artwork

Güven, iletişimimizin merkezinde

4 yıl önce

Hepimizin yakından bildiği gibi dünyayı geçen yıl sonundan itibaren yavaş yavaş etkisi altına almaya başlayan Korona virüsü ülkemizde ilk kez vaka olarak 11 Mart tarihinde görülmüştü. Ardından geçen günlerde oluşturulan Bilim Kurulu ülke genelinde yavaş yavaş önlemleri hayata geçirmeye başladı. Bu önlemler doğrultusunda Türkiye’de tüm havalimanları 28 Mart tarihinde uçuşlara kapatıldı. Ardından da şehirlerarası seyahat yasağı getirildi.

Biz 11 Mart tarihinden önce terminal binamızda ilaçlama işlemini gerçekleştirmeyi başardık. Ayrıca terminal içine el dezenfektanları yerleştirdik. Çünkü yolcuların ortadaki bilgi kirliliğinden dolayı önemli oranda bir hijyen beklentileri ortaya çıkmıştı. İlk olarak 12 Mart tarihinde tüm sosyal medya hesaplarımızdan terminalde yapılan ilaçlama işlemleri ve hijyen önlemlerini paylaştık. 18 Mart’ta bunu tekrarladık. Bu arada 19 Mart itibari ile #evdekal söylemini desteklemek amacıyla sosyal medya hesaplarımızdan evinden çıkamayan vatandaşlarımız için on-line sergi ve müze gezisinin yanı sıra yine on-line konser alternatiflerini farklı postlarla paylaştık. 28 Mart’ta yukarda da ifade ettiğim gibi havalimanlarının uçuşlara kapatılmasının ardından tüm hesaplarımızdan bir bilgilendirme yazısı paylaştık. Bu süreçte Mayıs ayının ortalarına kadar #evdekal temalı paylaşımlara devam ettik. Bu arada başta CEO’muz olmak üzere birçok üst düzey yöneticimiz, dijital mecralarda katıldıkları yayınlarla yaşanan sürecin şirketimize ve sektöre yönelik etkilerini anlattılar. Buna ilave olarak TV ve gazete mecralarını da mesajlarımızı iletmek için kullandık.

Havalimanları alınan önlemlerle en az evimiz kadar güvenli ve hijyenik. Seyahat planlaması yapan vatandaşlarımız kafalarında hiçbir soru işareti olmadan havalimanına büyük bir güvenle gelebilirler. Çünkü biz, yolcularımızı önemsiyoruz.

Mayıs ayının ortasından itibaren havalimanlarında alınacak önlemler netleşmeye başladıkça yeni normal dönemdeki iletişimimizin ana çatısı da oluşmaya başladı aslında. Biz iletişimimizin merkezine “güven” mesajını oturttuk. Aldığımız önlemleri, yeni dönemdeki kuralları halka anlatmamız gerekiyordu. Öncelikle bir bilgilendirme filmi hazırladık. Türkçe ve İngilizce olarak hazırladığımız bu filmi 21 Mayıs’ta hesaplarımızdan yayınladık. 1 Haziran’da uçuşların başlamasının ardından uyarı ve bilgilendirme paylaşımlarına başladık. Bu arada bir de animasyon film hazırladık ve bunu kısa bölümler halinde sosyal medyadan paylaştık. Bu paylaşımlar halen devam ediyor.

Burada amacımız; terminal binasına gelecek olan yolculara nelerle karşılaşacağını anlatmak. Örneğin maske takmadan terminal binasına giremeyecekler, yolcu yakınları içeri giremeyecek, maskesiz giriş yapılamayacak, artık “çek çek” diye adlandırdığımız valizleri uçakta yanlarına alamayacaklar. Bu ve buna benzer yeni kuralları sürekli aktarıyoruz. Ayrıca içerde yaptığımız temizlik ve hijyen faaliyetlerini de sürekli aktardık. Medya da bu sürece yoğun ilgi gösterdi. Örneğin dış hat uçuşlarının başladığı 11 Haziran tarihinde gün boyu havalimanından 100’den fazla TV yayını oldu.

Bu arada son bir ekleme de çalışanlarımızla ilgili yapacağım. 28 Mart’tan 20 Mayıs’a kadar tüm çalışanlarımız evden çalıştılar. 20 Mayıs’tan itibaren de dönüşümlü ekipler halinde ofislere geldik. Haftada 3 gün ofisten, 2 gün de evden çalışıyoruz. Her çalışanımıza her sabah 3 adet maske, bir çift eldiven dağıtılıyor. Ayrıca ilk işe geldiğimiz gün her çalışana birer adet de siperlik verildi. Mesai saatlerimizde de bir düzenleme yaptık.

Son olarak şunu belirtmek lazım; havalimanları alınan önlemlerle en az evimiz kadar güvenli ve hijyenik. Seyahat planlaması yapan vatandaşlarımız kafalarında hiçbir soru işareti olmadan havalimanına büyük bir güvenle gelebilirler. Çünkü biz, yolcularımızı önemsiyoruz.

Canan Soysal
Sabiha Gökçen Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü

Bu yazı, ilk olarak Campaign Türkiye’nin 101. sayısında yayımlanmıştır.

Senin için
Tümünü göster
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu: “Türkiye bölgesel bir üs…

T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türkiye’nin sunduğu yatırım fırsatlarını küresel iş...