Balkrishna, Huge – Yardımcı Yazı İşleri Yöneticisi

Bir yazar olarak, akıllı içerik ve akıllı reklamcılık arasındaki çizgi bulanıklaştığında kafam karıştı. Acura’nın Jerry Seinfield tarafından özellikle kendi web serisi için yazılmış reklamı Comedians in Cars Getting Coffee”yi seviyorum.

Yayın öncesi sponsorluğuyla ilgilenmek için reklam-satış ekibini bırakmak yerine, Seinfield Acura’yla anlaşarak her sezonun kampanyalarının şovla entegre olduğundan emin olmayı tercih etti.

Jerry Seinfield’li Acura kampanyası.

Bu yıl Seinfeld, akılda kalıcı bir karakter yarattı: Acura’nın TLX’ini “I sell cars. You sell you” sloganıyla ucuza satan, pratik ve harika bir satışçı.

Reklamda bolca ürünün parıldadığı sahne mevcut, fakat gerçekten Seinfield tarzı yersiz sözler için  – örneğin; “Birine sahte numara verirken, gerçek bir numara olduğundan emin ol, en azından biri cevap vermiş olsun” –  bir araç görevi görüyorlar. (Gerçek dizi tutkunları, Seinfeld’de Elaine’in “Denim Vest” dediği bir adama sahte numara verdiği bölümü hatırlarlar)

Sponsoruyla ilişkisini açık bir şekilde sahiplenen bir şov için uygun hale getirilmiş eğlenceli bir anti- kampanya bu. Yüksek kalitede, kısa formlarda online programlama insanları çekse de daha çok markanın kitlelere ulaşmak için hazırcevap bir yaklaşımı benimsemelerini görmeyi umuyorum.