Behzat Ç.’nin çok konuşulan jeneriğinin yapım öyküsü

Üçüncü sezonuna hazırlanan fenomen dizi Behzat Ç. için geçtiğimiz günlerde ‘farklı’ bir jenerik (aşağıda, yazının sonunda izleyebilirsiniz) yayınlandı. İnternette yayınlanmasının ardından büyük ilgi gören jeneriğin ortaya çıkışını ve yapım aşamasını, yaratıcısı olan Ya Da Film’e sorduk. Suat Küçükaydın anlattı:

“Behzat Ç.’nin kanalı Star TV yeni yıldan itibaren Doğuş Yayın Grubu’na geçecekti ve yeni tanıtımlar yapma fikirleri gündemdeydi. 2011 yılının Ekim ayı sonunda bize, Doğuş Yayın Grubu’ndan Behzat Ç.’ye yeni bir viral tanıtım yapmak üzere toplantı teklifi geldi.

Toplantıya Behzat hayranı iki şirket olarak koşarak gittik 🙂 Biz Ya Da Film ve post prodüksiyon şirketi arkadaşlarımız Lunapark Film.

Adam Film’den Tarkan Karlıdağ, Doğuş Yayın Grubu’ndan Görkem Yaşayan ve Yeliz Atik‘le birlikte düşündük taşındık.

Fikirler ortaya çıkana kadar 3 toplantı yaptık. Ve sonunda dioramalar ve minik figürler tasarlayıp, onları kullanacağımız bir senaryo yazmaya karar verdik.

Yönetmenimiz İsmail Orhan Toraman ise her birine Behzat’ın çeşitli bölümlerinde tanık olduğumuz birbirinden bağımsız sahneleri kullanmayı önerdi. (Tren istasyonunda bira içmesinden, kızı Berna’nın ölümüne, meyhaneye kadar…) Ardından Orhan bu sahneleri belirleyip bir senaryo yazdı. Senaryonun onaylanmasıyla hızlıca hazırlanmaya başladık…

Başka bir soru ise çekim tarzıydı. Stop-motion mı yapacaktık, başka bir şey mi? Burada Tarkan Karlıdağ’ın ve Orhan’ın aklına Behzat’ın hayranlarının gözündeki yeri geldi:

Maket figürler insanlara, oyuncak ve dolayısıyla ‘çocuk’ hissi verebilirdi. Ve bu his de Behzat Ç. hayranlarınca beğenilmeyebilirdi. Stop-motion bir film ise çizgi film gibi algılanabilirdi. Halbuki, Behzat komiserimiz delikanlı bir abimiz değil mi?! 🙂

Böylece figürlere hareket vermeden, yalnızca etraflarındaki nesnelere ufak hareketler vererek bir dinamizm ve ağırlık yaratmayı planladık.

İlk iş bir storyboard çizildi. Yönetmenimiz Orhan ve görüntü yönetmenimiz Okyay Yıldız‘ın legolarla yaptığı uzun deneme çekimlerinin ardından; kullanılacak objektiflere ve figür ölçeklerine karar verdik: Mekan ve figürler  1/24 boyutunda olmalıydı.

Lunapark Film’de deneme çekimlerimizi montajladık ve kamera ve obje hareketlerinin büyüklüklerini tasarladık.

Talat Doğanoğlu tamamı sıfırdan yaratılan 16 farklı diorama set ve 47 tane figür hazırladı. 47 figür yalnızca dizi karakterleri için yapıldı. (Örneğin Behzat’tan 6 farklı figür, Harun’dan 4 farklı figür yapıldı.) Bunların dışındaki yaklaşık 25 yardımcı oyuncuyu Almanya’dan getirttik.

Behzat’ın kullandığı Hyundai Accent’i bulabilmemiz ise ayrı bir maceraydı. Türkiye’deki tek örneğe sahip Ankaralı bir koleksiyoneri ikna edene kadar, Çin’den başka bir Hyundai Accent getirttik. Arabanın plakasına kadar her ayrıntıya dikkat ettik…

Hazırlıklar 20 gün sürdü. 4 gün sürecek çekimlere girdiğimizde ise maketlerin tamamı hala bitmemişti. Biz bir setup’ı çekerken 4 kişilik maket ekibi diğerlerini yetiştirmeye çalışıyordu.

Çekimler ise çok keyifli ama bir o kadar da zorlu geçti. Çünkü (zorunlu olduğumuz yerler hariç) hiçbir dijital efekt kullanmamaya özellikle gayret ettik ve gördüğünüz birçok hareketi manuel yaptık. Filmin finalindeki gün batımı sahnesini (güneşin batışı ve gökyüzünün giderek kızıllaşması) bile manuel çözdük…

Çekim sonrasında montaj ise yaklaşık 1 hafta sürdü. Açılış jeneriğindeki müzikten vazgeçmeyeceklerini bildiğimiz için yine onu kullanmaya devam ettik. Kapanış için ise Orhan Pilli Bebek‘in “Olsun“unu seçti. Görünen o ki, iyi de yapmış… )

Yaptığımız sunumda aldığımız tebriklerin ardından filmler viral bir kampanyaya dönüştürmeye karar verildi.

İnternette 3 günde yaklaşık 45.000 kişinin tıklamasının ve yüzlerce “Yeni sezon jeneriği bu olmalı!” mesajlarının ardından yeni sezonda Behzat Ç.’de bu filmlerimizi izlemeyi umuyoruz… :)”

Künye

Yapım: Ya Da Film
Yönetmen: İsmail Orhan Toraman
Görüntü Yönetmeni: Okyay Yıldız
Müzik: Cem Kısmet, Pilli Bebek
Kurgu: Dehriy Doğa Dirier
Diaroma & Figürler: Talat Doğanoğlu
Yönetmen Yardımcısı: Çağlar Aktemur
Kamera Asistanı: Murat Yavuz
Işık Şefi: Sercan Balım
Prodüksiyon Asistanı: Cihan Abdullahoğlu
Prodüksiyon Asistanı: Samet Bilen
Stüdyo: Loco Photo
Post Prodüksiyon: Lunapark Film

Bunları da beğenebilirsin

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.