artwork

Erdem Altay ve Uğur Sönmez yorumluyor

3 yıl önce

0

Atasun Optik Pazarlama, E-ticaret Direktörü Erdem Altay ve Publicis İstanbul Kreatif Direktörü Uğur Sönmez, 109. sayımıza özel olarak ayın öne çıkan kampanyalarını yorumladılar.
______________________________________________________________________________

(1) Arçelik

Atasun Optik Pazarlama E-ticaret Direktörü – Erdem Altay

Filmi, pandemi ile değişen tüketici davranışları ve özellikle Z jenerasyonunun önem verdiği konulara çok başarılı bir şekilde değinmiş. Fayda odaklı marka olma çabasının başarılı şekilde vurgulandığını düşünüyorum. Reklam filminde, “sizi ve dünyayı düşünüyoruz” mesajı çok net bir şekilde karşımıza çıkıyor. Paralel hikaye anlatımı ile kurumsal yenilikleri arka arkaya anlatırken seyirciyi sıkmadan, sıcak bir dille mesajlar iletilmiş. “Yeniliği Aşkla Tasarlar” sloganının da “İyiliği Aşkla Tasarlar” olarak değişmesi, Arçelik’in günümüz koşullarına çok hızlı adapte olarak, toplumsal sorunlara inovatif bir şekilde yaklaşmasının bir göstergesi olmuş.

Publicis İstanbul Kreatif Direktörü – Uğur Sönmez

Her şey gibi iyilik de bir fikirle başlıyor. Fikirse düşünmekle, dert edinmekle bulunuyor. Arçelik markasının yıllardır geri dönüşüm için, sürdürülebilir bir dünya için neler yaptığını biliyoruz. Yeni kampanyalarında da bizzat bu fikirlere, iyiliklere kafa yoran çalışanlarını kullanmışlar. Bu da markanın tüm hücreleriyle bu işi sahiplendiğini gösteriyor. Çalışanlarını son derece cesaretlendiriyor. Peki bu film tüketiciyi de heyecanlandırmaya, teşvik etmeye yetti mi; yoksa heyecan sadece kurum içinde mi kaldı, onu şimdilik bilemiyorum ve bir tüketici olarak devamını merakla bekliyorum.

(2) n11

Atasun Optik Pazarlama E-ticaret Direktörü – Erdem Altay

Reklam filminde, n11’in önceki iletişimlerin devamı niteliğinde, aile fertlerinin hayat içerisinde farklı ihtiyaçları olduğu ve aradıkları her şeyi n11’de bulabildikleri eğlenceli bir dille iletilmiş. Tolga Çevik’in esprili yaklaşımı da filme yansıtılmış. Rekabetin çok kızıştığı online pazar yerleri yarışında, markanın fark yaratan vaatleri daha net verilebilirdi diye düşünüyorum. Reklam filminin sonuna eklenen sürpriz kupon merak uyandırma ve harekete geçirme noktasında, iyi bir kapanış olmuş.

Publicis İstanbul Kreatif Direktörü – Uğur Sönmez

Influencer üzerinden ürün anlatmayı biraz eski bulsam da n11’in bu seferki filminde öncekiler gibi tek mekanda kalınmamış. Farklı mekanlar, planlar filmi hareketlendirmiş. Tolga Çevik’in masadan kalkıp hayata karışmasıyla kendisi için oyun alanı açılmış. Böylece özellikle önceki filmlere göre seyir değeri daha yüksek bir film ortaya çıkmış. Ellere sağlık.

(3) Total

Atasun Optik Pazarlama E-ticaret Direktörü – Erdem Altay

Son yıllarda sıkça tercih edilen rap müzik kullanımı ile daha dinamik ve hızlı bir reklam akışını tercih etmiş. İletişimde her yaştan ve profilden insan kullanılması, birçok farklı araç ve konsepte (iş, tatil, macera) yer verilmesi, herkesin kendinden bir şey bulmasını sağlamış. Kullanılan marşın Türk marşı olması da enerjik yapıyı kuvvetlendirerek, coşku katan bir araç olmuş. Hızlı akış içinde aralarda gösterilen yeniliklerin süperler ile vurgulanması iyi olabilirdi.

Publicis İstanbul Kreatif Direktörü – Uğur Sönmez

Son zamanlarda baştan sona istasyonda geçen filmlere iyice alışmıştık. Total uzun uzun kanopi ya da pompa göstermek yerine bol bol insan ve durum göstererek sıcak bir film ortaya çıkarmış. Ceza’nın enerjisinden ve coğrafyamızın güzelliklerinden faydalanarak kuşakta da ayrışmayı başarmış.

