artwork

Farklı yüzler neden ödül almıyor?

3 yıl önce

0

Campaign US Editörü Alison Weissbrot, ödülleri teslim alanların çoğunun erkek ve beyaz olmasından yola çıkarak Cannes’ın kamera arkasında çeşitliliği pek göstermediğini düşünüyor.

Yatlar ve güller olmadan bile Cannes, arkanıza yaslanıp sektörün geçen yıl ürettiği inanılmaz çalışmaları kutlamak için heyecan verici.

Ajanslar ve müşteriler, COVID-19 pandemisi sırasında konuyla ilgili ve dikkat çeken çalışmaları pazara sunmanın baskılarını ve zorluklarını hatırladıklarından, bu yıl bu deneyim daha da özeldi.

AMV BBDO ve Libresse/Bodyform’un gebelik döneminde yaşamın birçok yönünü sergileyen #WombStories; MasterCard’ın trans bireylerin kredi kartlarında seçtikleri isimleri kullanmalarına izin veren True Name girişimi; Telenor Pakistan ve Ogilvy’nin insanların sosyal güvenlik ve kamu eğitimine erişmesine yardımcı olan ve dünya üzerinde somut bir etki yaratan dijital doğum kaydı uygulaması, bu yılki kazanan çalışmalar arasında idi.

Lions Live sanal konferansını izlerken özellikle ABD, Avrupa ve Avustralya’dan ödülleri kabul eden ve ekipleri adına konuşmalar yapan beyaz ve erkek yüzlerin sayısını görmezden gelemedim.

Sektör nihayet bir müşteri için iş sonuçlarını yönlendirmenin ötesinde olumlu etki yapmak adına ürettiğimiz işin büyük bir potansiyele sahip olduğunu anlıyor. McCann Paris’in, Müslüman kadınlar arasında ‘kendi kendine göğüs muayenesi’ üzerindeki lekenin kaldırılmasına yardımcı olan Lübnan Meme Kanseri Vakfı için yaptığı Bread Exam kampanyasına veya George Floyd cinayetinden sonra protestolar sırasında kapatılmış mağaza vitrinlerini yeniden yapılandıran FCB Chicago ve The City of Chicago’s Boards of Change’e bakın. 

Tıpkı bir binanın temeli gibi, bir kampanyanın altında ve arkasında yatan şey, görünenden daha önemli olabilir ve bunun altında yatan, hâlâ kreatif liderlikte beyaz erkeğin yaygın olduğu bir kültürdür.

Bu kreatif liderler inanılmaz derecede yetenekli ve ödüllü çalışmalarıyla tanınmayı hak ediyorlar ancak bu ödülleri kabul etmek için kameranın önüne yeni ve farklı yüzler koymak, sektör için daha etkili olmaz mıydı? Böylece onlar gibi diğerleri de bu konuda sektörde aynı başarı seviyesini elde etmiş gibi hissedebilir. Bu mümkün mü?

Jüri odasında çeşitlilik olması da bir o kadar önemli. Dün bir Cannes Lions canlı bilgilendirme oturumunda sunuculuk yaptım ve görüştüğüm jüri üyelerinden birinin siyahi bir kreatif olduğunu görmek beni rahatlattı. Bu kişi, Titanium Lion kazanmaya devam edecek olan ve tamamen siyahi kültürüne odaklanan bir çalışmayı jürinin tanımasına yardımcı oldu.

Bu yıl kazanan kampanyalardan açıkça görülüyor ki sektör, toplumu olumlu yönde etkilemede kendi rolünü ve sorumluluğunu biliyor. Bu ilerlemeyi maneviyata çevirmenin ve gerçekten daha çeşitli bir endüstrinin gelecek nesline ilham vermek için çeşitli kreatiflere bir platform ve görünürlük sağladığımızdan emin olmanın zamanı geldi.

Alison Weissbrot

Campaign US Editörü

 

 

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 115. sayısında yayımlanmıştır.