Site icon Campaign Türkiye

Global oyun pazarı 2021’de ilk kez küçülecek

Oyun ve espor veri firması Newzoo‘nun yeni raporuna göre; uzun yıllardan beri ilk kez global video oyun endüstrisinin 2021’de biraz da olsa küçüleceği tahmin ediliyor.

Newzoo’ya göre; oyun endüstrisi hala 2023 yılına kadar 200 milyar doları aşma yolunda ilerliyor. Ancak Newzoo Oyunları Pazar Lideri Tom Wijman’ın GamesBeat ile yaptığı röportajda, pazarın 2021’de 177,8 milyar $’dan %1.1 düşüşle 2021’de 175,8 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini söyledi.

Bu küçük bir düşüş ancak oyun endüstrisi 2020 pandemisi sırasında inanılmaz bir yıl geçirdi ve Newzoo, devam eden yarı iletken çip kıtlığı ve Apple’ın mahremiyete öncelik veren hedefli reklamları gibi güçlerin birleşmesi nedeniyle geçen yılın rakamlarını geçmenin zor olacağına inanıyor. Genel olarak, oyun endüstrisinin uzun vadeli beklentileri hakkında endişelenecek bir neden olmadığını söyledi.

Wijman, “En azından tarihimizde bu yıl için düşüş gösteren pazarları öngörebilmemiz çok iyi. Tahmin pazarın bu yıl, uzun vadede veya birkaç yıldan fazla bir süre içinde düşeceğini söylesek de, pazar için hala çok sağlıklı bir büyüme var.” dedi.

Geçen yıl, COVID-19 ile ilgili karantina önlemleri dolayısıyla tüm bölgelerde ve platformlarda oyun oynamaya büyük talep oldu. Dışarı çıkamayan veya TV’de maç izlemeyi tercih etmeyen insanlar oyun oynamayı denediler.

Bunun da ötesinde, PlayStation 5 ve Xbox Series S/X’in dördüncü çeyrek sürümü, hardcore gamer’lar arasında talebi artırdı ve rekor kıran bir büyüme yaşadı.

Zynga ve Activision Blizzard, gösterişli bir dört ay geçirdi ve bazı belirsizlikleri kabul etseler de, diğer aylarda da iyi bir performans bekliyorlar.

“Gelirler açısından önemli düşüşler olmasını beklediğimiz zaman gerçekten 2. ve 3. çeyrek. Wijman: “Bunlar aynı zamanda geçen yıl alışılmadık derecede yüksek gelirler gördüğümüz dönemlerdi. Özellikle pandemi nedeniyle benzersizdi. Bu yüzden şirketlerin şimdi büyüyor olması bekleniyor ancak önümüzdeki iki çeyrekte şirketlerin düşüş yaşamalarını bekliyoruz.” dedi.

2020’nin ilk yarısındaki karantinalar neredeyse herkesin çalışma şeklini etkiledi ve oyun stüdyoları da onlar arasındaydı. Birçok büyük maç 2021 veya 2022’ye kadar ertelendi. Bu, oyuncuların oynayabileceği oyunların kalitesini ve oyunlara olan heveslerini etkileyecek. Bunun da ötesinde, küresel tedarik zincirleri pandemi tarafından kesintiye uğramaya devam ediyor; yeni oyun konsollarında ve PC için üst düzey grafik kartlarında kullanılan çipler yetersiz kalıyor.

Newzoo, PC oyun pazarının yıllık %2.8 düşüşle 2021’de 35.9 milyar dolara düşeceğini tahmin ediyor. Bunun 33,3 milyar dolarının indirilen/kutulu oyunlara ve 2,6 milyar dolarının tarayıcı oyunlarına harcanacağı beklentisinde. Newzoo, COVID-19 etkilerinin bu yıl konsol pazarını şekillendirdiği için pazarın %8,9 azalarak 49,2 milyar dolara ineceğini öngörüyor.

Negatif etki aynı zamanda donanımı da etkiliyor çünkü global çip noksanlığı birçok tüketici elektroniği için tedarik sıkıntısı anlamına gelir, bunlar arasında yeni nesil konsollar ve üst düzey PC oyunları için gerekli parçalar önemlidir. Newzoo, donanım ve parça eksikliğinin PC ve konsoldaki oyunlarda tüketici harcamalarını olumsuz yönde etkilemesini bekliyor.

Ayrıca Newzoo, pandemi kontrol altına alındığında dünyanın nasıl görüneceğine dair daha net bir fikre sahip ve oyun piyasası tahminini buna göre ayarladı. Mevcut düzeydeki katılımın çoğunun sabit kalmasını beklerken, insanlar artan özgürlüğün tadını çıkardıkça ve harcamalarını oyun dışı sosyal faaliyetlere harcadıkça 2020 öncesi seviyelere kısa vadeli bir dönüş olacak.

Apple – Identifier for Advertisers 

Apple’ın Identifier for Advertisers (IDFA) değişiklikleri, mobil oyun oynamayı yavaşlatacak. Mobil içgörü firması App Annie, mobil oyunların 2021’de %20 büyüyeceğini tahmin ediyor ancak Newzoo, mobil oyunların 2021’de bir yıl öncesine göre %4,4 artarak 90,7 milyar dolar kazanacağını tahmin ediyor. Bu segment COVID-19’dan PC ve konsol oyunlarına göre daha az etkilendiğinden, küresel oyun pazarının yarısından fazlasını oluşturuyor.

Bununla birlikte, Apple’ın IDFA’yı kaldırdığı yavaş yavaş piyasada görünüyor ve bu, mobil oyun şirketinin pazarlama kampanyalarının başarısını ölçmesini etkileyecek. Geçen hafta piyasaya sürülen iOS 14.5 ile Apple, tüketicilerin reklam amaçlı izlenmeden vazgeçmesini çok daha kolay hale getirdi. IDFA’nın kullanıcı takip verileri olmadan, oyun şirketleri para harcayan kullanıcıları bulmakta zorlanacak.

Bu değişiklik daha çok reklamlar yoluyla para kazanan mobil oyun pazarına ve doğru kullanıcı hedeflemesine büyük ölçüde bağımlı olan oyunlara darbe vuracak.

Dean Takahashi

GamesBeat Başyazarı

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 115. sayısında yayımlanmıştır.

Exit mobile version