(4) Boyner

Atasun Optik Pazarlama E-ticaret Direktörü – Erdem Altay

Boyner, Temmuz ayında lanse ettiği “Maşallah Bizim Tarzımız Güzel” reklam kampanyası ile uyumlu olacak şekilde oluşturduğu iletişimde, vermek istediği mesajın önemini günümüz trendleri ile harmanlayarak izleyiciler ile paylaşmış. Sevgililer Günü iletişiminde çiftler arasında olabilecek olumsuz durumlara dikkat çekecek şekilde toplumdaki farkındalığı, Okan Bayülgen’in de seslendirmesi, konsepti tamamlamış. İkonik figürler ile de görsel akışı zenginleştirdiğini düşünüyorum. İyi reklam filminin, her zaman büyük bütçelerle değil, doğru içgörüler, basit ama akıllı uygulamalar ile de yapılabildiğini bir kez daha hatırlatıyor.

Publicis İstanbul Kreatif Direktörü – Uğur Sönmez

Fikir iyi, dublaj ve Baran Baran bir araya gelince üstüne müzik de eklenince güzel bir iş ortaya çıkmış. Genelde bu tarz işler “çekim yapamıyoruz masaüstü çözmeliyiz” şeklinde gelse de yeterince zaman ve bütçe verildiğinde etkili bir iş yapılabileceğinin örneği olmuş. Bu vesileyle hatırlatalım “iyi yatırım yapılmış masaüstü bir film, çekimli filmlerden çok daha etkili olabilir”.

(5) Sleepy

Atasun Optik Pazarlama E-ticaret Direktörü – Erdem Altay

Sleepy Natural, farklı karakterler üzerinden değişimin getirdiği mutluluğu Nil Karaibrahimgil’in enerjik ve dinamik yapısı ve şarkısı ile uyumlu bir şekilde izleyiciler ile buluşturmuş. Birçok karaktere bürünmesi, yenilenme ve değişme mesajına aracılık etmiş. Farklı karakterlere ait farklı dijital avatarların kullanılması da merak uyandırıcı olmuş. Ürün ve ürün özellikleri, film içinde daha etkili ve akışın daha doğal parçalarıymışçasına yerleştirilebilirdi diye düşünüyorum.

Publicis İstanbul Kreatif Direktörü – Uğur Sönmez

Nil Karaibrahimgil’in enerjisi o kadar fazla ki tek bir reklama sığamıyor, reklamdan reklama taşıyor. Aynı kuşakta üç farklı markanın reklamında görebildiğimiz Nil doğallığı, enerjisi ve içi içine sığmayan halleriyle şimdi de Sleepy’de. Filmi fazla “saç” odaklı bulsam da emoji’lerin kullanımı gayet hoş olmuş.

(6) Bahçeden

Atasun Optik Pazarlama E-ticaret Direktörü – Erdem Altay

Refika Birgül’ün mutfak konusundaki uzmanlığı ve damak zevkine duyulan güvenden yola çıkılarak, Bahçeden ürünlerini neden tercih ettiği, farklı film kurgularında yansıtılmış. .rünlerin ve paketin içeriği hakkında hap bilgiler de kısa kısa verilerek tüketicinin aklında kalmasına olanak sağlanmış. Filmlerde kullanılan esprili dil ve birden beliren Refika, filmde bir dikkat unsuru haline gelmiş. Öve öve bitirmek deyimindeki, “bitirmek” fiilinin gerçek anlamıyla harmanlanması da izleyicilerde gülümseten bir etki bırakmış.

Publicis İstanbul Kreatif Direktörü Uğur Sönmez

Öve öve bitirmek çok güzel bir çıkış noktası. Bulanın, yazanın, anlatanın aklına sağlık. Filmde Refika’yı kullanmak da kağıt üzerinde çok akıllıca. Ben de bu yazıyı öve öve bitirmek isterdim ancak üzülerek söylüyorum -belki kulaklıkla izlediğimdendir- Refika’nın ürünü yerken konuşması hem söylediklerinin çok anlaşılamamasına neden olmuş hem de ürünün lezzetini kaçırmış. Sanırım ürün daha kısa ve net cümlelerle övülseydi -belki müşteri ısrarıdır, bilemem- daha lezzetli bir film ortaya çıkardı diye düşünüyorum.

 

Bu yazı ilk olarak Campaign Türkiye’nin 109. sayısında yayımlanmıştır.