artwork

H&M eğlence ve sürdürülebilirliği Roblox’ta birleştiriyor

1 yıl önce

0

H&M çevrim içi oyun platformu Roblox aracılığıyla metaverse’te sürükleyici bir deneyim başlattı

Oyuncuların sanal giysiler tasarlamasına ve diğer tasarımcılarla etkileşim kurmasına olanak tanıyan moda perakendecisi H&M, Loooptopia’yı oluşturmak için metaverse stüdyosu Dubit ile iş birliği yaptı.

Deneyim aynı zamanda mini oyunları, “styling” oturumlarını, alternatif dünyaları ve oyuncuları moda endüstrisinin işleyişi konusunda eğitebilecek etkinlikleri kapsıyor.

H&M Americas Müşteri Aktivasyon ve Pazarlama Başkanı Linda Li, “H&M kıyafetlerini ve aksesuarlarını satın alıp giyen insanlar, sanal ortamlarda ve dijital dünyalarda giderek daha fazla zaman harcıyor.” dedi. Li, bu deneyimin sunduğu yeni fırsatlar aracılığıyla müşterilerin perakendeciyle etkileşime geçebileceğini de ekledi.

Oyunun merkezinde bir şehir meydanı var ve oyuncular Rainbooow Fields, Neon Studiooo ve Fabric Fooorest gibi diğer dünyalara erişebiliyor. Oyuncuların, avatarlarını benzersiz giyim tasarımlarıyla kişiselleştirebilmesi için mini oyunlara, “styling” oturumlarına ve etkinliklere katılarak çeşitli moda malzemeleri toplamaları gerekiyor.

Ayrıca tasarımlarını podyumda öne çıkarmak isteyenler; müzik parçaları, dans hareketleri ve aksesuarlar ekleyebiliyor.
Proje, Dubit’te Matt Whatley tarafından yönetildi.
Dubit’te Ticari Faaliyetlerden Sorumlu Üst Düzey Yönetici Andrew Douthwaite, H&M’in “eğlence ve sürdürülebilirliği” destekleyen bir deneyim sunmak istediğini söyledi. Örneğin; bir stili değiştirme zamanı geldiğinde oyuncular, “bulunmaz unsurlar” kazanmak için eski kıyafetleri geri dönüştürmeye teşvik ediliyor.

Sosyal etkileşim, oyuncuların arkadaşlarıyla kıyafet alışverişi yapmak, özçekimler yapmak veya birbirlerinin en son kreasyonlarına hayran olmak için bir araya geldiklerinde devreye giriyor.
H&M Metaverse Marka Deneyimi Küresel Başkanı Max Heirbaut şunları ekledi: “H&M’de yeni nesil dijital yerlileri, moda aracılığıyla hem ekran başında hem de reel ortamda kendilerini ifade edebilmeleri için teşvik etmek istiyoruz.
H&M Loooptopia, yaratıcılığı açığa çıkaran ve oyuncuların avatarları aracılığıyla kendileri gibi hissedebilmeleri için sanal gardıroplarını Roblox’ta oluşturup geliştirmelerine olanak tanıyan heyecan verici yeni bir dünya.”
Bu, H&M’in sanal deneyimlere ilk dönüşü değil. 2021’de Game of Thrones yıldızı Maisie Williams’ın dijital bir versiyonunun yer aldığı sosyal simülasyon oyunu Animal Crossing’de bir giysi geri dönüşüm adası yaratmıştı.

Çeviri ve Uyarlama: Necla Eylül Durukan
Kaynak: Campaign UK